Pokud máte čínské automobily stále zaškatulkované jako designové napodobeniny slavnějších evropských nebo amerických modelů, budete muset tento názor brzy přehodnotit. Například koncept Roewe Vision-R si vzhledem nezadá s kterýmkoliv evropským konceptem poslední doby.
Předvoj chystané vlajkové lodi automobilky Roewe, vytvořené na zbytcích kdysi slavného Roveru, zaujme na první pohled žlutým lakem karosérie, doplněným o výraznou chromovanou masku chladiče, která plynule předchází ve světla. Ta jsou samozřejmě plně LED diodová, v předním nárazníku je potom doplňují ještě LEDky pro denní svícení.
Silueta čtyřdveřového kupé dodává konceptu patřičnou porci elegance, vytažené podběhy navíc vyplňují rovněž atraktivní velká litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami. V zadní části poutají asi největší pozornost široká koncová světla, vizuálně propojená decentní chromovanou linkou. Jedním z nejzajímavějších prvků celého vozu je ale celoskleněná střecha plynule přecházející v zadní okno, kterou „podpírá“ pouze jakýsi nosník, táhnoucí se přes celou její délku.
Do kabiny se nastupuje skrze proti sobě se otevírající dveře, samozřejmá je absence středového sloupku. Čtyři samostatná sedadla jsou čalouněná světlou kůží, jež spolu s dřevěnou podlahou a volně stojící středovou konzolí navozují luxusní atmosféru. Zajímavý je digitální displej, jenž se táhne přes celou šířku palubní desky. Volant pak připomíná spíš knipl dopravního letadla.
Sériové provedení konceptu Vision-R nahradí v nejbližší době model 950, aktuální vlajkovou loď čínského výrobce. Jako základ bude použita platforma Buicku LaCrosse, jehož premiéru nedávno vidělo Los Angeles.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?