Svou luxusně zaměřenou značku má v současné době Nissan, Toyota nebo také Citroën. A přesně do této společnosti aktuálně vstupuje jihokorejský Hyundai, který se rozhodl využít jméno svého modelu vyšší střední třídy a postavit na něm „úplně novou“ společnost.
Automobilka se bude jmenovat Genesis a v budoucnu má její portfolio tvořit, vedle sedanů G70, G80 a G90, také prémiové SUV a sportovní kupé. Jejich příchod, ba možná i vývoj, je zatím hudbou hodně vzdálené budoucnosti a i Jihokorejci se zaměřují aktuálně na sedany. Zatímco G80, nahrazující Genesis, přijede za dva roky, G90, alias nástupce Hyundaie Equus, se do nabídky jihokorejských dealerství dostane už letos v prosinci.
A rozhodně nebude nějakým chudým příbuzným zavedených luxusních limuzín. Dle prvních skic nabídne rozměrnou hexagonální masku chladiče, full-LED přední světla, spoustu chromu, velká kola a bohužel také zadní světla, jejichž tvar až nápadně připomíná Mercedes-Benz třídy S. Kabina bude charakteristická především VIP sezením, což znamená, že sedadla bude možné stisknutím jediného tlačítka nastavit do polohy „relaxování, čtení nebo sledování televize.“
Pod kapotou 5,2 nebo 5,49 metru dlouhého stroje (ve druhém případě jde o prodloužené provedení s rozvorem náprav 3450 mm) se objeví šestiválec 3.8 GDI o výkonu 334 koní, pětilitrový osmiválec o výkonu 445 koní nebo zcela nový šestiválec o objemu 3.3 litru s dvěma turbodmychadly a výkonem 370 koní. Všechny jednotky budou mít osmistupňovou automatickou převodovku a volitelně rovněž pohon všech kol.
Že cestujete první třídou poznáte také podle podvozku se vzduchovým odpružením nebo možnosti poloautonomní jízdy díky systému Highway Driving. Na vrcholu žebříčku bude telematická výbava, zahrnující program Blue Link.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?