Již od zahájení prací na nové generaci sportovní legendy Mazdy MX-5 se hovořilo o úzké spolupráci Japonců a italského koncernu Fiat. MX-5 je již nějaký ten pátek na světě a již brzy se dočká i svého italského bratříčka.
Americká pobočka automobilky z města Turín přichází s prohlášením, že nového kabrioletu, postaveném na základě oblíbené Mazdy MX-5, se dočkáme opravdu velice brzo. K jeho slavnostní premiéře totiž dojde na autosalonu v americkém městě andělů – Los Angels.
Původně se hovořilo, že automobil bude vydán pod „ostrou“ značkou Abarth. Nyní je ale jasné, že sporťák s označením 124 bude na své kapotě nosit znak mateřského Fiatu. To ale neznamená, že by byl Abarth zcela mimo hru. Dočkat bychom se totiž mohli i „hardcore“ verze 124, kterou bude mít na starosti právě Abarth.
V této ostré verzi se bude pravděpodobně namísto sériového, přeplňovaného motoru 1,4 s výkonem 180 koní a šestistupňového manuálu nacházet agregát 1,75 a převodovka DCT, vypůjčena od Alfy Romeo 4C.
Společně s prohlášením o plánovaném ohlášení vydal Fiat i dva propagační obrázky. Jedná se o jakési kreslené pohlednice z měst Madrid a Řím se siluetou nového kabrioletu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.