Poslední dobou se celkem mluví o Toyobaru, neboli dvojici zábavných kupé Toyota GT86 a Subaru BRZ. A není divu, poněvadž byla potvrzena druhá generace obou sporťáků a vynořují se tak bohaté spekulace. Ovšem v Austrálii jsou stále nadšení ze současné generace a dočkají se tak speciální edice.
Toyotu 86 Blackline Edition poznáte podle bílého laku White Liquid s černými pruhy na kapotě i střeše. Mnohem zajímavější je přítomnost body kitu od TRD, přesněji předního splitteru, přepracovaných bočních prahů, třídílného zadního spoileru a sportovnějšího zadního nárazníku. Dále lze obdivovat na speciální 86 i HID světlomety s LED pro denní svícení a bezklíčový systém.
Dvoubarevné kombo není jen na karoserii, ale i v kabině. Ta je vybavena černými koženými sedadly s červenými alcantarovými vložkami, prahovými lištami z nerezové oceli, dvouzónovou klimatizací a 6,1palcovým infotainmentem s GPS navigací a couvací kamerou. V motorovém prostoru se nic nezměnilo, stále je tu 2,0litrový čtyřválec o výkonu 200 koní a točivém momentu 205 Nm. Agregát bude připojen se šestistupňovou, manuální nebo automatickou, převodovkou.
Celkem bude vyrobeno 450 kusů v této edici a 250 z nich bude disponovat manuálem. Standardní Toyota 86 Blackline Edition s manuální převodovou skříní se bude prodávat za cenu 37 990 australských dolarů (v přepočtu asi 653 tisíc korun), s automatickou převodovkou za 40 490 australských dolarů (cca 738 tisíc korun). Bohužel do Evropy Toyota 86 Blackline Edition nezavítá…
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?