Moderní reinkarnace Volkswagenu Beetle je na trhu již přes čtyři roky, ty ale na atraktivitě retro tvarů rozhodně neubraly. Přesto je čas od času potřeba vlnu nostalgie ještě o něco podpořit speciální edicí. A právě proto vznikl Beetle Denim, navazující na sedmdesátkový Beetle Jeans.
Jak napovídá už přiložená fotogalerie, dvoutisícová edice bude k dostání jen jako kabriolet s tmavě modrou plátěnou střechou. A právě ta připomíná klasický „džínový Brouk“ svým vzorem ze všeho nejvíc. Materiál na výrobu populárních kalhot nebo bund se objevuje také na sedadlech zepředu i zezadu, opět jde ale o látku, svým složením pouze připomínající džínovinu.
Kromě unikátní střechy se karosérie odlišuje použitím pouze dvou odstínů laku, bílé Pure a modré Stonewashed, přičemž každého vznikne přesně tisíc kusů. Palubní deska kombinuje světle modré lakování se stříbrnými linkami. Dominantou středové konzole je však pětipalcový displej multimediálního systému MIB II s couvací kamerou a rozhraním Aux, iPod, USB a Bluetooth.
Dost možná i díky neutichající kauze Dieselgate se Volkswagen rozhodl pod kapotu Beetlu Denim nainstalovat pouze zážehovou osmnáctistovku TSI o výkonu 171 koní s točivým momentem 249 Nm. Sílu na přední kola přenáší šestistupňová automatická převodovka.
Prodej limitované edice se rozběhne příští rok a podle slov Volkswagenu má jít „o dostupný model.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.