Nová nomenklatura Mercedesu přiřadila každému SUV konečné písmenko podle toho, do kterého segmentu spadá. Máme tady tak GLA v nižší střední třídě, GLC ve střední třídě, GLE ve vyšší střední třídě a díky aktuálnímu faceliftu také GLS v kategorii těch nejluxusnější vozů. Sama trojcípá hvězda nadneseně říká „třída S mezi SUV.“
Nejviditelnější změnou je přepracovaná přední část se dvěma lamelami masky chladiče, které plynule přecházejí ve zvětšené logo automobilky. Již tradičně prošly rukama automobilových maskérů oba nárazníky a také světla na obou koncích auta. Všímavější oko si dále všimne několika nových chromovaných prvků včetně střešních ližin nebo lišty mezi zadními světly. Paletu barev karosérie doplnila bílá Designo diamond, respektive červená Designo hyacinth, nového vzhledu se dočkala také litá kola.
Pokud zatoužíte po dynamičtějším vzezření, nabídne Vám trojcípá hvězda exteriérový paket AMG Line se specificky tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a především 21palcovými koly. K dispozici budou ale i linie Design a Equipment, s nimiž je možné kombinovat také balíček Night.
Při délce 5130 mm a rozvoru 3075 mm nabídne GLS místo pro sedm cestujících a zavazadlový prostor s objemem 680 až 2300 litrů. Do ruky řidiče padne nový tříramenný volant s dvanácti tlačítky a pádly převodovky pod volantem, který je spolu s krytem airbagu čalouněný kůží Nappa (dostupné bude rovněž provedení kombinující kůži a dřevo). Přístrojová deska má nové složení a integrovaný barevný displej. Středové konzoli vévodí volně stojící osmipalcový displej multimediálního systém s online službami Comand a ovládáním prostřednictvím vylepšeného touchpadu.
Stejně jako karosérii, i kabinu bude možné vyšperkovat některým z příplatkových paketů. Exclusive Line nabídne vyhřívané sedačky v kůži Nappa s diamantovým prošíváním, AMG Line přichází pro změnu se sportovními sedačkami, sportovním tříramenným multifunkčním volantem, nerezovými pedály nebo přepracovanými přístroji s šachovnicovou vlajkou.
Všechny dostupné motory jsou oproti dřívějšku méně žíznivé a údajně také rychlejší. Nabídka začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu. Absolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.
Volič jízdních režimů Dynamic Select nabízí režimy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+. Především v kombinaci s posledními dvěma režimy využijete faktu, že díky vzduchovému odpružení má GLS světlou výšku až 306 mm a brodivost až 600 mm. V rámci příplatků bude dostupný systém nočního vidění, detekce chodců nebo asistent pro optimální projíždění zatáček.
Objednávky na Mercedes-Benz GLS začnou dealeři v Německu přijímat už tento měsíc, první vozy se k zákazníkům dostanou v březnu příštího roku. Základní cena za verzi 350 d je 62 850 euro (cca 1 702 000 korun), vrcholné provedení AMG přijde na 113 500 euro (cca 3 073 000 korun).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.