Čas od času se ukáže na míru upravené Audi z divize Exclusive a jejím nejnovějším počinem je přepracovaný model S5.
Tu najdeme u Audi Fora v německém Neckarsulmu a co vše je u ní jinak?Tak předně, její karoserii zdobí nádherně vypadající speciální barva s názvem Mahogany Mica. Aby bylo vše kompletní, vůz dostal velká devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik o rozměru 255/35. Příplatek za lak činí 2.400 eur (64.900 korun) a sada kol vyjde na 1.950 eur (52.700 Kč)
Mnohem lépe to ale vypadá v kabině, kde najdeme sedačky, dveřní výplně a částečně i volant se zploštělou spodní částí pokryté vínovou kůží Valcona. Ta je ke všemu prošívána stříbrnou nití, luxusní nádech dodávají dřevěné a hliníkové doplňky a jistou proměnou prošli i palubní přístroje.
Audi S5 Coupé má pod kapotou kompresorový vidlicový šestiválec s objemem 3,0 litry a výkonem 333 koní a 440 Nm. Poháněna jsou všechna kola a výkon je přenášen skrze sedmistupňový automat S-Tronic.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?