Porsche Macan se i přes počáteční rozpaky rychle zařadilo mezi ty úspěšnější modely německého výrobce. Není se tak co divit decentnímu faceliftu, který má atraktivitu konkurenta Audi Q5 nebo BMW X3 ještě zvýšit. Jde v něm především o multimediální systém a více individualismu.
Infotainment PCM se sedmipalcovou obrazovkou debutoval v útrobách omlazené 911 letos v září. Vedle klasického ovládání dotykem lze využívat rovněž výběr pomocí gest anebo hlasu. Poslední možnost je ale vyhrazena uživatelům mobilů s operačním systém iOS. A když je řeč o produktech nakousnutého jablka, je potřeba dodat také dostupnost rozhraní Apple CarPlay. Vedle spárování s chytrým telefonem (pro uživatele jiných platforem než iOS je dostupný USB port nebo Bluetooth) je možné multimediální systém vybavit také navigací s informacemi o dopravě v reálném čase nebo WiFi hotspotem.
Ve volitelném paketu PDLS Plus se nově objevují full-LED přední světlomety. Čtyřbodové diody jsou zbarveny do stříbra, což spolu s tmavým krytem LED diod pro denní svícení a chromovaným rámečkem vytváří zajímavou kombinaci. Samozřejmostí je natáčení světel, samostatný silniční režim pro jízdu na dálnici a za nepříznivého počasí nebo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Doplňková přisvěcovací světla rozsvěcují na základě navigačních dat další zdroje a nabízejí tak nejlepší možné osvětlení prostoru, do kterého vozidlo zatáčí.
Pro Macan Turbo je po vzoru nejnovějšího provedení GTS nabízen speciální exteriérový i interiérový balíček (oba lze objednávat zvlášť). Nejvýraznějším prvkem vzhledového paketu jsou 21palcová dvoubarevná kola, dále pak dostanete kryty zrcátek Sport Design, leskle černé prvky, zatmavená skupinová světla nebo zadní nárazník Sport Design s černými koncovkami výfuku. Středy sedadel, loketní opěrka a výplně dveří s kontrastním prošíváním jsou čalouněny Alcantarou, na opěrkách se pak objevují speciálně vyšitá loga Turbo. Karbonové prahové lišty jsou podsvíceny.
Všechna provedení Macanu mohou vybírat z nových barev karosérie, stejný scénář se opakuje i u prošívání a středových ploch sedadel. Na přání dodávaný Alcantarou potažený volant dostal extra vyhřívání, což přijde vhod především v zimních měsících. Do prodeje se upravené SUV dostane začátkem příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.