Moderní reinkarnace Volkswagenu Beetle je na trhu již přes čtyři roky, ty ale na atraktivitě retro tvarů rozhodně neubraly. Přesto je čas od času potřeba vlnu nostalgie ještě o něco podpořit speciální edicí. A právě proto vznikl Beetle Denim, navazující na sedmdesátkový Beetle Jeans.
Jak napovídá už přiložená fotogalerie, dvoutisícová edice bude k dostání jen jako kabriolet s tmavě modrou plátěnou střechou. A právě ta připomíná klasický „džínový Brouk“ svým vzorem ze všeho nejvíc. Materiál na výrobu populárních kalhot nebo bund se objevuje také na sedadlech zepředu i zezadu, opět jde ale o látku, svým složením pouze připomínající džínovinu.
Kromě unikátní střechy se karosérie odlišuje použitím pouze dvou odstínů laku, bílé Pure a modré Stonewashed, přičemž každého vznikne přesně tisíc kusů. Palubní deska kombinuje světle modré lakování se stříbrnými linkami. Dominantou středové konzole je však pětipalcový displej multimediálního systému MIB II s couvací kamerou a rozhraním Aux, iPod, USB a Bluetooth.
Dost možná i díky neutichající kauze Dieselgate se Volkswagen rozhodl pod kapotu Beetlu Denim nainstalovat pouze zážehovou osmnáctistovku TSI o výkonu 171 koní s točivým momentem 249 Nm. Sílu na přední kola přenáší šestistupňová automatická převodovka.
Prodej limitované edice se rozběhne příští rok a podle slov Volkswagenu má jít „o dostupný model.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?