Až doposud bylo Lamborghini Huracán nabízeno pouze s pohonem všech kol, který je sice špičkově naladěný, do zábavnosti zadokolky mu ale pořád něco schází. To si uvědomili i v centrále italské automobilky a po vzoru Gallarda LP 550-2 pustili do výroby Huracán LP 580-2.
Aby bylo už na první pohled možné rozlišit čtyřkolku a zadokolku, použilo Lamborghini odlišný přední nárazník s většími nasávacími otvory, jinou mřížku v zadní části pro přívod vzduchu k motoru a konečně také mírně přepracovaný zadní difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Ten aerodynamicky spolupracuje s nově tvarovanou odtokovou hranou kapoty motoru, čímž došlo k eliminaci potřeby výsuvného spoileru. Speciálně pro tento vůz byly vyvinuty pneumatiky Pirelli PZero, nazuté na 19palcových kolech (za příplatek jsou dostupné i „dvacítky“).
V motorovém prostoru sice i nadále pracuje 5.2litrový vidlicový desetiválec, jeho výkon byl nicméně snížen na 580 koní (- 30 k) a točivý moment na 540 Nm (- 20 Nm). Přesto není důvod k obavám o rychlost kupátka, protože díky odstranění pohonu všech kol zároveň klesla o 33 kilogramů celková hmotnost. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost 320 km/h při průměrné spotřebě 11,9 l/100 km.
Na zadní kola přenáší výkon stejný sedmistupňový dvouspojkový automat jako u čtyřkolky, to je ale co se týče shod v technice téměř všechno. Přenastavena byla elektronická kontrola trakce a stability, podvozek je o něco tužší a řízení zase komunikativnější. Dílčích změn, za účelem autentičtějšího pocitu z řízení zadokolky, doznal i volič jízdních režimů s módy Strada, Sport a Corsa.
Základní cena 150 000 euro (cca 4 055 000 korun) sice stále není nejnižší, pořád ale z Huracánu LP 580-2 dělá nejdostupnějšího býka ze Sant'Agaty.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?