Od včerejšího dne se postupně odhalují novinky, které jsou přítomny na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles. Málokdo by to čekal, ale na LA Auto Show nechybí ani stánek Alfy Romeo, na kterém je k vidění nová Giulia Q v americké specifikaci.
Než začnu psát podrobnosti o americké verzi, musím Alfu Romeo pochválit za to, že konečně vypustila velmi obsáhlou galerii, kde nechybí i detailně nafocený interiér. Nicméně, i americká Giulia Q bude mít pod kapotou 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 510 koní a točivém momentu 600 Nm. Bohužel motor disponuje i systémem pro deaktivaci válců, díky kterému údajně dojde ke snížení reálné spotřeby až o 15%.
K agregátu bude připojena šestistupňová manuální převodovka s krátkým řazením. Giulia Q US-spec zrychlí z nuly na 96 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší možné rychlosti 307 km/h. Samozřejmě Alfa Romeo nezapomněla v tiskové zprávě zmínit i čas 7:39 z okruhu Nürburgring a tím poukazuje na to, že Giulia Q má nejlepší rozložení hmotnosti (50:50) v daném segmentu a poměr hmotnosti/výkonu cca 3,2 kg na jednoho koně.
Standardem u Giulie Q budou devatenáctipalcová litá kola s předními pneumatikami o rozměru 245/35ZR19 a zadními s rozměrem 285/30ZR19 – konkrétně se bude jednat o sadu Pirelli P Zero Corsa z kaučuku. V příplatkové výbavě budou obsaženy karbon-keramické brzdy Brembo, díky kterým auto zastaví z 96 km/h na 0 km/h na 31 metrech.
Ale přece jen americká premiéra přinesla zásadní novinku. Na americkém trhu bude Giulia i v cenově dostupnějším provedení, které bude mít v motorovém prostoru nově vyvinutý celohliníkový 2,0litrový přeplňovaný (twin-scroll turbodmychadlem) čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů MultiAir2 a také vnitřní recirkulací výfukových plynů pro snížení spotřeby paliva. Zmíněný čtyřválec nabídne výkon 280 koní. Zda se tato motorizace podívá i do Evropy, zatím nebylo oznámeno, ale s největší pravděpodobností tomu tak bude s ohledem na nedávno odhalenou část motorové škály. U nového dvoulitru bude standardem pohon zadních kol, ale za příplatek bude možný i pohon 4x4.
Alfa Romeo Giulia Q bude k dispozici na americkém trhu jak s pohonem zadních, tak pohonem všech čtyř kol. Prodej slabšího provedení a top Giulie Q v USA by měl být odstartován v druhém čtvrtletí příštího roku a cena verze Quadrifoglio se odhaduje na 70 000 dolarů (v přepočtu asi 1,76 milionu korun). Jen pro srovnání, v Evropě by měla začít na částce 79 000 euro (cca 2,13 milionu korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.