Porsche Macan prošlo faceliftem, novinek ale mnoho není

Vpředu mohou být full-LED světla, Porsche Macan.
Vpředu mohou být full-LED světla, Porsche Macan., foto: Porsche
ar6 11. listopadu 2015 06:00
Sdílej:

Porsche Macan se i přes počáteční rozpaky rychle zařadilo mezi ty úspěšnější modely německého výrobce. Není se tak co divit decentnímu faceliftu, který má atraktivitu konkurenta Audi Q5 nebo BMW X3 ještě zvýšit. Jde v něm především o multimediální systém a více individualismu.

Infotainment PCM se sedmipalcovou obrazovkou debutoval v útrobách omlazené 911 letos v září. Vedle klasického ovládání dotykem lze využívat rovněž výběr pomocí gest anebo hlasu. Poslední možnost je ale vyhrazena uživatelům mobilů s operačním systém iOS. A když je řeč o produktech nakousnutého jablka, je potřeba dodat také dostupnost rozhraní Apple CarPlay. Vedle spárování s chytrým telefonem (pro uživatele jiných platforem než iOS je dostupný USB port nebo Bluetooth) je možné multimediální systém vybavit také navigací s informacemi o dopravě v reálném čase nebo WiFi hotspotem.

Ve volitelném paketu PDLS Plus se nově objevují full-LED přední světlomety. Čtyřbodové diody jsou zbarveny do stříbra, což spolu s tmavým krytem LED diod pro denní svícení a chromovaným rámečkem vytváří zajímavou kombinaci. Samozřejmostí je natáčení světel, samostatný silniční režim pro jízdu na dálnici a za nepříznivého počasí nebo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Doplňková přisvěcovací světla rozsvěcují na základě navigačních dat další zdroje a nabízejí tak nejlepší možné osvětlení prostoru, do kterého vozidlo zatáčí.

Pro Macan Turbo je po vzoru nejnovějšího provedení GTS nabízen speciální exteriérový i interiérový balíček (oba lze objednávat zvlášť). Nejvýraznějším prvkem vzhledového paketu jsou 21palcová dvoubarevná kola, dále pak dostanete kryty zrcátek Sport Design, leskle černé prvky, zatmavená skupinová světla nebo zadní nárazník Sport Design s černými koncovkami výfuku. Středy sedadel, loketní opěrka a výplně dveří s kontrastním prošíváním jsou čalouněny Alcantarou, na opěrkách se pak objevují speciálně vyšitá loga Turbo. Karbonové prahové lišty jsou podsvíceny.

Všechna provedení Macanu mohou vybírat z nových barev karosérie, stejný scénář se opakuje i u prošívání a středových ploch sedadel. Na přání dodávaný Alcantarou potažený volant dostal extra vyhřívání, což přijde vhod především v zimních měsících. Do prodeje se upravené SUV dostane začátkem příštího roku.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.