Třída S mezi SUV, to je Mercedes-Benz GLS

ar6, 5. listopadu 2015, 06:00 Google+ Los Angeles Auto Show 2015

Nová nomenklatura Mercedesu přiřadila každému SUV konečné písmenko podle toho, do kterého segmentu spadá. Máme tady tak GLA v nižší střední třídě, GLC ve střední třídě, GLE ve vyšší střední třídě a díky aktuálnímu faceliftu také GLS v kategorii těch nejluxusnější vozů. Sama trojcípá hvězda nadneseně říká „třída S mezi SUV.“

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Světla mají nový design i skladbu, Mercedes-Benz GLS 350 d 4Matic.

Světla mají nový design i skladbu, Mercedes-Benz GLS 350 d 4Matic. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Nejviditelnější změnou je přepracovaná přední část se dvěma lamelami masky chladiče, které plynule přecházejí ve zvětšené logo automobilky. Již tradičně prošly rukama automobilových maskérů oba nárazníky a také světla na obou koncích auta. Všímavější oko si dále všimne několika nových chromovaných prvků včetně střešních ližin nebo lišty mezi zadními světly. Paletu barev karosérie doplnila bílá Designo diamond, respektive červená Designo hyacinth, nového vzhledu se dočkala také litá kola.

Pokud zatoužíte po dynamičtějším vzezření, nabídne Vám trojcípá hvězda exteriérový paket AMG Line se specificky tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a především 21palcovými koly. K dispozici budou ale i linie Design a Equipment, s nimiž je možné kombinovat také balíček Night.

Při délce 5130 mm a rozvoru 3075 mm nabídne GLS místo pro sedm cestujících a zavazadlový prostor s objemem 680 až 2300 litrů. Do ruky řidiče padne nový tříramenný volant s dvanácti tlačítky a pádly převodovky pod volantem, který je spolu s krytem airbagu čalouněný kůží Nappa (dostupné bude rovněž provedení kombinující kůži a dřevo). Přístrojová deska má nové složení a integrovaný barevný displej. Středové konzoli vévodí volně stojící osmipalcový displej multimediálního systém s online službami Comand a ovládáním prostřednictvím vylepšeného touchpadu.

Stejně jako karosérii, i kabinu bude možné vyšperkovat některým z příplatkových paketů. Exclusive Line nabídne vyhřívané sedačky v kůži Nappa s diamantovým prošíváním, AMG Line přichází pro změnu se sportovními sedačkami, sportovním tříramenným multifunkčním volantem, nerezovými pedály nebo přepracovanými přístroji s šachovnicovou vlajkou.

Všechny dostupné motory jsou oproti dřívějšku méně žíznivé a údajně také rychlejší. Nabídka začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu. Absolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.

Volič jízdních režimů Dynamic Select nabízí režimy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+. Především v kombinaci s posledními dvěma režimy využijete faktu, že díky vzduchovému odpružení má GLS světlou výšku až 306 mm a brodivost až 600 mm. V rámci příplatků bude dostupný systém nočního vidění, detekce chodců nebo asistent pro optimální projíždění zatáček.

Objednávky na Mercedes-Benz GLS začnou dealeři v Německu přijímat už tento měsíc, první vozy se k zákazníkům dostanou v březnu příštího roku. Základní cena za verzi 350 d je 62 850 euro (cca 1 702 000 korun), vrcholné provedení AMG přijde na 113 500 euro (cca 3 073 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Třída S mezi SUV, to je Mercedes-Benz GLS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Tato kreace od Moparu má pohon všech kol a V8 pod kapotou, Dodge Challenger GT AWD.

Challenger od Moparu má nadupanou V8, ale i pohon 4x4. Blíží se revoluce?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud