Tokijský autosalon nabídne každé dva roky neuvěřitelnou podívanou s množstvím bizarních, úžasných, roztomilých i ekologických automobilů. Nejinak tomu bylo letos, když jsme viděli rotační Mazdu RX-Vision, hravé Suzuki Alto Works, vodíkovou Hondu Clarity Fuel Cell, dvě lehká kupé od Toyoty a Yamahy nebo obrovskou krabici se zelenými dveřmi od Daihatsu. Na přehled hlavních novinek z japonské metropole se můžete podívat v následující fotogalerii, kde jsou všechna auta doplněna stručným popisem. V drtivé většině případů pak na našem webu najdete také kompletní představení jednotlivých modelů. A až se nabažíte automobilové krásy, můžete nám dát v diskuzi vědět, který z modelů je Vaším favoritem...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.