Zatímco potřeby aktivně žijících mladých Evropanů uspokojují crossovery typu Nissan Juke nebo Renault Captur, v Číně na to mají dokonce speciální kategorii „rekreačních vozidel.“ Svou troškou do toho segmentu nyní přispívá, prostřednictvím modelu Lova RV, i Chevrolet.
Nebudeme si ale nic nalhávat, dnešní mládež většinu času touží po supersportech luxusních značek nebo alespoň silnějších kupátkách mainstreamových výrobců. Finančně ale dosáhnou tak leda na nějaký ten crossover nebo „rekreační vozidlo,“ a tak se Chevrolet rozhodl trochu aury svého Camara přenést i na Lovu RV.
Patrné to má být především v zadní části, která dostala výrazné tvarování, střešní spoiler a ostře řezaná světla. Vpředu je to pak klasický Chevrolet s rozdělenou maskou chladiče a xenonovými světlomety protaženými hodně do boků. Nechybí plejáda chromovaných elementů, na než v Číně hodně slyší, zatmavená okna nebo střešní ližiny.
4205 mm dlouhý, 1722 mm široký a 1525 mm vysoký Chevrolet s rozvorem 2550 mm pojme pětici cestujících a až 972 litrů zavazadel. Zadní sedadla se sklápí v poměru 4:6 a nechybí ani 22 odkládacích ploch včetně držáků nápojů pro obě řady sedadel nebo speciální přihrádky na deštník. Pracovišti řidiče dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MyLink s Bluetooth konektivitou. Špetku luxusu přináší chromované kliky dveří, modrou barvou podsvícené přístroje a multifunkční volant čalouněný kůží.
O pohon modelu, stojící na platformě Chevroletu Aveo, se stará zážehová patnáctistovka DVVT o výkonu 109 koní s točivým momentem 141 Nm, kombinovaná s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Prodej v Číně již běží, ceny se pohybují v rozmezí 74 900 - 99 900 juanů (cca 298 000 - 398 000 korun). Výroba probíhá ve společném závodě SAIC-GM.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.