Ač se to může zdát neuvěřitelné, sedan Elantra (prodávaný také pod názvem Avante) patří k celosvětově nejpopulárnějším modelům Hyundaie. Nic měnit na tom nehodlá ani šestá generace, jež po zářijové premiéře v Jižní Koreji vstupuje také na americký trh.
Troufám si tvrdit, že aktuálně nemá Hyundai ve svém portfoliu hezčí model než-li Elantru. Silueta připomínající čtyřdveřové kupé, hexagonální maska chladiče, ostře tvarovaný přední nárazník s LED diodami denního svícení nebo skupinová full-LED světla. To jsou prvky, determinující pětimístný sedan. Již zmiňovaný tvar karosérie i provedení spodní části auta přispívají k vynikajícímu koeficientu odporu vzduchu cx = 0,27.
Velikostně je novinka prakticky stejná jako předchůdce. Délka 4569 mm je o nicotné 2 mm větší, šířka 1800 mm pak o stejně zanedbatelných 2,54 mm. Výška 1435 mm i rozvor náprav 2692 mm dokonce zůstal stejný. Uvnitř je tedy zhruba stejně místa jako doposud, kolem řidiče je pak asi nejdůležitější multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, parkovací kamerou, navigací, rozhraním Android Auto, hlasovým ovládáním Siri Eyes Free (díky iOS konektivitě) a řadou užitečných aplikací. V kapličce přístrojů má místo 4,2palcový TFT displej. Dokonalý zvuk pak i díky většímu počtu protihlukových materiálů a technologii Harman Clari-Fi přinese volitelné audio Infinity s osmi reproduktory.
Konstrukce šasi využívá více než z poloviny vysokopevnostní ocel, čímž došlo ke zlepšení torzní tuhostí až o 29,5 procenta. To se pozitivně projeví nejen na bezpečnosti, ale také na jízdních vlastnostech. Ty budou z velké části závislé na pohonných jednotkách, které jsou celkem dvě. Atmosférický dvoulitr, pracující v Atkinsonově cyklu, produkuje 149 koní při 6200 ot./min a 179 Nm při 4500 ot./min, přeplňovaná čtrnáctistovka GDI má 130 koní při 5500 ot./min a 211 Nm mezi 1400 - 3700 ot./min. Zatímco prvně jmenovaný motor má šestistupňový manuál nebo nový šestistupňový automat, čtrnáctistovka je dostupná se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Bezpečnost má na starosti sedmička airbagů, kontrola stability a trakce, systém nouzového brzdění s detekcí chodců, udržování v jízdním pruhu nebo sledování mrtvého úhlu. Užitečná je rovněž aplikace Blue Link, přes níž jde například nastavit klimatizaci nebo najít auto na velkém parkovišti skrze chytrý telefon.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.