Lotusy mají opět označení Sport, vrací se i kostkované čalounění

Lotus Elise Sport a Lotus Elise Sport 220
Lotus Elise Sport a Lotus Elise Sport 220, foto: Lotus
ar6 14. listopadu 2015 06:10
Sdílej:

Označení Sport v nabídce Lotusu nefigurovalo od dob ikonického Espritu. V případě zmodernizovaného dua Elise Sport a Elise Sport 220 tak slaví velkolepý návrat.

Elise Sport má stejně jako jeho předchůdce pod kapotou zážehovou atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 136 koní s točivým momentem 160 Nm. Na první pohled to nevypadá kdovíjak silně, ale díky hmotnosti pouhých 866 kilogramů (- 10 kg) se britský sporťák dostane na 100 km/h za 6,5 sekundy a rozjede se až na 204 km/h.

Elise Sport 220, nahrazující Elise S, má pod kapotou zážehovou atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 220 koní s točivým momentem 250 Nm. Samozřejmostí je nízká hmotnost, v tomto případě 914 kilogramů (opět - 10 kg), takže sprint na stovku zabere 4,6 sekundy a maximální rychlost je až 233 km/h. U obou verzí najdeme šestistupňovou manuální převodovku a díky nižší hmotnosti také o pár desetinek lepší spotřebu paliva.

Odlehčená skořepinová sedadla mohou být čalouněná kůží, Alcantarou nebo kostkovaným vzorem, který debutoval v roce 1976 spolu s Espritem S1. Karosérie může být lakována v některém z deseti laků. Paleta obsahuje šedou Signature, žlutou nebo červenou Solid a metalické odstíny černé, oranžové, šedé, stříbrné, bílé, modré a zelené. Stříbrná nebo černá kola mají vpředu 16 a vzadu 17 palců, za příplatek Lotus nabídne také kované ráfky, odlehčené o pět kilo.

Cena slabší verze startuje na 39 900 eurech (cca 1 078 000 korun), silnější provedení pořídíte minimálně za 48 700 euro (cca 1 316 000 korun). Objednávky začnou zastoupení britské automobilky přijímat v lednu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?