Pokud máte čínské automobily stále zaškatulkované jako designové napodobeniny slavnějších evropských nebo amerických modelů, budete muset tento názor brzy přehodnotit. Například koncept Roewe Vision-R si vzhledem nezadá s kterýmkoliv evropským konceptem poslední doby.
Předvoj chystané vlajkové lodi automobilky Roewe, vytvořené na zbytcích kdysi slavného Roveru, zaujme na první pohled žlutým lakem karosérie, doplněným o výraznou chromovanou masku chladiče, která plynule předchází ve světla. Ta jsou samozřejmě plně LED diodová, v předním nárazníku je potom doplňují ještě LEDky pro denní svícení.
Silueta čtyřdveřového kupé dodává konceptu patřičnou porci elegance, vytažené podběhy navíc vyplňují rovněž atraktivní velká litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami. V zadní části poutají asi největší pozornost široká koncová světla, vizuálně propojená decentní chromovanou linkou. Jedním z nejzajímavějších prvků celého vozu je ale celoskleněná střecha plynule přecházející v zadní okno, kterou „podpírá“ pouze jakýsi nosník, táhnoucí se přes celou její délku.
Do kabiny se nastupuje skrze proti sobě se otevírající dveře, samozřejmá je absence středového sloupku. Čtyři samostatná sedadla jsou čalouněná světlou kůží, jež spolu s dřevěnou podlahou a volně stojící středovou konzolí navozují luxusní atmosféru. Zajímavý je digitální displej, jenž se táhne přes celou šířku palubní desky. Volant pak připomíná spíš knipl dopravního letadla.
Sériové provedení konceptu Vision-R nahradí v nejbližší době model 950, aktuální vlajkovou loď čínského výrobce. Jako základ bude použita platforma Buicku LaCrosse, jehož premiéru nedávno vidělo Los Angeles.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.