Automobilka Audi se pyšní mottem „Náskok díky technice“ a snaží se tomuto mottu dostát stůj co stůj. I třeba na poli autonomních vozidel a systémů.
Nedávno jejich Robby, tak pojmenovali Audi RS7, kterou řídí počítač, řádil na okruhu Parcmotor ve Španělsku. Navzdory tomu, že tento okruh pravděpodobně neznáte, jedná se o docela zábavnou trať o délce 4,2 kilometru.
I přesto, že je to rychlejší okruhu, zvládlo autonomní Audi RS7 zajet okruh s průměrnou rychlostí 117 km/h. Celý okruh zvládlo s časem 2 minuty a 7,67 sekundy. Ani nás nepřekvapuje, že se jedná o nový rekord. Těch má autonomní RS7 na kontě více.
Kdy budou takové RS7, neboli Robby závodit třeba na pražské jižní spojce? Že by již s příchodem nové generace Audi A8?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.