Od včerejšího dne se postupně odhalují novinky, které jsou přítomny na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles. Málokdo by to čekal, ale na LA Auto Show nechybí ani stánek Alfy Romeo, na kterém je k vidění nová Giulia Q v americké specifikaci.
Než začnu psát podrobnosti o americké verzi, musím Alfu Romeo pochválit za to, že konečně vypustila velmi obsáhlou galerii, kde nechybí i detailně nafocený interiér. Nicméně, i americká Giulia Q bude mít pod kapotou 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 510 koní a točivém momentu 600 Nm. Bohužel motor disponuje i systémem pro deaktivaci válců, díky kterému údajně dojde ke snížení reálné spotřeby až o 15%.
K agregátu bude připojena šestistupňová manuální převodovka s krátkým řazením. Giulia Q US-spec zrychlí z nuly na 96 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší možné rychlosti 307 km/h. Samozřejmě Alfa Romeo nezapomněla v tiskové zprávě zmínit i čas 7:39 z okruhu Nürburgring a tím poukazuje na to, že Giulia Q má nejlepší rozložení hmotnosti (50:50) v daném segmentu a poměr hmotnosti/výkonu cca 3,2 kg na jednoho koně.
Standardem u Giulie Q budou devatenáctipalcová litá kola s předními pneumatikami o rozměru 245/35ZR19 a zadními s rozměrem 285/30ZR19 – konkrétně se bude jednat o sadu Pirelli P Zero Corsa z kaučuku. V příplatkové výbavě budou obsaženy karbon-keramické brzdy Brembo, díky kterým auto zastaví z 96 km/h na 0 km/h na 31 metrech.
Ale přece jen americká premiéra přinesla zásadní novinku. Na americkém trhu bude Giulia i v cenově dostupnějším provedení, které bude mít v motorovém prostoru nově vyvinutý celohliníkový 2,0litrový přeplňovaný (twin-scroll turbodmychadlem) čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, variabilním časováním ventilů MultiAir2 a také vnitřní recirkulací výfukových plynů pro snížení spotřeby paliva. Zmíněný čtyřválec nabídne výkon 280 koní. Zda se tato motorizace podívá i do Evropy, zatím nebylo oznámeno, ale s největší pravděpodobností tomu tak bude s ohledem na nedávno odhalenou část motorové škály. U nového dvoulitru bude standardem pohon zadních kol, ale za příplatek bude možný i pohon 4x4.
Alfa Romeo Giulia Q bude k dispozici na americkém trhu jak s pohonem zadních, tak pohonem všech čtyř kol. Prodej slabšího provedení a top Giulie Q v USA by měl být odstartován v druhém čtvrtletí příštího roku a cena verze Quadrifoglio se odhaduje na 70 000 dolarů (v přepočtu asi 1,76 milionu korun). Jen pro srovnání, v Evropě by měla začít na částce 79 000 euro (cca 2,13 milionu korun).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.