Na IAA sice Mercedes představil otevřenou variantu třídy S, neznamená to ale, že by v roli luxusní otevřené trojcípé hvězdy zůstal osamocen. Roadster SL se do automobilového důchodu nechystá, což dokazuje aktuální facelift.
Vzhledové změny odpovídají většině současného portofolia Mercedesu, to znamená použití masky chladiče s diamantovým trojdimenziálním efektem, nová světla se standardní full-LED technologií, nárazník s výrazněji tvarovanými nasávacími otvory a mírně přepracovaná zadní LED světla. Nasávací otvory v kapotě odkazují na slavnou minulost označení SL, přítomností naopak je difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Osvěžená paleta laků karosérie obsahuje mimo jiné šedou barvu Designo Selenite Magno a modrou Brilliant, ladit s nimi budou litá kola v několika nových designech.
Důležitým prvkem nového SLka je pevná stahovací střecha, jejíž složení může proběhnout až do 40 km/h. V kufru nechybí automatický separátor, usnadňující přístup k zavazadlům ve chvíli, kdy je střecha složena dolů. Unikátní je příplatková funkce Magic Sky Control, díky níž dokáže skleněná část střechy změnit zabarvení z úplně tmavého na světlé.
Multifunkční volant s hořčíkovou strukturou se nejen lépe drží, ale jeho provedení je celkově kvalitnější (kryt airbagů je z kůže Nappa) než doposud. Pod volantem jsou umístěny pádla automatické převodovky, dovolující manuální řazení jednotlivých stupňů. Přístrojový panel kombinuje klasické analogové budíky s moderním TFT displejem a rozhodně nejde o jedinou obrazovku v celém interiéru. Na středové konzoli je totiž druhá jako výstup multimediálního systému, který podporuje vedle rozhraní Apple CarPlay také řadu užitečných aplikací a ve vybraných verzích též služby Comand Online. Bohatá je rovněž nabídka příplatkových audiosystémů – levnější je ústrojí Harman Kardon Logic 7 s prostorovým zvukem, 10kanálovým zesilovačem a jedenácti reproduktory, dražší bude systém Bang & Olufsen BeoSound s 16kanálovým zesilovačem a 12 reproduktory. Vedle audia můžete utrácet peníze také za LED diodové osvětlení interiéru, analogové hodiny uprostřed palubní desky nebo bezklíčkové otevírání dveří a víka kufru.
Klasické ocelové pružiny spolupracují v základní specifikaci s tlumiči s plynule měnitelným účinkem a voličem jízdních režimů Dynamic Select, obsahující módy Eco, Comfort, Individual, Sport a Sport+. Příplatkový podvozek Active Body Control disponuje funkcí, která dokáže na jedné polovině auta pružiny snížit a na druhé naopak zvýšit tak, aby se auto například v zatáčkách nenaklánělo. Aktivně takto auto pracuje v rychlostech od 15 do 180 km/h a maximálně v rozsahu 2,65 stupně. Vedle toho elektronika ve vyšších rychlostech snižuje světlou výšku automaticky o 13 mm, naopak při popojíždění po městě dokáže světlost navýšit až o 50 mm. Podobně jako u klasického podvozku, je i zde součástí volič jízdních režimů Dynamic Select ve specifickém nastavení s režimy Curve, Control, Sport, Sport+ a Individual.
Pod kapotou standardní specifikace Mercedesu SL najdeme buď třílitrový šestiválec (verze SL 400) o výkonu 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min s točivým momentem 500 Nm mezi 1800 - 4500 ot./min, nebo 4.7litrový osmiválec (verze SL 500) o výkonu 455 koní při 5250 ot./min s točivým momentem 700 Nm mezi 1800 - 3500 ot./min. Pro obě jednotky je standardem devítistupňový automat 9G-Tronic.
Standardní bezpečnostní výbava obsahuje aktivní brzdový asistent s adaptivními brzdami, příplatkový balíček Driving Assistance pak nabídne mimo jiné radarový tempomat, hlídání mrtvého úhlu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu nebo detekci vozidel při couvání. Parkovací asistent se šesti ultrazvukovými senzory dokáže sám detekovat vhodné místo k zaparkování a výrazně ulehčit samotný akt parkování. A pokud je řeč o příplatkové výbavě, nemůže chybět paket AMG Line s o 10 mm sníženým podvozkem a agresivnějším vzhledem.
Jestliže zrovna neholdujete pouze několika vzhledovým a technickým vábničkám, pak nabízí Mercedes rovněž plnohodnotné provedení AMG, navíc hned ve dvou variantách. Osmiválcové AMG SL 63 disponuje 585 koníky při 5500 ot./min a 900 Nm mezi 2250 - 3750 ot./min, dvanáctiválcové AMG SL 65 má dokonce 630 koní při 5500 ot./min a 1000 Nm mezi 2300 - 43000 ot./min. Na kola přenáší sílu dvakrát přeplňovaných jednotek přepracovaný sedmistupňový automat AMG Speedshift, respektive AMG Speedshift Plus u SL 65, v kombinaci s uzávěrkou zadního diferenciálu. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere slabšímu 4,1 sekundy, silnějšímu potom rovné 4 sekundy, maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. Pokud nicméně sáhnete po paketu AMG Driver's Package, odblokuje Vám Mercedes omezovač a dvoumístný roadster dosáhne až 300 km/h.
Zatímco vpředu najdeme čtyřprvkovou nápravu, vzadu je víceprvkové zavěšení, přičemž všechny tyto komponenty jsou vyrobeny z hliníku. Standardem obou modelů AMG je podvozek Active Body Control s režimy Sport a Comfort. Elektromechanický posilovač řízení reaguje na maximální rychlost automobilu, podle níž poskytuje řidiči zpětnou vazbu. Stabilizační systém je vybaven třemi režimy nastavení včetně módu Sport Handling, chybět nebude ale ani klasický volič jízdních režimů, doplněný oproti sérii o mód Race.
Nová je maska chladiče s výraznou centrální lamelou, přední nárazník má pak větší nasávací otvory a na druhé straně auta dělá pro změnu parádu difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku a decentní spoiler na víku kufru. SL 63 má standardně 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 285/30 vzadu, SL 65 přichází vpředu s devatenáctkami se stejným rozměrem gum jako slabší sourozenec, vzadu jsou nicméně dvacítky s pneumatikami o rozměru 285/30. Vůbec poprvé bude dostupný balíček Night Package, upraven byl balíček Carbon-Fiber Package.
Většina interiéru je čalouněna kůží Nappa, sedadla mají vyhřívání a dekory vedle hliníku obstarává také karbon. Analogové hodiny jsou u obou verzí standardem. Prodej omlazeného Mercedesu SL se rozběhne v dubnu příštího roku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?