Šéfinženýr Toyoty Tetsuya Tada odhalil některé nové detaily o plánovaném faceliftu modelu GT86. Ten je na trhu již několik let a potřebuje podstatně vylepšit s ohledem na rostoucí konkurenci.
V rozhovoru pro zahraniční server Motoring Tada řekl, že úpravy se budou týkat "všeho". Počítat tak máme s vylepšenou karoserií, motorem a zavěšením. Navíc se má do nabídky dostat nová verze se střechou z karbonových vláken.
Tada zmínil i vylepšení motoru, ke kterému zmínil, že kromě lehkého navýšení výkonu připadá v úvahu i jednotka e-turbo. Bohužel, facelift auta znamená, že se opět navýší jeho cenovka. Vůz tak nejspíše bude dražší než jeho předchůdce a do nabídky Toyoty se dostane i jeho menší sourozenec.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.