Poslední dobou se celkem mluví o Toyobaru, neboli dvojici zábavných kupé Toyota GT86 a Subaru BRZ. A není divu, poněvadž byla potvrzena druhá generace obou sporťáků a vynořují se tak bohaté spekulace. Ovšem v Austrálii jsou stále nadšení ze současné generace a dočkají se tak speciální edice.
Toyotu 86 Blackline Edition poznáte podle bílého laku White Liquid s černými pruhy na kapotě i střeše. Mnohem zajímavější je přítomnost body kitu od TRD, přesněji předního splitteru, přepracovaných bočních prahů, třídílného zadního spoileru a sportovnějšího zadního nárazníku. Dále lze obdivovat na speciální 86 i HID světlomety s LED pro denní svícení a bezklíčový systém.
Dvoubarevné kombo není jen na karoserii, ale i v kabině. Ta je vybavena černými koženými sedadly s červenými alcantarovými vložkami, prahovými lištami z nerezové oceli, dvouzónovou klimatizací a 6,1palcovým infotainmentem s GPS navigací a couvací kamerou. V motorovém prostoru se nic nezměnilo, stále je tu 2,0litrový čtyřválec o výkonu 200 koní a točivém momentu 205 Nm. Agregát bude připojen se šestistupňovou, manuální nebo automatickou, převodovkou.
Celkem bude vyrobeno 450 kusů v této edici a 250 z nich bude disponovat manuálem. Standardní Toyota 86 Blackline Edition s manuální převodovou skříní se bude prodávat za cenu 37 990 australských dolarů (v přepočtu asi 653 tisíc korun), s automatickou převodovkou za 40 490 australských dolarů (cca 738 tisíc korun). Bohužel do Evropy Toyota 86 Blackline Edition nezavítá…
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?