Bestie na čtyřech kolech. Tak se dá popsat automobil Beast od americké automobilky Rezvani. Náš web Vás o tomto americkém supersportu již několikrát informoval. Nyní ale přichází jeho extrémní verze s výkonem 700 koní.
Britský supersport Ariel Atom je bezesporu úchvatný vůz. Jeho tvůrci byli ale tolik posedlí nízkou hmotností a přesnou ovladatelností, že Atom zkrátka musel zapomenout na nějakou designově zajímavou karoserii. Mnohým tak může připomínat jakousi formuli, obzvláště verze Atom V8.
Americká společnost Rezvani se s tí rozhodla již před časem něco udělat. Na šasi z Atomu tak připravili úchvatnou karoserii a vznikl tak bestiální supersport Beast.
O tomto voze jsem vás již informovali. Nyní vám ale přinášíme informaci o zcela novém Beastu. Rezvani totiž během včerejšího dne do světa vypustilo obrázky nové verze X.
U té si můžeme hned při letmém pohledu všimnout úprav aerodynamiky, které měly za následek velké značné zvýšení přítlaku.
Běžný Beast má, stejně jako Atom, čtyřválcový motor Honda 2,4 litru o výkonu 500 koní. Ve verzi X je ale tento agregát vybaven dvojicí turbodmychadel od společnosti Borg Warner, kovanými písty a dalšími úpravami. Díky tomu dosahuje agregát Beastu X výkonu celých 700 koní.
Jedná se tak o skutečnou bestii, která bude agresivně útočit na každou zatáčku závodního okruhu, přesto se vůz pyšní silniční homologací.
Vyrobeno bude pouze 5 kusů, výrobce ale již nyní slibuje, že do budoucna se můžeme těšit na další vozy s emblémem X.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?