Již od zahájení prací na nové generaci sportovní legendy Mazdy MX-5 se hovořilo o úzké spolupráci Japonců a italského koncernu Fiat. MX-5 je již nějaký ten pátek na světě a již brzy se dočká i svého italského bratříčka.
Americká pobočka automobilky z města Turín přichází s prohlášením, že nového kabrioletu, postaveném na základě oblíbené Mazdy MX-5, se dočkáme opravdu velice brzo. K jeho slavnostní premiéře totiž dojde na autosalonu v americkém městě andělů – Los Angels.
Původně se hovořilo, že automobil bude vydán pod „ostrou“ značkou Abarth. Nyní je ale jasné, že sporťák s označením 124 bude na své kapotě nosit znak mateřského Fiatu. To ale neznamená, že by byl Abarth zcela mimo hru. Dočkat bychom se totiž mohli i „hardcore“ verze 124, kterou bude mít na starosti právě Abarth.
V této ostré verzi se bude pravděpodobně namísto sériového, přeplňovaného motoru 1,4 s výkonem 180 koní a šestistupňového manuálu nacházet agregát 1,75 a převodovka DCT, vypůjčena od Alfy Romeo 4C.
Společně s prohlášením o plánovaném ohlášení vydal Fiat i dva propagační obrázky. Jedná se o jakési kreslené pohlednice z měst Madrid a Řím se siluetou nového kabrioletu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?