Servisní akce pro majitele automobilů koncernu VW s "falešnými" dieselovými motory bude muset být povinná zřejmě i v České republice.
Může za to jednání českého ministra dopravy Dana Ťoka se šéfem vyšetřovací komise německého ministerstva dopravy a státním tajemníkem Michaelem Odenwaldem a ředitelem úřadu KBA Ekhardem Zinkem. "V Německu budou muset zřejmě od příštího jara všechny automobily s dotčenými motory koncernu VW postupně na povinnou prohlídku. Stejný postup chtějí sladit v rámci Evropské unie. Po dnešní schůzce mám proto obavu, že auta s dotčenými dieselovými motory budou muset na povinnou svolávací akci i v České republice," řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok.
Ohledně svolávacích akcí pro automobily koncernu Volkswagen bude muset podle ministra Ťoka Česká republika postupovat v Evropě jednotně. "Musíme v tomto ohledu postupovat v souladu s ostatními, proto chci ještě sladit podobu svolávacích akcí se všemi zeměmi Visegrádské skupiny, které nyní Česká republika předsedá," dodává český ministr.
Kontroly jednotlivých aut by přitom mohly začít až v průběhu příštího roku. Další detaily o možné svolávací akci i dalších podrobnostech budou teprve otázkou dalšího jednání koncernu VW s německým ministerstvem dopravy, KBA a s ostatními evropskými autoritami. "Je to poměrně velký počet řidičů, je to administrativně velmi náročné. Škoda Auto i Volkswagen musí být připraveni na to, jak celý postup udělat a jak případně budou majitelům aut povinnou prohlídku kompenzovat. V Německu chtějí povinné servisní prohlídky udělat při příležitosti jiné servisní kontroly těchto automobilů, aby majitele aut co nejméně obtěžovali. Stejně i my budeme chtít, aby to české majitele aut co nejméně bolelo a výrobce jim to nějak kompenzoval," říká dále ministr.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.