Buick poslední roky v Americe hodně často představoval rembrandované Opely, s čímž je ale podle posledních zpráv konec. Novou éru automobilky má započít inovovaný sedan LaCrosse, představující první model značky s korporátní přední částí.
Design předních partií je silně ovlivněný oceňovaným konceptem Avenue z letošního detroitského autosalonu. To znamená rozměrnou masku chladiče s chromovaným orámováním a linkou ze stejného materiálu, v jejímž středu je logo automobilky s charakteristickými štíty v modré, bílé a červené. Jednotlivé aktivní lamely masky pak vytvářejí efekt vodopádu. Přední HID světla mají v sobě integrované LED diody pro denní svícení, skupinové svítilny s elegantní chromovanou linkou jsou dokonce celé z LED diod. Pokud ještě chvíli zůstaneme vzadu, nejde si nevšimnout decentního spoileru na víku kufru. Kola mají standardně 18 palců, za příplatek jsou ještě o dva palce větší.
Pod kabátkem najdeme zcela novou globální platformu koncernu GM pro vozidla střední a vyšší střední třídy, která má mimo jiné výrazný podíl vysokopevnostní oceli, takže se povedlo snížit hmotnost sedanu o 136 kilogramů. Zároveň ale auto narostlo do délky o 15 mm, do šířky o 10 mm a mezi nápravami dokonce o masivních 65 mm. Díky tomu mají cestující mnohem více místa nejen na zadních sedadlech. Nárůsty doprovází ale i pokles výšky o 40 mm. Podvozek dostal díky nové platformě zadní pětiprvkové zavěšení, přičemž za příplatek (nebo u vyšších verzí výbavy) jsou dostupné elektronicky řízené tlumiče a přední zavěšení HiPer Strut. Řízení je vybaveno elektronickým posilovačem.
Kabina už na první pohled vypadá hodnotně, GM tento dojem podporuje tvrzením o vysoké kvalitě zpracování a použití měkčených materiálů. Vyobrazené provedení navíc boduje hnědým koženým čalouněním, dřevěnými dekory a několika stříbrnými linkami. Oproti minulému provedení je nový čtyřramenný volant, palubní deska kombinující analogové budíky s digitálním rychloměrem i multimediální systém IntelliLink s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním hlasem. Infotainment dále podporuje Apple CarPlay, Android Auto, 4G LTE připojení a Wi-Fi hotspot.
Vedle digitálního aspektu je důležitý i ten komfortní, proto je LaCrosse vybaveno elektricky stavitelnými sedadly s vyhříváním i odvětráváním, jež jsou čalouněné perforovanou kůží. Vyhřívaný je též volant, z opačného spektra teplot pak přichází dvouzónová automatická klimatizace. Na výběr jsou tři barevné kombinace interiéru, doplněné o prémiový audiosystém Bose. Zvětšil se také prostor ve středovém tunelu, a to především díky elektronické parkovací brzdě a voliči převodovky Electronic Precision Shift. Mnoho výše zmíněných prvků, stejně jako head-up displej nebo bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, bude ale za příplatek.
Pod kapotou najdeme nový šestiválec o objemu 3.6 litru s přímým vstřikováním, deaktivací válců a systém start/stop, produkující 309 koní a 363 Nm. Jednotka je spojena s osmistupňovým automatem a za příplatek také s pohonem obou náprav. Nad bezpečností bdí deset airbagů, nouzové brzdění při detekci chodce, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, přednárazový systém, zadní kamera nebo parkovací asistent.
Výrazně vylepšená vlajková loď Buicku se na trh dostane na jaře příštího roku.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?