Pokud máte čínské automobily stále zaškatulkované jako designové napodobeniny slavnějších evropských nebo amerických modelů, budete muset tento názor brzy přehodnotit. Například koncept Roewe Vision-R si vzhledem nezadá s kterýmkoliv evropským konceptem poslední doby.
Předvoj chystané vlajkové lodi automobilky Roewe, vytvořené na zbytcích kdysi slavného Roveru, zaujme na první pohled žlutým lakem karosérie, doplněným o výraznou chromovanou masku chladiče, která plynule předchází ve světla. Ta jsou samozřejmě plně LED diodová, v předním nárazníku je potom doplňují ještě LEDky pro denní svícení.
Silueta čtyřdveřového kupé dodává konceptu patřičnou porci elegance, vytažené podběhy navíc vyplňují rovněž atraktivní velká litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami. V zadní části poutají asi největší pozornost široká koncová světla, vizuálně propojená decentní chromovanou linkou. Jedním z nejzajímavějších prvků celého vozu je ale celoskleněná střecha plynule přecházející v zadní okno, kterou „podpírá“ pouze jakýsi nosník, táhnoucí se přes celou její délku.
Do kabiny se nastupuje skrze proti sobě se otevírající dveře, samozřejmá je absence středového sloupku. Čtyři samostatná sedadla jsou čalouněná světlou kůží, jež spolu s dřevěnou podlahou a volně stojící středovou konzolí navozují luxusní atmosféru. Zajímavý je digitální displej, jenž se táhne přes celou šířku palubní desky. Volant pak připomíná spíš knipl dopravního letadla.
Sériové provedení konceptu Vision-R nahradí v nejbližší době model 950, aktuální vlajkovou loď čínského výrobce. Jako základ bude použita platforma Buicku LaCrosse, jehož premiéru nedávno vidělo Los Angeles.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?