Petrolheadi mají novou modlu, Huracán s pohonem zadních kol

ar6, 17. listopadu 2015, 18:40 Google+ Los Angeles Auto Show 2015

Až doposud bylo Lamborghini Huracán nabízeno pouze s pohonem všech kol, který je sice špičkově naladěný, do zábavnosti zadokolky mu ale pořád něco schází. To si uvědomili i v centrále italské automobilky a po vzoru Gallarda LP 550-2 pustili do výroby Huracán LP 580-2.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pohon zadních kol doprovází vidlicový desetiválec a dvouspojková převodovka, Lamborghini Huracán LP 580-2.

Pohon zadních kol doprovází vidlicový desetiválec a dvouspojková převodovka, Lamborghini Huracán LP 580-2. | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Aby bylo už na první pohled možné rozlišit čtyřkolku a zadokolku, použilo Lamborghini odlišný přední nárazník s většími nasávacími otvory, jinou mřížku v zadní části pro přívod vzduchu k motoru a konečně také mírně přepracovaný zadní difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Ten aerodynamicky spolupracuje s nově tvarovanou odtokovou hranou kapoty motoru, čímž došlo k eliminaci potřeby výsuvného spoileru. Speciálně pro tento vůz byly vyvinuty pneumatiky Pirelli PZero, nazuté na 19palcových kolech (za příplatek jsou dostupné i „dvacítky“).

V motorovém prostoru sice i nadále pracuje 5.2litrový vidlicový desetiválec, jeho výkon byl nicméně snížen na 580 koní (- 30 k) a točivý moment na 540 Nm (- 20 Nm). Přesto není důvod k obavám o rychlost kupátka, protože díky odstranění pohonu všech kol zároveň klesla o 33 kilogramů celková hmotnost. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost 320 km/h při průměrné spotřebě 11,9 l/100 km.

Na zadní kola přenáší výkon stejný sedmistupňový dvouspojkový automat jako u čtyřkolky, to je ale co se týče shod v technice téměř všechno. Přenastavena byla elektronická kontrola trakce a stability, podvozek je o něco tužší a řízení zase komunikativnější. Dílčích změn, za účelem autentičtějšího pocitu z řízení zadokolky, doznal i volič jízdních režimů s módy Strada, Sport a Corsa.

Základní cena 150 000 euro (cca 4 055 000 korun) sice stále není nejnižší, pořád ale z Huracánu LP 580-2 dělá nejdostupnějšího býka ze Sant'Agaty.

Vytisknout

Diskuze: Petrolheadi mají novou modlu, Huracán s pohonem zadních kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Bentley Bentayga

Bentley představuje luxusem nabitou Bentaygu First Edition

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud