Na IAA sice Mercedes představil otevřenou variantu třídy S, neznamená to ale, že by v roli luxusní otevřené trojcípé hvězdy zůstal osamocen. Roadster SL se do automobilového důchodu nechystá, což dokazuje aktuální facelift.
Vzhledové změny odpovídají většině současného portofolia Mercedesu, to znamená použití masky chladiče s diamantovým trojdimenziálním efektem, nová světla se standardní full-LED technologií, nárazník s výrazněji tvarovanými nasávacími otvory a mírně přepracovaná zadní LED světla. Nasávací otvory v kapotě odkazují na slavnou minulost označení SL, přítomností naopak je difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Osvěžená paleta laků karosérie obsahuje mimo jiné šedou barvu Designo Selenite Magno a modrou Brilliant, ladit s nimi budou litá kola v několika nových designech.
Důležitým prvkem nového SLka je pevná stahovací střecha, jejíž složení může proběhnout až do 40 km/h. V kufru nechybí automatický separátor, usnadňující přístup k zavazadlům ve chvíli, kdy je střecha složena dolů. Unikátní je příplatková funkce Magic Sky Control, díky níž dokáže skleněná část střechy změnit zabarvení z úplně tmavého na světlé.
Multifunkční volant s hořčíkovou strukturou se nejen lépe drží, ale jeho provedení je celkově kvalitnější (kryt airbagů je z kůže Nappa) než doposud. Pod volantem jsou umístěny pádla automatické převodovky, dovolující manuální řazení jednotlivých stupňů. Přístrojový panel kombinuje klasické analogové budíky s moderním TFT displejem a rozhodně nejde o jedinou obrazovku v celém interiéru. Na středové konzoli je totiž druhá jako výstup multimediálního systému, který podporuje vedle rozhraní Apple CarPlay také řadu užitečných aplikací a ve vybraných verzích též služby Comand Online. Bohatá je rovněž nabídka příplatkových audiosystémů – levnější je ústrojí Harman Kardon Logic 7 s prostorovým zvukem, 10kanálovým zesilovačem a jedenácti reproduktory, dražší bude systém Bang & Olufsen BeoSound s 16kanálovým zesilovačem a 12 reproduktory. Vedle audia můžete utrácet peníze také za LED diodové osvětlení interiéru, analogové hodiny uprostřed palubní desky nebo bezklíčkové otevírání dveří a víka kufru.
Klasické ocelové pružiny spolupracují v základní specifikaci s tlumiči s plynule měnitelným účinkem a voličem jízdních režimů Dynamic Select, obsahující módy Eco, Comfort, Individual, Sport a Sport+. Příplatkový podvozek Active Body Control disponuje funkcí, která dokáže na jedné polovině auta pružiny snížit a na druhé naopak zvýšit tak, aby se auto například v zatáčkách nenaklánělo. Aktivně takto auto pracuje v rychlostech od 15 do 180 km/h a maximálně v rozsahu 2,65 stupně. Vedle toho elektronika ve vyšších rychlostech snižuje světlou výšku automaticky o 13 mm, naopak při popojíždění po městě dokáže světlost navýšit až o 50 mm. Podobně jako u klasického podvozku, je i zde součástí volič jízdních režimů Dynamic Select ve specifickém nastavení s režimy Curve, Control, Sport, Sport+ a Individual.
Pod kapotou standardní specifikace Mercedesu SL najdeme buď třílitrový šestiválec (verze SL 400) o výkonu 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min s točivým momentem 500 Nm mezi 1800 - 4500 ot./min, nebo 4.7litrový osmiválec (verze SL 500) o výkonu 455 koní při 5250 ot./min s točivým momentem 700 Nm mezi 1800 - 3500 ot./min. Pro obě jednotky je standardem devítistupňový automat 9G-Tronic.
Standardní bezpečnostní výbava obsahuje aktivní brzdový asistent s adaptivními brzdami, příplatkový balíček Driving Assistance pak nabídne mimo jiné radarový tempomat, hlídání mrtvého úhlu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu nebo detekci vozidel při couvání. Parkovací asistent se šesti ultrazvukovými senzory dokáže sám detekovat vhodné místo k zaparkování a výrazně ulehčit samotný akt parkování. A pokud je řeč o příplatkové výbavě, nemůže chybět paket AMG Line s o 10 mm sníženým podvozkem a agresivnějším vzhledem.
Jestliže zrovna neholdujete pouze několika vzhledovým a technickým vábničkám, pak nabízí Mercedes rovněž plnohodnotné provedení AMG, navíc hned ve dvou variantách. Osmiválcové AMG SL 63 disponuje 585 koníky při 5500 ot./min a 900 Nm mezi 2250 - 3750 ot./min, dvanáctiválcové AMG SL 65 má dokonce 630 koní při 5500 ot./min a 1000 Nm mezi 2300 - 43000 ot./min. Na kola přenáší sílu dvakrát přeplňovaných jednotek přepracovaný sedmistupňový automat AMG Speedshift, respektive AMG Speedshift Plus u SL 65, v kombinaci s uzávěrkou zadního diferenciálu. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere slabšímu 4,1 sekundy, silnějšímu potom rovné 4 sekundy, maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. Pokud nicméně sáhnete po paketu AMG Driver's Package, odblokuje Vám Mercedes omezovač a dvoumístný roadster dosáhne až 300 km/h.
Zatímco vpředu najdeme čtyřprvkovou nápravu, vzadu je víceprvkové zavěšení, přičemž všechny tyto komponenty jsou vyrobeny z hliníku. Standardem obou modelů AMG je podvozek Active Body Control s režimy Sport a Comfort. Elektromechanický posilovač řízení reaguje na maximální rychlost automobilu, podle níž poskytuje řidiči zpětnou vazbu. Stabilizační systém je vybaven třemi režimy nastavení včetně módu Sport Handling, chybět nebude ale ani klasický volič jízdních režimů, doplněný oproti sérii o mód Race.
Nová je maska chladiče s výraznou centrální lamelou, přední nárazník má pak větší nasávací otvory a na druhé straně auta dělá pro změnu parádu difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku a decentní spoiler na víku kufru. SL 63 má standardně 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 285/30 vzadu, SL 65 přichází vpředu s devatenáctkami se stejným rozměrem gum jako slabší sourozenec, vzadu jsou nicméně dvacítky s pneumatikami o rozměru 285/30. Vůbec poprvé bude dostupný balíček Night Package, upraven byl balíček Carbon-Fiber Package.
Většina interiéru je čalouněna kůží Nappa, sedadla mají vyhřívání a dekory vedle hliníku obstarává také karbon. Analogové hodiny jsou u obou verzí standardem. Prodej omlazeného Mercedesu SL se rozběhne v dubnu příštího roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.