Označení Sport v nabídce Lotusu nefigurovalo od dob ikonického Espritu. V případě zmodernizovaného dua Elise Sport a Elise Sport 220 tak slaví velkolepý návrat.
Elise Sport má stejně jako jeho předchůdce pod kapotou zážehovou atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 136 koní s točivým momentem 160 Nm. Na první pohled to nevypadá kdovíjak silně, ale díky hmotnosti pouhých 866 kilogramů (- 10 kg) se britský sporťák dostane na 100 km/h za 6,5 sekundy a rozjede se až na 204 km/h.
Elise Sport 220, nahrazující Elise S, má pod kapotou zážehovou atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 220 koní s točivým momentem 250 Nm. Samozřejmostí je nízká hmotnost, v tomto případě 914 kilogramů (opět - 10 kg), takže sprint na stovku zabere 4,6 sekundy a maximální rychlost je až 233 km/h. U obou verzí najdeme šestistupňovou manuální převodovku a díky nižší hmotnosti také o pár desetinek lepší spotřebu paliva.
Odlehčená skořepinová sedadla mohou být čalouněná kůží, Alcantarou nebo kostkovaným vzorem, který debutoval v roce 1976 spolu s Espritem S1. Karosérie může být lakována v některém z deseti laků. Paleta obsahuje šedou Signature, žlutou nebo červenou Solid a metalické odstíny černé, oranžové, šedé, stříbrné, bílé, modré a zelené. Stříbrná nebo černá kola mají vpředu 16 a vzadu 17 palců, za příplatek Lotus nabídne také kované ráfky, odlehčené o pět kilo.
Cena slabší verze startuje na 39 900 eurech (cca 1 078 000 korun), silnější provedení pořídíte minimálně za 48 700 euro (cca 1 316 000 korun). Objednávky začnou zastoupení britské automobilky přijímat v lednu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?