Ford praktikuje celosvětovou unifikaci svých vozů již několik let. Zatím poslední obětí se stalo SUV Escape (u nás Kuga), u nějž ale vzhled není tím nejpodstatnějším aspektem aktuálního faceliftu. Jeho místo totiž zaujala nová telematická výbava.
Skořápka omlazeného SUV dostala šestiúhelníkovou masku chladiče s aktivními lamelami po vzoru většího crossoveru Edge a LED diodová zadní světla s novou optikou i tvarem. Litá kola mají šest nových designů, zatímco paletu laků karosérie doplnily odstíny Canyon Ridge, White Gold a Lightning Blue. Bez větších podrobností uvedl modrý ovál balíček Sport Appearance pro výbavové linie SE a Titanium.
Kabina na první pohled kopíruje změny, představené u evropské Kugy již letos na podzim. Je tu tedy méně tlačítek a větší displej multimediálního systému SYNC 3. S ním je provázána mobilní aplikace SYNC Connect, přes níž může majitel zkontrolovat lokaci vozidla, stav paliva, tlak v pneumatikách nebo nabití baterie.
Pokud nevyznáváte multimediální funkce, pak Vás bude možná více zajímat přepracovaný volant, elektronická parkovací brzdy místo té ruční nebo dva nové držáky nápojů ve středovém tunelu. Upraveny byly některé barevné varianty čalounění.
Escape je vůbec prvním Fordem, jehož motory EcoBoost mají plošně systém stop-start, snižující spotřebu v městském provozu o čtyři až šest procent. Konkrétně se to týká patnáctistovky o výkonu 182 koní s točivým momentem 250 Nm a dvoulitru o výkonu 249 koní s točivým momentem 374 Nm. Vedle nich zůstává v nabídce i atmosférický „dvouapůllitr“ o výkonu 170 koní s točivým momentem 230 Nm.
Když je zákazník ochoten připlatit si za extra výbavu nebo vyšší linii výbavy, dostane třeba adaptivní tempomat, parkovací asistent, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování únavy řidiče nebo hlídání mrtvého úhlu. Do prodeje upravené SUV zamíří po premiéře na autosalonu v LA, ceny zatím zůstávají neznámé.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?