Britský časopis Autocar přišel se zprávou, že příští rok se dočkáme v pořadí osmé generace modelu Golf. Společně s ním má přijít i verze hybrid.
Volkswagen ho bude prodávat jako Golf Mk8 a bude to v podstatě facelift současného modelu. Podobně to bylo u Golfu MK6, který byl v podstatě přepracovaným Golfem Mk5. Kompaktní model z Wolfsburgu vyjede na aktualizované verzi podvozkové platformy MQB, která bude rovněž sloužit jako základ pro omlazenou Škodu Octavia a Seat Leon.
Jednou z nejdůležitějších novinek bude zavedení ultra-úsporného benzinového motoru, se kterým by měl nový Golf dosáhnout reálné průměrné spotřeby 4,7 l / 100 km. Přijde i Golf s hybridním pohonem, sestávající z 3-válcového 1,0 litrového přeplňovaného motoru, jenž bude vybaven elektricky poháněným kompresorem a generátorem. K tomu se přidá i olověná baterie pro ukládání získané energie.
Když už mluvíme o využitou energie, pohonné jednotce bude asistovat malý kompresor, který na oplátku bude poháněn elektromotorem. To ve výsledku sníží spotřebu paliva a zároveň zvýší výkonnost při nízkých otáčkách, protože turbodmychadlo bude poháněno elektricky.
Ve volitelné výbavě se pak objeví 8-palcová plně digitální sdružená palubní deska spolu s 13-palcovým dotykovým displejem informačního systému. Díky tomu se nový Golf stane průkopníkem této kategorie v daném segmentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.