Lotusy mají opět označení Sport, vrací se i kostkované čalounění

ar6, 14. listopadu 2015, 06:10 Google+

Označení Sport v nabídce Lotusu nefigurovalo od dob ikonického Espritu. V případě zmodernizovaného dua Elise Sport a Elise Sport 220 tak slaví velkolepý návrat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus Elise Sport a Lotus Elise Sport 220

Lotus Elise Sport a Lotus Elise Sport 220 | foto: Lotus

Sdílejte článek

Elise Sport má stejně jako jeho předchůdce pod kapotou zážehovou atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 136 koní s točivým momentem 160 Nm. Na první pohled to nevypadá kdovíjak silně, ale díky hmotnosti pouhých 866 kilogramů (- 10 kg) se britský sporťák dostane na 100 km/h za 6,5 sekundy a rozjede se až na 204 km/h.

Elise Sport 220, nahrazující Elise S, má pod kapotou zážehovou atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 220 koní s točivým momentem 250 Nm. Samozřejmostí je nízká hmotnost, v tomto případě 914 kilogramů (opět - 10 kg), takže sprint na stovku zabere 4,6 sekundy a maximální rychlost je až 233 km/h. U obou verzí najdeme šestistupňovou manuální převodovku a díky nižší hmotnosti také o pár desetinek lepší spotřebu paliva.

img-responsive

Novinkou je kostkované čalounění,  Lotus Elise Sport. | foto: Lotus

Odlehčená skořepinová sedadla mohou být čalouněná kůží, Alcantarou nebo kostkovaným vzorem, který debutoval v roce 1976 spolu s Espritem S1. Karosérie může být lakována v některém z deseti laků. Paleta obsahuje šedou Signature, žlutou nebo červenou Solid a metalické odstíny černé, oranžové, šedé, stříbrné, bílé, modré a zelené. Stříbrná nebo černá kola mají vpředu 16 a vzadu 17 palců, za příplatek Lotus nabídne také kované ráfky, odlehčené o pět kilo.

Cena slabší verze startuje na 39 900 eurech (cca 1 078 000 korun), silnější provedení pořídíte minimálně za 48 700 euro (cca 1 316 000 korun). Objednávky začnou zastoupení britské automobilky přijímat v lednu.

Vytisknout

Diskuze: Lotusy mají opět označení Sport, vrací se i kostkované čalounění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Novinkou je čtyřválec 2.8 D-4D a šestistupňový automat, Toyota Land Cruiser.

Toyota Land Cruiser má nový diesel, v Česku začíná lehce nad milionem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud