Dlouho se mluvilo o podobě nové Škody Roomster. Stejně tak se dlouho diskutovalo o tom, zda se jí vůbec dočkáme. Nyní dle našeho zdroje, přímo z automobilky, je jisté, že Roomster dostal definitivní STOPku. Důvodem ale nejsou úsporná opatření.
Škoda Roomster byla světu představena na ženevském autosalonu v roce 2006. Jeho původ ale můžeme datovat až do roku 2003, kdy byla ve Frankfurtu představena jeho studie. Tento krok Škody byl sice okamžitě obklopen kritiky, kteří lamentovali nad jeho prapodivným designem, stejně tak si ale získal mnoho příznivců.
Posledních několik měsíců jsme již netrpělivě vyhlíželi příchod nové generace. Internetem proběhlo několik možných podob a dalších spekulací. Například ty, že Roomsetr II bude k dostání nejprve na Slovensku a až pak v Čechách a podobně. Poté se ale objevila zvěst, že Roomster II přijde se zpožděním.
Následovalo tiskové prohlášení, ve kterém automobilka naznačovala, že zvažuje odchod ze segmentu MPV, kam se řadil právě Roomster, a plánuje svou pozornost zacílit především na vozy SUV. Již tehdy se spekulovalo, znamená-li to definitivní konce Roomsteru.
My Vám dnes můžeme potvrdit, že je tomu opravdu tak. Dle našeho zdroje přímo z automobilky Škoda je rozhodnutí o ukončení životního cyklu Roomsteru již pevně rozhodnuto. To i navzdory již několika vyrobeným kusům a kompletně hotové přípravě pro spuštění výroby.
Na konkurenčních webech se můžete dočíst, že se jedná o další úsporné opatření koncernu VW po aféře dieselgate. Dle našeho zdroje je pravda ale docela jinde. K tomuto rozhodnutí údajně došlo kvůli kanibalizování na německém Caddym, jemuž by tuzemský Roomster mohl přinést značný propad v prodeji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.