Zatímco potřeby aktivně žijících mladých Evropanů uspokojují crossovery typu Nissan Juke nebo Renault Captur, v Číně na to mají dokonce speciální kategorii „rekreačních vozidel.“ Svou troškou do toho segmentu nyní přispívá, prostřednictvím modelu Lova RV, i Chevrolet.
Nebudeme si ale nic nalhávat, dnešní mládež většinu času touží po supersportech luxusních značek nebo alespoň silnějších kupátkách mainstreamových výrobců. Finančně ale dosáhnou tak leda na nějaký ten crossover nebo „rekreační vozidlo,“ a tak se Chevrolet rozhodl trochu aury svého Camara přenést i na Lovu RV.
Patrné to má být především v zadní části, která dostala výrazné tvarování, střešní spoiler a ostře řezaná světla. Vpředu je to pak klasický Chevrolet s rozdělenou maskou chladiče a xenonovými světlomety protaženými hodně do boků. Nechybí plejáda chromovaných elementů, na než v Číně hodně slyší, zatmavená okna nebo střešní ližiny.
4205 mm dlouhý, 1722 mm široký a 1525 mm vysoký Chevrolet s rozvorem 2550 mm pojme pětici cestujících a až 972 litrů zavazadel. Zadní sedadla se sklápí v poměru 4:6 a nechybí ani 22 odkládacích ploch včetně držáků nápojů pro obě řady sedadel nebo speciální přihrádky na deštník. Pracovišti řidiče dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MyLink s Bluetooth konektivitou. Špetku luxusu přináší chromované kliky dveří, modrou barvou podsvícené přístroje a multifunkční volant čalouněný kůží.
O pohon modelu, stojící na platformě Chevroletu Aveo, se stará zážehová patnáctistovka DVVT o výkonu 109 koní s točivým momentem 141 Nm, kombinovaná s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Prodej v Číně již běží, ceny se pohybují v rozmezí 74 900 - 99 900 juanů (cca 298 000 - 398 000 korun). Výroba probíhá ve společném závodě SAIC-GM.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?