Není tomu tak dávno, co Lincoln používal u všech svých modelů masku chladiče ve tvaru křídel. Doba se ale změnila a i Američané pochopili, že dnes frčí co možná největší maska s velkým množstvím chromu. Jako první ji na jaře dostal koncept Continental a nyní se s ní chlubí i omlazený sedan MKZ.
U něj ale možná na první pohled zaváháte, jestli se náhodou nekoukáte na nový model nedávno obnovené automobilky Borgward. Vedle masky k tomu svádí i šedý lak vozu na propagačních fotkách. Nová jsou dále přední světla, volitelně vybavená adaptivními LED diodami, kapota motoru i přední nárazník s LED diodami denního svícení.
Kabina už je předchůdci přece jen o něco bližší, díky novým tlačítkům na ovládání ventilace a audiosystému, nahrazující dotykové přepínače, je ale minimálně uživatelsky o něco příjemnější. Za příplatek je dostupné panoramatické okno, jehož plocha je největší mezi všemi sedany na americkém trhu.
Hlavní pozornost techniků byla nicméně věnována použitým technologiím. Vylepšen byl parkovací asistent s ultrazvukovými senzory a možností paralelního nebo kolmého parkování, respektive vyparkování. Zajímavou funkci nabízí adaptivní tempomat, který dokáže zastavit auto až do úplného klidu sám bez asistence řidiče, pokud ten z nějakého důvodu zapomene brzdit. Přednárazový systém byl doplněn o detekci chodců.
Pod kapotou najdeme zcela nový třílitrový šestiválec GTDI se dvěma turbodmychadly o výkonu 355 koní s točivým momentem 541 Nm ve verzi s pohonem předních kol nebo o výkonu 405 koní s točivým momentem 541 Nm ve verzi s pohonem všech kol. Alternativou k šestiválci je dvoulitrový čtyřválec GTDI o výkonu 248 koní v kombinaci s pohonem předních kol.
Lincoln nicméně předpokládá, že šestiválec bude vyhledávanější alternativou, proto k němu nabízí příplatkový balíček Driver's Package s 19palcovými koly, třmeny brzd v odstínu Ebony, maskou chladiče ve světle šedém odstínu Magnetic, interiérem v barvě Ebony s karbonovými dekory, přepracovaným nastavením pružin a tlumičů nebo dynamickým vektorováním točivého momentu. Rovněž za příplatek, ale už pro všechny motorizace, bude volič jízdních režimů Lincoln Drive Control s módy Comfort, Normal a Sport.
Prodej omlazeného Lincolnu MKZ se rozběhne příští rok na jaře, a to včetně luxusně pojatých verzí Black Label, u nichž jsou novinkou barevné kombinace Chalet and Vineyard a Thoroughbred.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.