Již od zahájení prací na nové generaci sportovní legendy Mazdy MX-5 se hovořilo o úzké spolupráci Japonců a italského koncernu Fiat. MX-5 je již nějaký ten pátek na světě a již brzy se dočká i svého italského bratříčka.
Americká pobočka automobilky z města Turín přichází s prohlášením, že nového kabrioletu, postaveném na základě oblíbené Mazdy MX-5, se dočkáme opravdu velice brzo. K jeho slavnostní premiéře totiž dojde na autosalonu v americkém městě andělů – Los Angels.
Původně se hovořilo, že automobil bude vydán pod „ostrou“ značkou Abarth. Nyní je ale jasné, že sporťák s označením 124 bude na své kapotě nosit znak mateřského Fiatu. To ale neznamená, že by byl Abarth zcela mimo hru. Dočkat bychom se totiž mohli i „hardcore“ verze 124, kterou bude mít na starosti právě Abarth.
V této ostré verzi se bude pravděpodobně namísto sériového, přeplňovaného motoru 1,4 s výkonem 180 koní a šestistupňového manuálu nacházet agregát 1,75 a převodovka DCT, vypůjčena od Alfy Romeo 4C.
Společně s prohlášením o plánovaném ohlášení vydal Fiat i dva propagační obrázky. Jedná se o jakési kreslené pohlednice z měst Madrid a Řím se siluetou nového kabrioletu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?