Ač se to může zdát neuvěřitelné, sedan Elantra (prodávaný také pod názvem Avante) patří k celosvětově nejpopulárnějším modelům Hyundaie. Nic měnit na tom nehodlá ani šestá generace, jež po zářijové premiéře v Jižní Koreji vstupuje také na americký trh.
Troufám si tvrdit, že aktuálně nemá Hyundai ve svém portfoliu hezčí model než-li Elantru. Silueta připomínající čtyřdveřové kupé, hexagonální maska chladiče, ostře tvarovaný přední nárazník s LED diodami denního svícení nebo skupinová full-LED světla. To jsou prvky, determinující pětimístný sedan. Již zmiňovaný tvar karosérie i provedení spodní části auta přispívají k vynikajícímu koeficientu odporu vzduchu cx = 0,27.
Velikostně je novinka prakticky stejná jako předchůdce. Délka 4569 mm je o nicotné 2 mm větší, šířka 1800 mm pak o stejně zanedbatelných 2,54 mm. Výška 1435 mm i rozvor náprav 2692 mm dokonce zůstal stejný. Uvnitř je tedy zhruba stejně místa jako doposud, kolem řidiče je pak asi nejdůležitější multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, parkovací kamerou, navigací, rozhraním Android Auto, hlasovým ovládáním Siri Eyes Free (díky iOS konektivitě) a řadou užitečných aplikací. V kapličce přístrojů má místo 4,2palcový TFT displej. Dokonalý zvuk pak i díky většímu počtu protihlukových materiálů a technologii Harman Clari-Fi přinese volitelné audio Infinity s osmi reproduktory.
Konstrukce šasi využívá více než z poloviny vysokopevnostní ocel, čímž došlo ke zlepšení torzní tuhostí až o 29,5 procenta. To se pozitivně projeví nejen na bezpečnosti, ale také na jízdních vlastnostech. Ty budou z velké části závislé na pohonných jednotkách, které jsou celkem dvě. Atmosférický dvoulitr, pracující v Atkinsonově cyklu, produkuje 149 koní při 6200 ot./min a 179 Nm při 4500 ot./min, přeplňovaná čtrnáctistovka GDI má 130 koní při 5500 ot./min a 211 Nm mezi 1400 - 3700 ot./min. Zatímco prvně jmenovaný motor má šestistupňový manuál nebo nový šestistupňový automat, čtrnáctistovka je dostupná se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Bezpečnost má na starosti sedmička airbagů, kontrola stability a trakce, systém nouzového brzdění s detekcí chodců, udržování v jízdním pruhu nebo sledování mrtvého úhlu. Užitečná je rovněž aplikace Blue Link, přes níž jde například nastavit klimatizaci nebo najít auto na velkém parkovišti skrze chytrý telefon.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?