Dlouho se mluvilo o podobě nové Škody Roomster. Stejně tak se dlouho diskutovalo o tom, zda se jí vůbec dočkáme. Nyní dle našeho zdroje, přímo z automobilky, je jisté, že Roomster dostal definitivní STOPku. Důvodem ale nejsou úsporná opatření.
Škoda Roomster byla světu představena na ženevském autosalonu v roce 2006. Jeho původ ale můžeme datovat až do roku 2003, kdy byla ve Frankfurtu představena jeho studie. Tento krok Škody byl sice okamžitě obklopen kritiky, kteří lamentovali nad jeho prapodivným designem, stejně tak si ale získal mnoho příznivců.
Posledních několik měsíců jsme již netrpělivě vyhlíželi příchod nové generace. Internetem proběhlo několik možných podob a dalších spekulací. Například ty, že Roomsetr II bude k dostání nejprve na Slovensku a až pak v Čechách a podobně. Poté se ale objevila zvěst, že Roomster II přijde se zpožděním.
Následovalo tiskové prohlášení, ve kterém automobilka naznačovala, že zvažuje odchod ze segmentu MPV, kam se řadil právě Roomster, a plánuje svou pozornost zacílit především na vozy SUV. Již tehdy se spekulovalo, znamená-li to definitivní konce Roomsteru.
My Vám dnes můžeme potvrdit, že je tomu opravdu tak. Dle našeho zdroje přímo z automobilky Škoda je rozhodnutí o ukončení životního cyklu Roomsteru již pevně rozhodnuto. To i navzdory již několika vyrobeným kusům a kompletně hotové přípravě pro spuštění výroby.
Na konkurenčních webech se můžete dočíst, že se jedná o další úsporné opatření koncernu VW po aféře dieselgate. Dle našeho zdroje je pravda ale docela jinde. K tomuto rozhodnutí údajně došlo kvůli kanibalizování na německém Caddym, jemuž by tuzemský Roomster mohl přinést značný propad v prodeji.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.