Genesis G90 odhaluje svou techniku, zaskočí zavedené německé limuzíny?

Přední části dominuje hexagonální maska chladiče, Genesis G90.
Přední části dominuje hexagonální maska chladiče, Genesis G90., foto: Genesis
ar6 13. listopadu 2015 06:10
Sdílej:

Svou luxusně zaměřenou značku má v současné době Nissan, Toyota nebo také Citroën. A přesně do této společnosti aktuálně vstupuje jihokorejský Hyundai, který se rozhodl využít jméno svého modelu vyšší střední třídy a postavit na něm „úplně novou“ společnost.

Automobilka se bude jmenovat Genesis a v budoucnu má její portfolio tvořit, vedle sedanů G70, G80 a G90, také prémiové SUV a sportovní kupé. Jejich příchod, ba možná i vývoj, je zatím hudbou hodně vzdálené budoucnosti a i Jihokorejci se zaměřují aktuálně na sedany. Zatímco G80, nahrazující Genesis, přijede za dva roky, G90, alias nástupce Hyundaie Equus, se do nabídky jihokorejských dealerství dostane už letos v prosinci.

A rozhodně nebude nějakým chudým příbuzným zavedených luxusních limuzín. Dle prvních skic nabídne rozměrnou hexagonální masku chladiče, full-LED přední světla, spoustu chromu, velká kola a bohužel také zadní světla, jejichž tvar až nápadně připomíná Mercedes-Benz třídy S. Kabina bude charakteristická především VIP sezením, což znamená, že sedadla bude možné stisknutím jediného tlačítka nastavit do polohy „relaxování, čtení nebo sledování televize.“

Pod kapotou 5,2 nebo 5,49 metru dlouhého stroje (ve druhém případě jde o prodloužené provedení s rozvorem náprav 3450 mm) se objeví šestiválec 3.8 GDI o výkonu 334 koní, pětilitrový osmiválec o výkonu 445 koní nebo zcela nový šestiválec o objemu 3.3 litru s dvěma turbodmychadly a výkonem 370 koní. Všechny jednotky budou mít osmistupňovou automatickou převodovku a volitelně rovněž pohon všech kol.

Že cestujete první třídou poznáte také podle podvozku se vzduchovým odpružením nebo možnosti poloautonomní jízdy díky systému Highway Driving. Na vrcholu žebříčku bude telematická výbava, zahrnující program Blue Link.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?