Zatímco potřeby aktivně žijících mladých Evropanů uspokojují crossovery typu Nissan Juke nebo Renault Captur, v Číně na to mají dokonce speciální kategorii „rekreačních vozidel.“ Svou troškou do toho segmentu nyní přispívá, prostřednictvím modelu Lova RV, i Chevrolet.
Nebudeme si ale nic nalhávat, dnešní mládež většinu času touží po supersportech luxusních značek nebo alespoň silnějších kupátkách mainstreamových výrobců. Finančně ale dosáhnou tak leda na nějaký ten crossover nebo „rekreační vozidlo,“ a tak se Chevrolet rozhodl trochu aury svého Camara přenést i na Lovu RV.
Patrné to má být především v zadní části, která dostala výrazné tvarování, střešní spoiler a ostře řezaná světla. Vpředu je to pak klasický Chevrolet s rozdělenou maskou chladiče a xenonovými světlomety protaženými hodně do boků. Nechybí plejáda chromovaných elementů, na než v Číně hodně slyší, zatmavená okna nebo střešní ližiny.
4205 mm dlouhý, 1722 mm široký a 1525 mm vysoký Chevrolet s rozvorem 2550 mm pojme pětici cestujících a až 972 litrů zavazadel. Zadní sedadla se sklápí v poměru 4:6 a nechybí ani 22 odkládacích ploch včetně držáků nápojů pro obě řady sedadel nebo speciální přihrádky na deštník. Pracovišti řidiče dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MyLink s Bluetooth konektivitou. Špetku luxusu přináší chromované kliky dveří, modrou barvou podsvícené přístroje a multifunkční volant čalouněný kůží.
O pohon modelu, stojící na platformě Chevroletu Aveo, se stará zážehová patnáctistovka DVVT o výkonu 109 koní s točivým momentem 141 Nm, kombinovaná s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Prodej v Číně již běží, ceny se pohybují v rozmezí 74 900 - 99 900 juanů (cca 298 000 - 398 000 korun). Výroba probíhá ve společném závodě SAIC-GM.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.