Nissan Sentra není tolik populární v Evropě, ale na americkém trhu jde o třetí nejprodávanější Nissan. Zástupce nižší střední třídy, respektive už na pomezí střední třídy, se představil v omlazené podobě na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles.
Na první pohled je jasné, že modernizovaná Sentra se vzhledem inspirovala u většího modelu Maxima. Konkrétně, přední část vyzařuje typickým prvkem téměř všech současných Nissanů, mřížkou V-Motion a světlomety ve tvaru bumerangu. Představená Sentra má také přepracovanou kapotu, nové přední blatníky a pozměněná 16 či 17palcová litá kola. Na zádi neproběhlo tolik změn, ale najdeme tu nový nárazník a také světla s „podpisem“ bumerangu. Pokud jste příznivci sportovnějších vzhledů, je v nabídce Sentra SR s nástavci bočních prahů, zadním spoilerem a unikátními 17palcovými koly. Krom toho má i mlhová světla a chromovou koncovku výfuku.
V interiéru nelze přehlédnout novou středovou konzoly, přepracovanou řadicí páku a také volant s inspirací na sporťák 370Z. Inovovaná Sentra nabídne i kvalitnější sedadla a přepracované přístroje s větším rozlišením LCD displeje. Základní výbava Nissanu Sentra obsahuje audio systém AM/FM/CD se čtyřmi reproduktory, kdežto vyšší výbavový stupeň má audio systém se 6 reproduktory v kombinaci s informačním systémem a pětipalcovým displejem. Maximálně vybavená Sentra SL nabídne infotainment s 5,8palcovým displejem, GPS navigaci a NissanConnect Apps včetně aplikací iHeartRadio, Pandora, Facebook, Twitter a TripAdvisor.
Modernizace přinesla Nissanu Sentra nově také bezpečnostní balíček Safety Shield Technologies, ve kterém je možné najít systém Forward Emergency Braking (nouzové brzdění), Intelligent Cruise Control (inteligentní tempomat), Blind Spot Warning (sledování mrtvého úhlu) a Rear Cross Traffic Alert (varování před jedoucím vozidlem zleva nebo zprava při vyjíždění z kolony).
Bohužel přísun moderních technologií se nedotkl pohonné jednotky – postarší 1,8litrový čtyřválec disponuje výkonem 132 koní a točivým momentem 173 Nm. Umí spolupracovat se šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou převodovkou Xtronic. U aktualizované Sentry je novinkou také přepracovaný posilovač řízení a předělané odpružení na tužší notu.
Nissan Sentra modelového roku 2016 se začne prodávat již koncem letošního roku za startovací cenovku 16 780 dolarů (v přepočtu cca 424 tisíc korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.