Porsche Macan se i přes počáteční rozpaky rychle zařadilo mezi ty úspěšnější modely německého výrobce. Není se tak co divit decentnímu faceliftu, který má atraktivitu konkurenta Audi Q5 nebo BMW X3 ještě zvýšit. Jde v něm především o multimediální systém a více individualismu.
Infotainment PCM se sedmipalcovou obrazovkou debutoval v útrobách omlazené 911 letos v září. Vedle klasického ovládání dotykem lze využívat rovněž výběr pomocí gest anebo hlasu. Poslední možnost je ale vyhrazena uživatelům mobilů s operačním systém iOS. A když je řeč o produktech nakousnutého jablka, je potřeba dodat také dostupnost rozhraní Apple CarPlay. Vedle spárování s chytrým telefonem (pro uživatele jiných platforem než iOS je dostupný USB port nebo Bluetooth) je možné multimediální systém vybavit také navigací s informacemi o dopravě v reálném čase nebo WiFi hotspotem.
Ve volitelném paketu PDLS Plus se nově objevují full-LED přední světlomety. Čtyřbodové diody jsou zbarveny do stříbra, což spolu s tmavým krytem LED diod pro denní svícení a chromovaným rámečkem vytváří zajímavou kombinaci. Samozřejmostí je natáčení světel, samostatný silniční režim pro jízdu na dálnici a za nepříznivého počasí nebo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Doplňková přisvěcovací světla rozsvěcují na základě navigačních dat další zdroje a nabízejí tak nejlepší možné osvětlení prostoru, do kterého vozidlo zatáčí.
Pro Macan Turbo je po vzoru nejnovějšího provedení GTS nabízen speciální exteriérový i interiérový balíček (oba lze objednávat zvlášť). Nejvýraznějším prvkem vzhledového paketu jsou 21palcová dvoubarevná kola, dále pak dostanete kryty zrcátek Sport Design, leskle černé prvky, zatmavená skupinová světla nebo zadní nárazník Sport Design s černými koncovkami výfuku. Středy sedadel, loketní opěrka a výplně dveří s kontrastním prošíváním jsou čalouněny Alcantarou, na opěrkách se pak objevují speciálně vyšitá loga Turbo. Karbonové prahové lišty jsou podsvíceny.
Všechna provedení Macanu mohou vybírat z nových barev karosérie, stejný scénář se opakuje i u prošívání a středových ploch sedadel. Na přání dodávaný Alcantarou potažený volant dostal extra vyhřívání, což přijde vhod především v zimních měsících. Do prodeje se upravené SUV dostane začátkem příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.