Ford praktikuje celosvětovou unifikaci svých vozů již několik let. Zatím poslední obětí se stalo SUV Escape (u nás Kuga), u nějž ale vzhled není tím nejpodstatnějším aspektem aktuálního faceliftu. Jeho místo totiž zaujala nová telematická výbava.
Skořápka omlazeného SUV dostala šestiúhelníkovou masku chladiče s aktivními lamelami po vzoru většího crossoveru Edge a LED diodová zadní světla s novou optikou i tvarem. Litá kola mají šest nových designů, zatímco paletu laků karosérie doplnily odstíny Canyon Ridge, White Gold a Lightning Blue. Bez větších podrobností uvedl modrý ovál balíček Sport Appearance pro výbavové linie SE a Titanium.
Kabina na první pohled kopíruje změny, představené u evropské Kugy již letos na podzim. Je tu tedy méně tlačítek a větší displej multimediálního systému SYNC 3. S ním je provázána mobilní aplikace SYNC Connect, přes níž může majitel zkontrolovat lokaci vozidla, stav paliva, tlak v pneumatikách nebo nabití baterie.
Pokud nevyznáváte multimediální funkce, pak Vás bude možná více zajímat přepracovaný volant, elektronická parkovací brzdy místo té ruční nebo dva nové držáky nápojů ve středovém tunelu. Upraveny byly některé barevné varianty čalounění.
Escape je vůbec prvním Fordem, jehož motory EcoBoost mají plošně systém stop-start, snižující spotřebu v městském provozu o čtyři až šest procent. Konkrétně se to týká patnáctistovky o výkonu 182 koní s točivým momentem 250 Nm a dvoulitru o výkonu 249 koní s točivým momentem 374 Nm. Vedle nich zůstává v nabídce i atmosférický „dvouapůllitr“ o výkonu 170 koní s točivým momentem 230 Nm.
Když je zákazník ochoten připlatit si za extra výbavu nebo vyšší linii výbavy, dostane třeba adaptivní tempomat, parkovací asistent, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování únavy řidiče nebo hlídání mrtvého úhlu. Do prodeje upravené SUV zamíří po premiéře na autosalonu v LA, ceny zatím zůstávají neznámé.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.