Milovníci německých vozů Alpina si ode dneška mohou začít psát ježíškovi o nový dárek. Tím by mohla být nová Alpina B5 Bi-Turbo v sedanu a nebo v kombíku.
Počátkem letošního roku představila Alpina hned dva speciální modely slavící 50. výročí společnosti. Nyní se představila i zcela nová B5 Bi-Turbo, přičemž tento model dostal přepracovaný 4,4litrový biturbo osmiválec. Ten nově poskytuje rovných 600 koní a 800 Nm točivého momentu.
Přepracovaná B5 Bi-Turbo nyní zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 328 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva zůstává nezměněna, takže čekejme v průměru 9,5 litru na 100 km a emise CO2 o hodnotě 221 g / km.
Vůz byl také vybaven sportovním podvozkem, který nyní nabízí elektronicky nastavitelné tlumiče a aktivní stabilizaci. Standardní výbava ovšem přidává diferenciál s omezeným prokluzem na zadní nápravě, Merino kožené čalounění sedadel a klavírní černé obložení interiéru. Zákazníci si mohou zakoupit i sportovní výfukový systém Akrapovič, který je o 17 kg lehčí než standardní výfuk.
Ceny za novou Alpinu B5 Bi-Turbo začínají na částce 108,6 tisíc Eur za sedan a 111,9 tisíc Eur za praktičtější Touring.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?