Divize Polestar, jenž má na svědomí mnoho upravených modelů Volvo, oznámila, že zvažuje příchod ostrého provedení velkého SUV XC90.
Pod jeho kapotou by se nacházel upravený 2,0litrový 4válec Drive-E, přičemž provozní ředitel Polestaru zmiňuje, že motor bude "stejně silný nebo ještě silnější" než minulá šestiválcová jednotka. Není překvapením, že motor bude přeplňovaný, údajně nabídne minimálně 350 koní a o přenos výkonu se postará 8stupňová automatická převodovka.
To je dosti zajímavé, vzhledem k tomu, že výrobce nabídne i hybridní provedení T8 s kombinovaným výkonem 400 koní. Mějte ale na paměti, že Polestarem vyladěné XC90 bude výrazně lehčí, protože nenabídne pohonné elektrického ústrojí. Jen tak pro zajímavost, dosavadní nejsilnější XC90 T6 AWD nabízí výkon 320 koní a váhu 2,126 kg.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?