Příští generace BMW řady pět ve verzi sedan má přijít v druhé polovině roku 2016 a my už dnes víme, jak zřejmě bude vypadat.
Pokud jste velkým fanouškem nejnovější sedmé řady, pak je tu velká šance, že si hodně oblíbíte příchozí novou pětku. BMW řady 5 (G30) se totiž ukázalo na počítačové ilustraci od designéra RM Design a středně velký sedan vypadá prakticky jako zmenšená vlajková loď značky s číslem sedm.
Kromě použití podobného designu, dostane příští generace i stejnou podvozkou platformu. Ta zaručí, že výsledná váha se oproti současné pětce sníží až o 100 kg. Podobnost čekejme i v kabině, kde se ocitnou zcela nové materiály, ovladače a prvky výbavy, jenž nalezneme opět zatím jen v sedmé řadě.
Samozřejmostí je i příchod praktičtější verze 5 Touring. Ta má příjít hned několik měsíců po uvedení sedanu a kromě něj se údajně chystá i nové 5 Gran Turismo. To je velmi populární hlavně na trhu v Číně, zatímco v Evropě si jej kupuje o dost menší poměr klientů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?