Zatímco potřeby aktivně žijících mladých Evropanů uspokojují crossovery typu Nissan Juke nebo Renault Captur, v Číně na to mají dokonce speciální kategorii „rekreačních vozidel.“ Svou troškou do toho segmentu nyní přispívá, prostřednictvím modelu Lova RV, i Chevrolet.
Nebudeme si ale nic nalhávat, dnešní mládež většinu času touží po supersportech luxusních značek nebo alespoň silnějších kupátkách mainstreamových výrobců. Finančně ale dosáhnou tak leda na nějaký ten crossover nebo „rekreační vozidlo,“ a tak se Chevrolet rozhodl trochu aury svého Camara přenést i na Lovu RV.
Patrné to má být především v zadní části, která dostala výrazné tvarování, střešní spoiler a ostře řezaná světla. Vpředu je to pak klasický Chevrolet s rozdělenou maskou chladiče a xenonovými světlomety protaženými hodně do boků. Nechybí plejáda chromovaných elementů, na než v Číně hodně slyší, zatmavená okna nebo střešní ližiny.
4205 mm dlouhý, 1722 mm široký a 1525 mm vysoký Chevrolet s rozvorem 2550 mm pojme pětici cestujících a až 972 litrů zavazadel. Zadní sedadla se sklápí v poměru 4:6 a nechybí ani 22 odkládacích ploch včetně držáků nápojů pro obě řady sedadel nebo speciální přihrádky na deštník. Pracovišti řidiče dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MyLink s Bluetooth konektivitou. Špetku luxusu přináší chromované kliky dveří, modrou barvou podsvícené přístroje a multifunkční volant čalouněný kůží.
O pohon modelu, stojící na platformě Chevroletu Aveo, se stará zážehová patnáctistovka DVVT o výkonu 109 koní s točivým momentem 141 Nm, kombinovaná s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Prodej v Číně již běží, ceny se pohybují v rozmezí 74 900 - 99 900 juanů (cca 298 000 - 398 000 korun). Výroba probíhá ve společném závodě SAIC-GM.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.