Luxusní odnož Nissanu představila na zářijovém frankfurtském autosalonu vůbec první kompaktní hatchback pod označením Q30. Infiniti však nezahálelo a o dva měsíce později dovezlo na losangeleský autosalon prémiový aktivní crossover QX30. Nyní se však zaměří na opačnou stranu portfolia, konkrétně na luxusní limuzínu.
Nissan potvrdil, že luxusní sedan (limuzína) se nachází právě ve vývoji ve výzkumném a vývojovém centru v britském Cranfieldu. Jak už dříve Infiniti naznačovalo, luxusní limuzína bude vycházet z konceptu Q80 Inspiration, který se poprvé představil na loňském autosalonu v Paříži. Prozatím to vypadá tak, že nový model bude nést označení Q80 i v sériové podobě.
V současnosti Infiniti srovnává svou vlajkovou loď s jejími hlavními konkurenty, Mercedesem-Benz S 500 plug-in hybrid a Porsche Panamera S E-Hybrid. Tím pádem je už jasné, co bude pohánět japonskou limuzínu. Koncept Q80 Inspiration nabídl 3,0litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec v kombinaci s hybridním elektrickým systémem o celkovém výkonu 550 koní. Studie se chlubila také kombinovanou spotřebou 5,5 l/100 km a emisemi CO2 jen 129 g/km. Jestli přímo tohle ústrojí dostane i v produkční verzi, to zatím není jasné.
Vedoucí evropského Infiniti, Francois Goupil De Bouille, k tomu prohlásil: „Plug-in hybrid byl jasnou volbou pro nízké emise. Pokud používáte auto pouze na popojíždění, dobrým řešením je plně elektrický pohon. Jestliže však často jezdíte mezi městy, je lepší variantou právě plug-in hybrid“. Q80 Inspiration je přímo ideální do daného segmentu, poněvadž disponuje 5060 mm na délku, 2010 mm na šířku a 1340 mm na výšku.
Jak už to tak bývá, sériová podoba nebude tak odvážná jako koncepční studie. Zejména u konceptu Q80 Inspiration dojde k přepracování z praktických důvodů – například plnohodnotný výhled skrz zadní okno. Samozřejmě i interiér přijde o extravagantní prvky, avšak na druhou stranu by měla Q80 zůstat nadále jako čtyřmístný vůz, protože bude uvedena na trh jako sportovní luxusní limuzína. Termín uvedení nové vlajkové lodi prozatím nebyl odtajněn.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.