Milovníci německých vozů Alpina si ode dneška mohou začít psát ježíškovi o nový dárek. Tím by mohla být nová Alpina B5 Bi-Turbo v sedanu a nebo v kombíku.
Počátkem letošního roku představila Alpina hned dva speciální modely slavící 50. výročí společnosti. Nyní se představila i zcela nová B5 Bi-Turbo, přičemž tento model dostal přepracovaný 4,4litrový biturbo osmiválec. Ten nově poskytuje rovných 600 koní a 800 Nm točivého momentu.
Přepracovaná B5 Bi-Turbo nyní zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 328 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva zůstává nezměněna, takže čekejme v průměru 9,5 litru na 100 km a emise CO2 o hodnotě 221 g / km.
Vůz byl také vybaven sportovním podvozkem, který nyní nabízí elektronicky nastavitelné tlumiče a aktivní stabilizaci. Standardní výbava ovšem přidává diferenciál s omezeným prokluzem na zadní nápravě, Merino kožené čalounění sedadel a klavírní černé obložení interiéru. Zákazníci si mohou zakoupit i sportovní výfukový systém Akrapovič, který je o 17 kg lehčí než standardní výfuk.
Ceny za novou Alpinu B5 Bi-Turbo začínají na částce 108,6 tisíc Eur za sedan a 111,9 tisíc Eur za praktičtější Touring.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.