Systém deaktivace až poloviny válců je jistě fajn, hlavně v městském provozu, kde nemáte šanci využít plný výkon velkých osmi- nebo desetiválcových motorů. Postavit na něm ale dílčí modernizaci italského supersportu je minimálně diskutabilní.
A přesně to se tak, v případě Lamborghini Huracán modelového roku 2016, stalo. 5.2litrový vidlicový desetiválec pod kapotou tak dokáže „na povel“ vypnout pět válců, díky čemuž uspoří supersport celých 7 g CO2/km (snížení z 290 g CO2/km na 283 g CO2/km)! Pokud řidič sešlápne plynový pedál až k podlaze, koncert deseti válců se zase rozezní naplno.
Poněkud lepší zprávou je úprava systému pohonu všech kol, který má nabídnout více neutrální chování a také ještě lepší jízdní vlastnosti. Speciálně poznat to bude v režimu Strada. Designovou záležitostí je „výrazně rozšířená“ paleta barev karosérie, jíž ve standardu doplňuje více kůží čalouněných prvků v interiéru a matně černé výdechy ventilace.
Sféru příplatků nám přibližuje nové audio Sensonum s desetikanálovým zesilovačem a deseti reproduktory, černé lesklé koncovky výfuku a LED podsvícení motorového prostoru. Naprostou bombou je ale nabídka paketu Travel se síťovým programem, extra držáky nápojů a 12V zásuvkou. Na opačném konci spektra stojí program Ad Personam s větší možností personalizace interiéru a novými barvami karosérie včetně těch matných.
Upravený Huracán se poprvé představí na autosalonu v Los Angeles, kde jej podle britského Autocaru doplní také model pouze s pohonem zadních kol.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?