Označení C-HR již nám není cizí, jelikož vůbec poprvé jsme o něm slyšeli v loňském roce, kdy Toyota představila na pařížském autosalonu opravdu extravagantní koncept městského SUV. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles se ukázal koncept C-HR znovu, akorát s logem Scion, což dokazuje, že japonská automobilka bude nabízet sériový model i v USA.
Koncept C-HR byl vystaven nejen v Paříži, ale i na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde však byl v pětidveřové verzi a studie už vypadala sériověji. Scion C-HR nezaujme novým designem, protože byl použit tentýž koncept, který jsme mohli obdivovat na francouzské půdě v minulém roce.
Nedávno Toyota potvrdila, že se koncept C-HR (Compact size and High Ride, neboli kompakt s vysokou světlou výškou) podívá do sériové výroby. Sériové provedení by se mělo odhalit na ženevském autosalonu v příštím roce a zavítá samozřejmě i na americký trh pod záštitou Scionu. Crossover bude postaven na zcela nové platformě TNGA, kterou dostal již nový Prius, což napovídá, že by C-HR mohl dostat i hybridní ústrojí.
Extravagantní exteriér si prý bere inspiraci z diamantu s ostrými hranami, ale sériová podoba údajně nebude tak „hranatá“ a taky nedostane 21palcová litá kola, která má koncepční studie. Hlavní inženýr C-HR, Hiro Koba, popsal, že jde o „městský vůz s fantastickým řízením“.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.