Porsche Macan se i přes počáteční rozpaky rychle zařadilo mezi ty úspěšnější modely německého výrobce. Není se tak co divit decentnímu faceliftu, který má atraktivitu konkurenta Audi Q5 nebo BMW X3 ještě zvýšit. Jde v něm především o multimediální systém a více individualismu.
Infotainment PCM se sedmipalcovou obrazovkou debutoval v útrobách omlazené 911 letos v září. Vedle klasického ovládání dotykem lze využívat rovněž výběr pomocí gest anebo hlasu. Poslední možnost je ale vyhrazena uživatelům mobilů s operačním systém iOS. A když je řeč o produktech nakousnutého jablka, je potřeba dodat také dostupnost rozhraní Apple CarPlay. Vedle spárování s chytrým telefonem (pro uživatele jiných platforem než iOS je dostupný USB port nebo Bluetooth) je možné multimediální systém vybavit také navigací s informacemi o dopravě v reálném čase nebo WiFi hotspotem.
Ve volitelném paketu PDLS Plus se nově objevují full-LED přední světlomety. Čtyřbodové diody jsou zbarveny do stříbra, což spolu s tmavým krytem LED diod pro denní svícení a chromovaným rámečkem vytváří zajímavou kombinaci. Samozřejmostí je natáčení světel, samostatný silniční režim pro jízdu na dálnici a za nepříznivého počasí nebo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Doplňková přisvěcovací světla rozsvěcují na základě navigačních dat další zdroje a nabízejí tak nejlepší možné osvětlení prostoru, do kterého vozidlo zatáčí.
Pro Macan Turbo je po vzoru nejnovějšího provedení GTS nabízen speciální exteriérový i interiérový balíček (oba lze objednávat zvlášť). Nejvýraznějším prvkem vzhledového paketu jsou 21palcová dvoubarevná kola, dále pak dostanete kryty zrcátek Sport Design, leskle černé prvky, zatmavená skupinová světla nebo zadní nárazník Sport Design s černými koncovkami výfuku. Středy sedadel, loketní opěrka a výplně dveří s kontrastním prošíváním jsou čalouněny Alcantarou, na opěrkách se pak objevují speciálně vyšitá loga Turbo. Karbonové prahové lišty jsou podsvíceny.
Všechna provedení Macanu mohou vybírat z nových barev karosérie, stejný scénář se opakuje i u prošívání a středových ploch sedadel. Na přání dodávaný Alcantarou potažený volant dostal extra vyhřívání, což přijde vhod především v zimních měsících. Do prodeje se upravené SUV dostane začátkem příštího roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.