 
            Znovuzrozený Datsun byl původně orientovaný na rozvojové trhy jako Indie nebo Indonésie. V srpnu minulého roku ale dorazil také do Ruska a s nastalou expanzí hodlá aliance Renault-Nissan pokračovat. Vůbec poprvé se tak nový koncept této automobilky představil na „domácí“ japonské půdě!
Koncept GO-Cross využívá aktuální popularity podobných vozidel, kterým stačí vypadat dobrodružně a nepotřebují ani pohon obou náprav. Proto dostalo toto kombi, odvozené z typu GO+, výrazně tvarované blatníky s plastovým obložením, mohutné nárazníky se středovou stříbrně lakovanou částí, nástavce prahů nebo šedou lakovaný střešní nosič.
Přední část může leckomu připomenout Škodu Yeti ve verzi před modernizací a to díky kulatým mlhovkám, zasahujícím do hlavních LED světel. V nárazníku nechybí LED diody denního svícení, stejnou technologii pak používají i skupinové reflektory. Zmínku si určitě zaslouží také velká litá kola a zvýšená světlá výška.
Jak už bylo řečeno v úvodu, ačkoliv je Datsun japonská automobilka, jedná se od jejího znovuzrození o první vůz, představený na domácí půdě. Zajímavé je, že místo tokijského výstaviště se tak stalo v centrále mateřského Nissanu.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?