Lotusy mají opět označení Sport, vrací se i kostkované čalounění

Lotus Elise Sport a Lotus Elise Sport 220
Lotus Elise Sport a Lotus Elise Sport 220, foto: Lotus
ar6 14. listopadu 2015 06:10
Sdílej:

Označení Sport v nabídce Lotusu nefigurovalo od dob ikonického Espritu. V případě zmodernizovaného dua Elise Sport a Elise Sport 220 tak slaví velkolepý návrat.

Elise Sport má stejně jako jeho předchůdce pod kapotou zážehovou atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 136 koní s točivým momentem 160 Nm. Na první pohled to nevypadá kdovíjak silně, ale díky hmotnosti pouhých 866 kilogramů (- 10 kg) se britský sporťák dostane na 100 km/h za 6,5 sekundy a rozjede se až na 204 km/h.

Elise Sport 220, nahrazující Elise S, má pod kapotou zážehovou atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 220 koní s točivým momentem 250 Nm. Samozřejmostí je nízká hmotnost, v tomto případě 914 kilogramů (opět - 10 kg), takže sprint na stovku zabere 4,6 sekundy a maximální rychlost je až 233 km/h. U obou verzí najdeme šestistupňovou manuální převodovku a díky nižší hmotnosti také o pár desetinek lepší spotřebu paliva.

Odlehčená skořepinová sedadla mohou být čalouněná kůží, Alcantarou nebo kostkovaným vzorem, který debutoval v roce 1976 spolu s Espritem S1. Karosérie může být lakována v některém z deseti laků. Paleta obsahuje šedou Signature, žlutou nebo červenou Solid a metalické odstíny černé, oranžové, šedé, stříbrné, bílé, modré a zelené. Stříbrná nebo černá kola mají vpředu 16 a vzadu 17 palců, za příplatek Lotus nabídne také kované ráfky, odlehčené o pět kilo.

Cena slabší verze startuje na 39 900 eurech (cca 1 078 000 korun), silnější provedení pořídíte minimálně za 48 700 euro (cca 1 316 000 korun). Objednávky začnou zastoupení britské automobilky přijímat v lednu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?