Na IAA sice Mercedes představil otevřenou variantu třídy S, neznamená to ale, že by v roli luxusní otevřené trojcípé hvězdy zůstal osamocen. Roadster SL se do automobilového důchodu nechystá, což dokazuje aktuální facelift.
Vzhledové změny odpovídají většině současného portofolia Mercedesu, to znamená použití masky chladiče s diamantovým trojdimenziálním efektem, nová světla se standardní full-LED technologií, nárazník s výrazněji tvarovanými nasávacími otvory a mírně přepracovaná zadní LED světla. Nasávací otvory v kapotě odkazují na slavnou minulost označení SL, přítomností naopak je difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Osvěžená paleta laků karosérie obsahuje mimo jiné šedou barvu Designo Selenite Magno a modrou Brilliant, ladit s nimi budou litá kola v několika nových designech.
Důležitým prvkem nového SLka je pevná stahovací střecha, jejíž složení může proběhnout až do 40 km/h. V kufru nechybí automatický separátor, usnadňující přístup k zavazadlům ve chvíli, kdy je střecha složena dolů. Unikátní je příplatková funkce Magic Sky Control, díky níž dokáže skleněná část střechy změnit zabarvení z úplně tmavého na světlé.
Multifunkční volant s hořčíkovou strukturou se nejen lépe drží, ale jeho provedení je celkově kvalitnější (kryt airbagů je z kůže Nappa) než doposud. Pod volantem jsou umístěny pádla automatické převodovky, dovolující manuální řazení jednotlivých stupňů. Přístrojový panel kombinuje klasické analogové budíky s moderním TFT displejem a rozhodně nejde o jedinou obrazovku v celém interiéru. Na středové konzoli je totiž druhá jako výstup multimediálního systému, který podporuje vedle rozhraní Apple CarPlay také řadu užitečných aplikací a ve vybraných verzích též služby Comand Online. Bohatá je rovněž nabídka příplatkových audiosystémů – levnější je ústrojí Harman Kardon Logic 7 s prostorovým zvukem, 10kanálovým zesilovačem a jedenácti reproduktory, dražší bude systém Bang & Olufsen BeoSound s 16kanálovým zesilovačem a 12 reproduktory. Vedle audia můžete utrácet peníze také za LED diodové osvětlení interiéru, analogové hodiny uprostřed palubní desky nebo bezklíčkové otevírání dveří a víka kufru.
Klasické ocelové pružiny spolupracují v základní specifikaci s tlumiči s plynule měnitelným účinkem a voličem jízdních režimů Dynamic Select, obsahující módy Eco, Comfort, Individual, Sport a Sport+. Příplatkový podvozek Active Body Control disponuje funkcí, která dokáže na jedné polovině auta pružiny snížit a na druhé naopak zvýšit tak, aby se auto například v zatáčkách nenaklánělo. Aktivně takto auto pracuje v rychlostech od 15 do 180 km/h a maximálně v rozsahu 2,65 stupně. Vedle toho elektronika ve vyšších rychlostech snižuje světlou výšku automaticky o 13 mm, naopak při popojíždění po městě dokáže světlost navýšit až o 50 mm. Podobně jako u klasického podvozku, je i zde součástí volič jízdních režimů Dynamic Select ve specifickém nastavení s režimy Curve, Control, Sport, Sport+ a Individual.
Pod kapotou standardní specifikace Mercedesu SL najdeme buď třílitrový šestiválec (verze SL 400) o výkonu 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min s točivým momentem 500 Nm mezi 1800 - 4500 ot./min, nebo 4.7litrový osmiválec (verze SL 500) o výkonu 455 koní při 5250 ot./min s točivým momentem 700 Nm mezi 1800 - 3500 ot./min. Pro obě jednotky je standardem devítistupňový automat 9G-Tronic.
Standardní bezpečnostní výbava obsahuje aktivní brzdový asistent s adaptivními brzdami, příplatkový balíček Driving Assistance pak nabídne mimo jiné radarový tempomat, hlídání mrtvého úhlu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu nebo detekci vozidel při couvání. Parkovací asistent se šesti ultrazvukovými senzory dokáže sám detekovat vhodné místo k zaparkování a výrazně ulehčit samotný akt parkování. A pokud je řeč o příplatkové výbavě, nemůže chybět paket AMG Line s o 10 mm sníženým podvozkem a agresivnějším vzhledem.
Jestliže zrovna neholdujete pouze několika vzhledovým a technickým vábničkám, pak nabízí Mercedes rovněž plnohodnotné provedení AMG, navíc hned ve dvou variantách. Osmiválcové AMG SL 63 disponuje 585 koníky při 5500 ot./min a 900 Nm mezi 2250 - 3750 ot./min, dvanáctiválcové AMG SL 65 má dokonce 630 koní při 5500 ot./min a 1000 Nm mezi 2300 - 43000 ot./min. Na kola přenáší sílu dvakrát přeplňovaných jednotek přepracovaný sedmistupňový automat AMG Speedshift, respektive AMG Speedshift Plus u SL 65, v kombinaci s uzávěrkou zadního diferenciálu. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere slabšímu 4,1 sekundy, silnějšímu potom rovné 4 sekundy, maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. Pokud nicméně sáhnete po paketu AMG Driver's Package, odblokuje Vám Mercedes omezovač a dvoumístný roadster dosáhne až 300 km/h.
Zatímco vpředu najdeme čtyřprvkovou nápravu, vzadu je víceprvkové zavěšení, přičemž všechny tyto komponenty jsou vyrobeny z hliníku. Standardem obou modelů AMG je podvozek Active Body Control s režimy Sport a Comfort. Elektromechanický posilovač řízení reaguje na maximální rychlost automobilu, podle níž poskytuje řidiči zpětnou vazbu. Stabilizační systém je vybaven třemi režimy nastavení včetně módu Sport Handling, chybět nebude ale ani klasický volič jízdních režimů, doplněný oproti sérii o mód Race.
Nová je maska chladiče s výraznou centrální lamelou, přední nárazník má pak větší nasávací otvory a na druhé straně auta dělá pro změnu parádu difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku a decentní spoiler na víku kufru. SL 63 má standardně 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 285/30 vzadu, SL 65 přichází vpředu s devatenáctkami se stejným rozměrem gum jako slabší sourozenec, vzadu jsou nicméně dvacítky s pneumatikami o rozměru 285/30. Vůbec poprvé bude dostupný balíček Night Package, upraven byl balíček Carbon-Fiber Package.
Většina interiéru je čalouněna kůží Nappa, sedadla mají vyhřívání a dekory vedle hliníku obstarává také karbon. Analogové hodiny jsou u obou verzí standardem. Prodej omlazeného Mercedesu SL se rozběhne v dubnu příštího roku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.