Pokud budeme hovořit o stylových autech do města, většinou půjde o Mini, Fiat 500 nebo DS 3. Na MG3 si minimálně v našich zeměpisných šířkách vzpomene málokdo. Důvodů to má hned několik, převažuje ale ten, že je auto v prodeji jen v Británii a s původními modely MG má společné vlastně jen to, dnes Číňany vlastněné, jméno.
Nutno podotknout, že na všeobecném (ne)povědomí asi nezmění nic ani aktuální lehká modernizace. Ta přinesla novou chromovanou masku chladiče, která lépe zapadá ke zbytku portfolia MG, a dva laky karosérie - červenou Rose a žlutou Hello.
V duchu aktuálních emisních pravidel splňuje 106koňový zážehový čtyřválec normu Euro 6 a díky systému stop-start se technikům povedlo snížit emise CO2 na 124 g/km. Přední kola pohání pětistupňová manuální převodovka.
Zákazník ve Velké Británii může sáhnout po jednom z pěti výbavových stupňů, 3Time, 3Form, 3Form Sport, 3Style a 3Style Lux, jejichž cenové rozpětí je mezi 8399 librami a 10 999 librami (cca 321 000 - 421 000 korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?