Ač se to může zdát neuvěřitelné, sedan Elantra (prodávaný také pod názvem Avante) patří k celosvětově nejpopulárnějším modelům Hyundaie. Nic měnit na tom nehodlá ani šestá generace, jež po zářijové premiéře v Jižní Koreji vstupuje také na americký trh.
Troufám si tvrdit, že aktuálně nemá Hyundai ve svém portfoliu hezčí model než-li Elantru. Silueta připomínající čtyřdveřové kupé, hexagonální maska chladiče, ostře tvarovaný přední nárazník s LED diodami denního svícení nebo skupinová full-LED světla. To jsou prvky, determinující pětimístný sedan. Již zmiňovaný tvar karosérie i provedení spodní části auta přispívají k vynikajícímu koeficientu odporu vzduchu cx = 0,27.
Velikostně je novinka prakticky stejná jako předchůdce. Délka 4569 mm je o nicotné 2 mm větší, šířka 1800 mm pak o stejně zanedbatelných 2,54 mm. Výška 1435 mm i rozvor náprav 2692 mm dokonce zůstal stejný. Uvnitř je tedy zhruba stejně místa jako doposud, kolem řidiče je pak asi nejdůležitější multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, parkovací kamerou, navigací, rozhraním Android Auto, hlasovým ovládáním Siri Eyes Free (díky iOS konektivitě) a řadou užitečných aplikací. V kapličce přístrojů má místo 4,2palcový TFT displej. Dokonalý zvuk pak i díky většímu počtu protihlukových materiálů a technologii Harman Clari-Fi přinese volitelné audio Infinity s osmi reproduktory.
Konstrukce šasi využívá více než z poloviny vysokopevnostní ocel, čímž došlo ke zlepšení torzní tuhostí až o 29,5 procenta. To se pozitivně projeví nejen na bezpečnosti, ale také na jízdních vlastnostech. Ty budou z velké části závislé na pohonných jednotkách, které jsou celkem dvě. Atmosférický dvoulitr, pracující v Atkinsonově cyklu, produkuje 149 koní při 6200 ot./min a 179 Nm při 4500 ot./min, přeplňovaná čtrnáctistovka GDI má 130 koní při 5500 ot./min a 211 Nm mezi 1400 - 3700 ot./min. Zatímco prvně jmenovaný motor má šestistupňový manuál nebo nový šestistupňový automat, čtrnáctistovka je dostupná se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Bezpečnost má na starosti sedmička airbagů, kontrola stability a trakce, systém nouzového brzdění s detekcí chodců, udržování v jízdním pruhu nebo sledování mrtvého úhlu. Užitečná je rovněž aplikace Blue Link, přes níž jde například nastavit klimatizaci nebo najít auto na velkém parkovišti skrze chytrý telefon.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?