Bestie na čtyřech kolech. Tak se dá popsat automobil Beast od americké automobilky Rezvani. Náš web Vás o tomto americkém supersportu již několikrát informoval. Nyní ale přichází jeho extrémní verze s výkonem 700 koní.
Britský supersport Ariel Atom je bezesporu úchvatný vůz. Jeho tvůrci byli ale tolik posedlí nízkou hmotností a přesnou ovladatelností, že Atom zkrátka musel zapomenout na nějakou designově zajímavou karoserii. Mnohým tak může připomínat jakousi formuli, obzvláště verze Atom V8.
Americká společnost Rezvani se s tí rozhodla již před časem něco udělat. Na šasi z Atomu tak připravili úchvatnou karoserii a vznikl tak bestiální supersport Beast.
O tomto voze jsem vás již informovali. Nyní vám ale přinášíme informaci o zcela novém Beastu. Rezvani totiž během včerejšího dne do světa vypustilo obrázky nové verze X.
U té si můžeme hned při letmém pohledu všimnout úprav aerodynamiky, které měly za následek velké značné zvýšení přítlaku.
Běžný Beast má, stejně jako Atom, čtyřválcový motor Honda 2,4 litru o výkonu 500 koní. Ve verzi X je ale tento agregát vybaven dvojicí turbodmychadel od společnosti Borg Warner, kovanými písty a dalšími úpravami. Díky tomu dosahuje agregát Beastu X výkonu celých 700 koní.
Jedná se tak o skutečnou bestii, která bude agresivně útočit na každou zatáčku závodního okruhu, přesto se vůz pyšní silniční homologací.
Vyrobeno bude pouze 5 kusů, výrobce ale již nyní slibuje, že do budoucna se můžeme těšit na další vozy s emblémem X.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?