Petrolheadi mají novou modlu, Huracán s pohonem zadních kol

ar6, 17. listopadu 2015, 18:40 Google+ Los Angeles Auto Show 2015

Až doposud bylo Lamborghini Huracán nabízeno pouze s pohonem všech kol, který je sice špičkově naladěný, do zábavnosti zadokolky mu ale pořád něco schází. To si uvědomili i v centrále italské automobilky a po vzoru Gallarda LP 550-2 pustili do výroby Huracán LP 580-2.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pohon zadních kol doprovází vidlicový desetiválec a dvouspojková převodovka, Lamborghini Huracán LP 580-2.

Pohon zadních kol doprovází vidlicový desetiválec a dvouspojková převodovka, Lamborghini Huracán LP 580-2. | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Aby bylo už na první pohled možné rozlišit čtyřkolku a zadokolku, použilo Lamborghini odlišný přední nárazník s většími nasávacími otvory, jinou mřížku v zadní části pro přívod vzduchu k motoru a konečně také mírně přepracovaný zadní difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Ten aerodynamicky spolupracuje s nově tvarovanou odtokovou hranou kapoty motoru, čímž došlo k eliminaci potřeby výsuvného spoileru. Speciálně pro tento vůz byly vyvinuty pneumatiky Pirelli PZero, nazuté na 19palcových kolech (za příplatek jsou dostupné i „dvacítky“).

V motorovém prostoru sice i nadále pracuje 5.2litrový vidlicový desetiválec, jeho výkon byl nicméně snížen na 580 koní (- 30 k) a točivý moment na 540 Nm (- 20 Nm). Přesto není důvod k obavám o rychlost kupátka, protože díky odstranění pohonu všech kol zároveň klesla o 33 kilogramů celková hmotnost. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost 320 km/h při průměrné spotřebě 11,9 l/100 km.

Na zadní kola přenáší výkon stejný sedmistupňový dvouspojkový automat jako u čtyřkolky, to je ale co se týče shod v technice téměř všechno. Přenastavena byla elektronická kontrola trakce a stability, podvozek je o něco tužší a řízení zase komunikativnější. Dílčích změn, za účelem autentičtějšího pocitu z řízení zadokolky, doznal i volič jízdních režimů s módy Strada, Sport a Corsa.

Základní cena 150 000 euro (cca 4 055 000 korun) sice stále není nejnižší, pořád ale z Huracánu LP 580-2 dělá nejdostupnějšího býka ze Sant'Agaty.

Vytisknout

Diskuze: Petrolheadi mají novou modlu, Huracán s pohonem zadních kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

Mercedes A190 Twin

Pozapomenuté sportovní vozy díl 4., Mercedes A190 Twin

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

V Česku deset vodíkových Toyot, otevřela první čerpací stanice

reklama

Doporučujeme

Bentley Bentayga

Bentley představuje luxusem nabitou Bentaygu First Edition

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

  2. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  5. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud