Nová nomenklatura Mercedesu přiřadila každému SUV konečné písmenko podle toho, do kterého segmentu spadá. Máme tady tak GLA v nižší střední třídě, GLC ve střední třídě, GLE ve vyšší střední třídě a díky aktuálnímu faceliftu také GLS v kategorii těch nejluxusnější vozů. Sama trojcípá hvězda nadneseně říká „třída S mezi SUV.“
Nejviditelnější změnou je přepracovaná přední část se dvěma lamelami masky chladiče, které plynule přecházejí ve zvětšené logo automobilky. Již tradičně prošly rukama automobilových maskérů oba nárazníky a také světla na obou koncích auta. Všímavější oko si dále všimne několika nových chromovaných prvků včetně střešních ližin nebo lišty mezi zadními světly. Paletu barev karosérie doplnila bílá Designo diamond, respektive červená Designo hyacinth, nového vzhledu se dočkala také litá kola.
Pokud zatoužíte po dynamičtějším vzezření, nabídne Vám trojcípá hvězda exteriérový paket AMG Line se specificky tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a především 21palcovými koly. K dispozici budou ale i linie Design a Equipment, s nimiž je možné kombinovat také balíček Night.
Při délce 5130 mm a rozvoru 3075 mm nabídne GLS místo pro sedm cestujících a zavazadlový prostor s objemem 680 až 2300 litrů. Do ruky řidiče padne nový tříramenný volant s dvanácti tlačítky a pádly převodovky pod volantem, který je spolu s krytem airbagu čalouněný kůží Nappa (dostupné bude rovněž provedení kombinující kůži a dřevo). Přístrojová deska má nové složení a integrovaný barevný displej. Středové konzoli vévodí volně stojící osmipalcový displej multimediálního systém s online službami Comand a ovládáním prostřednictvím vylepšeného touchpadu.
Stejně jako karosérii, i kabinu bude možné vyšperkovat některým z příplatkových paketů. Exclusive Line nabídne vyhřívané sedačky v kůži Nappa s diamantovým prošíváním, AMG Line přichází pro změnu se sportovními sedačkami, sportovním tříramenným multifunkčním volantem, nerezovými pedály nebo přepracovanými přístroji s šachovnicovou vlajkou.
Všechny dostupné motory jsou oproti dřívějšku méně žíznivé a údajně také rychlejší. Nabídka začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu. Absolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.
Volič jízdních režimů Dynamic Select nabízí režimy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+. Především v kombinaci s posledními dvěma režimy využijete faktu, že díky vzduchovému odpružení má GLS světlou výšku až 306 mm a brodivost až 600 mm. V rámci příplatků bude dostupný systém nočního vidění, detekce chodců nebo asistent pro optimální projíždění zatáček.
Objednávky na Mercedes-Benz GLS začnou dealeři v Německu přijímat už tento měsíc, první vozy se k zákazníkům dostanou v březnu příštího roku. Základní cena za verzi 350 d je 62 850 euro (cca 1 702 000 korun), vrcholné provedení AMG přijde na 113 500 euro (cca 3 073 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.