Divize Polestar, jenž má na svědomí mnoho upravených modelů Volvo, oznámila, že zvažuje příchod ostrého provedení velkého SUV XC90.
Pod jeho kapotou by se nacházel upravený 2,0litrový 4válec Drive-E, přičemž provozní ředitel Polestaru zmiňuje, že motor bude "stejně silný nebo ještě silnější" než minulá šestiválcová jednotka. Není překvapením, že motor bude přeplňovaný, údajně nabídne minimálně 350 koní a o přenos výkonu se postará 8stupňová automatická převodovka.
To je dosti zajímavé, vzhledem k tomu, že výrobce nabídne i hybridní provedení T8 s kombinovaným výkonem 400 koní. Mějte ale na paměti, že Polestarem vyladěné XC90 bude výrazně lehčí, protože nenabídne pohonné elektrického ústrojí. Jen tak pro zajímavost, dosavadní nejsilnější XC90 T6 AWD nabízí výkon 320 koní a váhu 2,126 kg.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?