Systém deaktivace až poloviny válců je jistě fajn, hlavně v městském provozu, kde nemáte šanci využít plný výkon velkých osmi- nebo desetiválcových motorů. Postavit na něm ale dílčí modernizaci italského supersportu je minimálně diskutabilní.
A přesně to se tak, v případě Lamborghini Huracán modelového roku 2016, stalo. 5.2litrový vidlicový desetiválec pod kapotou tak dokáže „na povel“ vypnout pět válců, díky čemuž uspoří supersport celých 7 g CO2/km (snížení z 290 g CO2/km na 283 g CO2/km)! Pokud řidič sešlápne plynový pedál až k podlaze, koncert deseti válců se zase rozezní naplno.
Poněkud lepší zprávou je úprava systému pohonu všech kol, který má nabídnout více neutrální chování a také ještě lepší jízdní vlastnosti. Speciálně poznat to bude v režimu Strada. Designovou záležitostí je „výrazně rozšířená“ paleta barev karosérie, jíž ve standardu doplňuje více kůží čalouněných prvků v interiéru a matně černé výdechy ventilace.
Sféru příplatků nám přibližuje nové audio Sensonum s desetikanálovým zesilovačem a deseti reproduktory, černé lesklé koncovky výfuku a LED podsvícení motorového prostoru. Naprostou bombou je ale nabídka paketu Travel se síťovým programem, extra držáky nápojů a 12V zásuvkou. Na opačném konci spektra stojí program Ad Personam s větší možností personalizace interiéru a novými barvami karosérie včetně těch matných.
Upravený Huracán se poprvé představí na autosalonu v Los Angeles, kde jej podle britského Autocaru doplní také model pouze s pohonem zadních kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.