Buick poslední roky v Americe hodně často představoval rembrandované Opely, s čímž je ale podle posledních zpráv konec. Novou éru automobilky má započít inovovaný sedan LaCrosse, představující první model značky s korporátní přední částí.
Design předních partií je silně ovlivněný oceňovaným konceptem Avenue z letošního detroitského autosalonu. To znamená rozměrnou masku chladiče s chromovaným orámováním a linkou ze stejného materiálu, v jejímž středu je logo automobilky s charakteristickými štíty v modré, bílé a červené. Jednotlivé aktivní lamely masky pak vytvářejí efekt vodopádu. Přední HID světla mají v sobě integrované LED diody pro denní svícení, skupinové svítilny s elegantní chromovanou linkou jsou dokonce celé z LED diod. Pokud ještě chvíli zůstaneme vzadu, nejde si nevšimnout decentního spoileru na víku kufru. Kola mají standardně 18 palců, za příplatek jsou ještě o dva palce větší.
Pod kabátkem najdeme zcela novou globální platformu koncernu GM pro vozidla střední a vyšší střední třídy, která má mimo jiné výrazný podíl vysokopevnostní oceli, takže se povedlo snížit hmotnost sedanu o 136 kilogramů. Zároveň ale auto narostlo do délky o 15 mm, do šířky o 10 mm a mezi nápravami dokonce o masivních 65 mm. Díky tomu mají cestující mnohem více místa nejen na zadních sedadlech. Nárůsty doprovází ale i pokles výšky o 40 mm. Podvozek dostal díky nové platformě zadní pětiprvkové zavěšení, přičemž za příplatek (nebo u vyšších verzí výbavy) jsou dostupné elektronicky řízené tlumiče a přední zavěšení HiPer Strut. Řízení je vybaveno elektronickým posilovačem.
Kabina už na první pohled vypadá hodnotně, GM tento dojem podporuje tvrzením o vysoké kvalitě zpracování a použití měkčených materiálů. Vyobrazené provedení navíc boduje hnědým koženým čalouněním, dřevěnými dekory a několika stříbrnými linkami. Oproti minulému provedení je nový čtyřramenný volant, palubní deska kombinující analogové budíky s digitálním rychloměrem i multimediální systém IntelliLink s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním hlasem. Infotainment dále podporuje Apple CarPlay, Android Auto, 4G LTE připojení a Wi-Fi hotspot.
Vedle digitálního aspektu je důležitý i ten komfortní, proto je LaCrosse vybaveno elektricky stavitelnými sedadly s vyhříváním i odvětráváním, jež jsou čalouněné perforovanou kůží. Vyhřívaný je též volant, z opačného spektra teplot pak přichází dvouzónová automatická klimatizace. Na výběr jsou tři barevné kombinace interiéru, doplněné o prémiový audiosystém Bose. Zvětšil se také prostor ve středovém tunelu, a to především díky elektronické parkovací brzdě a voliči převodovky Electronic Precision Shift. Mnoho výše zmíněných prvků, stejně jako head-up displej nebo bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, bude ale za příplatek.
Pod kapotou najdeme nový šestiválec o objemu 3.6 litru s přímým vstřikováním, deaktivací válců a systém start/stop, produkující 309 koní a 363 Nm. Jednotka je spojena s osmistupňovým automatem a za příplatek také s pohonem obou náprav. Nad bezpečností bdí deset airbagů, nouzové brzdění při detekci chodce, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, přednárazový systém, zadní kamera nebo parkovací asistent.
Výrazně vylepšená vlajková loď Buicku se na trh dostane na jaře příštího roku.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.