Přední část Dynamic Shield, aktuálně používaná u modelů Mitsubishi, je již delší dobu trnem v oku ruskému AvtoVAZu. Je tedy otázkou, jak se budou představitelé ruského koncernu tvářit na aktuálně zmodernizované SUV Outlander Sport, které i díky bílému laku až nebezpečně připomíná Ladu Xray.
Nejvýraznější změnou je tedy přepracovaná přední část ve tvaru písmene X, jejíž mohutnost vedle černé barvy zdůrazňuje též chromované orámování. Ruku v ruce s tmavším odstínem jdou zatmavená přední světla. Do zpětných zrcátek se přestěhovaly LED diodové blinkry. Nový design mají 18palcová kola, zatímco paletu laků doplnila stříbrná Cool, bílá Diamond a hnědá Quartz.
Standardem se stává výškově a podélně stavitelný kožený multifunkční volant s novým designem, jemuž sekunduje kvalitnější látkové čalounění sedadel, měkčené plasty a upravený panel klimatizace. Multimediální systém s 6,1palcovou obrazovkou prošel blíže nespecifikovanou porcí změn. Zajímavou příplatkovou položkou je samoodmlžovací vnitřní zpětné zrcátko s funkcí Homelink.
Pod kapotou zůstává dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní s točivým momentem 196 Nm, respektive 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 170 koní s točivým momentem 226 Nm. K dispozici je buď manuální pětikvalt nebo automat s plynule měnitelným převodem.
Součástí všech výbavových stupňů je nově sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, kontrola trakce, bezklíčkový vstup, elektricky ovládaná okna nebo zadní lavice dělená v poměru 60/40. Základní cena je 19 595 dolarů (cca 495 000 korun). Se stejnými změnami dorazí v příštím roce také evropská specifikace Outlanderu Sport se jménem ASX.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.