Třída S mezi SUV, to je Mercedes-Benz GLS

ar6, 5. listopadu 2015, 06:00 Google+ Los Angeles Auto Show 2015

Nová nomenklatura Mercedesu přiřadila každému SUV konečné písmenko podle toho, do kterého segmentu spadá. Máme tady tak GLA v nižší střední třídě, GLC ve střední třídě, GLE ve vyšší střední třídě a díky aktuálnímu faceliftu také GLS v kategorii těch nejluxusnější vozů. Sama trojcípá hvězda nadneseně říká „třída S mezi SUV.“

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Světla mají nový design i skladbu, Mercedes-Benz GLS 350 d 4Matic.

Světla mají nový design i skladbu, Mercedes-Benz GLS 350 d 4Matic. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Nejviditelnější změnou je přepracovaná přední část se dvěma lamelami masky chladiče, které plynule přecházejí ve zvětšené logo automobilky. Již tradičně prošly rukama automobilových maskérů oba nárazníky a také světla na obou koncích auta. Všímavější oko si dále všimne několika nových chromovaných prvků včetně střešních ližin nebo lišty mezi zadními světly. Paletu barev karosérie doplnila bílá Designo diamond, respektive červená Designo hyacinth, nového vzhledu se dočkala také litá kola.

Pokud zatoužíte po dynamičtějším vzezření, nabídne Vám trojcípá hvězda exteriérový paket AMG Line se specificky tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a především 21palcovými koly. K dispozici budou ale i linie Design a Equipment, s nimiž je možné kombinovat také balíček Night.

Při délce 5130 mm a rozvoru 3075 mm nabídne GLS místo pro sedm cestujících a zavazadlový prostor s objemem 680 až 2300 litrů. Do ruky řidiče padne nový tříramenný volant s dvanácti tlačítky a pádly převodovky pod volantem, který je spolu s krytem airbagu čalouněný kůží Nappa (dostupné bude rovněž provedení kombinující kůži a dřevo). Přístrojová deska má nové složení a integrovaný barevný displej. Středové konzoli vévodí volně stojící osmipalcový displej multimediálního systém s online službami Comand a ovládáním prostřednictvím vylepšeného touchpadu.

Stejně jako karosérii, i kabinu bude možné vyšperkovat některým z příplatkových paketů. Exclusive Line nabídne vyhřívané sedačky v kůži Nappa s diamantovým prošíváním, AMG Line přichází pro změnu se sportovními sedačkami, sportovním tříramenným multifunkčním volantem, nerezovými pedály nebo přepracovanými přístroji s šachovnicovou vlajkou.

Všechny dostupné motory jsou oproti dřívějšku méně žíznivé a údajně také rychlejší. Nabídka začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu. Absolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.

Volič jízdních režimů Dynamic Select nabízí režimy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+. Především v kombinaci s posledními dvěma režimy využijete faktu, že díky vzduchovému odpružení má GLS světlou výšku až 306 mm a brodivost až 600 mm. V rámci příplatků bude dostupný systém nočního vidění, detekce chodců nebo asistent pro optimální projíždění zatáček.

Objednávky na Mercedes-Benz GLS začnou dealeři v Německu přijímat už tento měsíc, první vozy se k zákazníkům dostanou v březnu příštího roku. Základní cena za verzi 350 d je 62 850 euro (cca 1 702 000 korun), vrcholné provedení AMG přijde na 113 500 euro (cca 3 073 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Třída S mezi SUV, to je Mercedes-Benz GLS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tato kreace od Moparu má pohon všech kol a V8 pod kapotou, Dodge Challenger GT AWD.

Challenger od Moparu má nadupanou V8, ale i pohon 4x4. Blíží se revoluce?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud