LaCrosse je staronovou vlajkovou lodí Buicku, uspěje v těžké konkurenci?

ar6, 21. listopadu 2015, 18:15 Google+ Los Angeles Auto Show 2015

Buick poslední roky v Americe hodně často představoval rembrandované Opely, s čímž je ale podle posledních zpráv konec. Novou éru automobilky má započít inovovaný sedan LaCrosse, představující první model značky s korporátní přední částí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Celkově větší a kvalitnější vlajková loď Buicku, Buick LaCrosse.

Celkově větší a kvalitnější vlajková loď Buicku, Buick LaCrosse. | foto: Buick

Sdílejte článek

Design předních partií je silně ovlivněný oceňovaným konceptem Avenue z letošního detroitského autosalonu. To znamená rozměrnou masku chladiče s chromovaným orámováním a linkou ze stejného materiálu, v jejímž středu je logo automobilky s charakteristickými štíty v modré, bílé a červené. Jednotlivé aktivní lamely masky pak vytvářejí efekt vodopádu. Přední HID světla mají v sobě integrované LED diody pro denní svícení, skupinové svítilny s elegantní chromovanou linkou jsou dokonce celé z LED diod. Pokud ještě chvíli zůstaneme vzadu, nejde si nevšimnout decentního spoileru na víku kufru. Kola mají standardně 18 palců, za příplatek jsou ještě o dva palce větší.

img-responsive

Elegantní chromovaná linka světel, Buick LaCrosse. | foto: Buick

Pod kabátkem najdeme zcela novou globální platformu koncernu GM pro vozidla střední a vyšší střední třídy, která má mimo jiné výrazný podíl vysokopevnostní oceli, takže se povedlo snížit hmotnost sedanu o 136 kilogramů. Zároveň ale auto narostlo do délky o 15 mm, do šířky o 10 mm a mezi nápravami dokonce o masivních 65 mm. Díky tomu mají cestující mnohem více místa nejen na zadních sedadlech. Nárůsty doprovází ale i pokles výšky o 40 mm. Podvozek dostal díky nové platformě zadní pětiprvkové zavěšení, přičemž za příplatek (nebo u vyšších verzí výbavy) jsou dostupné elektronicky řízené tlumiče a přední zavěšení HiPer Strut. Řízení je vybaveno elektronickým posilovačem.

Kabina už na první pohled vypadá hodnotně, GM tento dojem podporuje tvrzením o vysoké kvalitě zpracování a použití měkčených materiálů. Vyobrazené provedení navíc boduje hnědým koženým čalouněním, dřevěnými dekory a několika stříbrnými linkami. Oproti minulému provedení je nový čtyřramenný volant, palubní deska kombinující analogové budíky s digitálním rychloměrem i multimediální systém IntelliLink s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním hlasem. Infotainment dále podporuje Apple CarPlay, Android Auto, 4G LTE připojení a Wi-Fi hotspot.

img-responsive

Všude je kůže a dřevo, Buick LaCrosse. | foto: Buick

Vedle digitálního aspektu je důležitý i ten komfortní, proto je LaCrosse vybaveno elektricky stavitelnými sedadly s vyhříváním i odvětráváním, jež jsou čalouněné perforovanou kůží. Vyhřívaný je též volant, z opačného spektra teplot pak přichází dvouzónová automatická klimatizace. Na výběr jsou tři barevné kombinace interiéru, doplněné o prémiový audiosystém Bose. Zvětšil se také prostor ve středovém tunelu, a to především díky elektronické parkovací brzdě a voliči převodovky Electronic Precision Shift. Mnoho výše zmíněných prvků, stejně jako head-up displej nebo bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, bude ale za příplatek.

Pod kapotou najdeme nový šestiválec o objemu 3.6 litru s přímým vstřikováním, deaktivací válců a systém start/stop, produkující 309 koní a 363 Nm. Jednotka je spojena s osmistupňovým automatem a za příplatek také s pohonem obou náprav. Nad bezpečností bdí deset airbagů, nouzové brzdění při detekci chodce, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, přednárazový systém, zadní kamera nebo parkovací asistent.

Výrazně vylepšená vlajková loď Buicku se na trh dostane na jaře příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: LaCrosse je staronovou vlajkovou lodí Buicku, uspěje v těžké konkurenci?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

V Česku vzniká ekologické kladivo na auta odmítaná lidmi a protlačovaná EU

Tatra Tactic 4x4 II. generace

Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz 300 SL vyrobený z Lega

Mercedes-Benz 300SL vyrobený z Lega? No proč ne, vypadá a jezdí skvěle

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

  2. Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

  3. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  4. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

  5. Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

  6. Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud