Britský časopis Autocar přišel se zprávou, že příští rok se dočkáme v pořadí osmé generace modelu Golf. Společně s ním má přijít i verze hybrid.
Volkswagen ho bude prodávat jako Golf Mk8 a bude to v podstatě facelift současného modelu. Podobně to bylo u Golfu MK6, který byl v podstatě přepracovaným Golfem Mk5. Kompaktní model z Wolfsburgu vyjede na aktualizované verzi podvozkové platformy MQB, která bude rovněž sloužit jako základ pro omlazenou Škodu Octavia a Seat Leon.
Jednou z nejdůležitějších novinek bude zavedení ultra-úsporného benzinového motoru, se kterým by měl nový Golf dosáhnout reálné průměrné spotřeby 4,7 l / 100 km. Přijde i Golf s hybridním pohonem, sestávající z 3-válcového 1,0 litrového přeplňovaného motoru, jenž bude vybaven elektricky poháněným kompresorem a generátorem. K tomu se přidá i olověná baterie pro ukládání získané energie.
Když už mluvíme o využitou energie, pohonné jednotce bude asistovat malý kompresor, který na oplátku bude poháněn elektromotorem. To ve výsledku sníží spotřebu paliva a zároveň zvýší výkonnost při nízkých otáčkách, protože turbodmychadlo bude poháněno elektricky.
Ve volitelné výbavě se pak objeví 8-palcová plně digitální sdružená palubní deska spolu s 13-palcovým dotykovým displejem informačního systému. Díky tomu se nový Golf stane průkopníkem této kategorie v daném segmentu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?