Pokud máte čínské automobily stále zaškatulkované jako designové napodobeniny slavnějších evropských nebo amerických modelů, budete muset tento názor brzy přehodnotit. Například koncept Roewe Vision-R si vzhledem nezadá s kterýmkoliv evropským konceptem poslední doby.
Předvoj chystané vlajkové lodi automobilky Roewe, vytvořené na zbytcích kdysi slavného Roveru, zaujme na první pohled žlutým lakem karosérie, doplněným o výraznou chromovanou masku chladiče, která plynule předchází ve světla. Ta jsou samozřejmě plně LED diodová, v předním nárazníku je potom doplňují ještě LEDky pro denní svícení.
Silueta čtyřdveřového kupé dodává konceptu patřičnou porci elegance, vytažené podběhy navíc vyplňují rovněž atraktivní velká litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami. V zadní části poutají asi největší pozornost široká koncová světla, vizuálně propojená decentní chromovanou linkou. Jedním z nejzajímavějších prvků celého vozu je ale celoskleněná střecha plynule přecházející v zadní okno, kterou „podpírá“ pouze jakýsi nosník, táhnoucí se přes celou její délku.
Do kabiny se nastupuje skrze proti sobě se otevírající dveře, samozřejmá je absence středového sloupku. Čtyři samostatná sedadla jsou čalouněná světlou kůží, jež spolu s dřevěnou podlahou a volně stojící středovou konzolí navozují luxusní atmosféru. Zajímavý je digitální displej, jenž se táhne přes celou šířku palubní desky. Volant pak připomíná spíš knipl dopravního letadla.
Sériové provedení konceptu Vision-R nahradí v nejbližší době model 950, aktuální vlajkovou loď čínského výrobce. Jako základ bude použita platforma Buicku LaCrosse, jehož premiéru nedávno vidělo Los Angeles.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.