Čtyři největší prohřešky co dělají čeští řidiči na silnicích, děláte je taky?

ar5, 29. října 2015, 18:30 Aktualizováno 30.10.2015, 13:44 Google+

Jako automobilový redaktor strávím velkou část svého času za volantem nových modelů aut a někdy by se člověk nestačil divit, co vše může zhlédnout za situace na našich silnicích. I tohle je důvodem ke vzniku následujícího článku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Vybrzďování

První velký nešvar českých řidičů je poměrně hodně rozšířený a na našich silnicích se s ním setkáváme dnes a denně. Někteří "slušnější" řidiči vás jen probliknou brzdovými světly a upozorní vás, aby jste se od zádě jeho auta drželi o něco dál. Jenže ne všichni si uvědomují možné důsledky a není to zas tak dávno, co na to někteří řidiči doplatili trestem odnětím svobody.

Ještě horší pak je, že současný silniční zákon nezná pojem „vybrzďování“. Při jeho zhlédnutí dálniční hlídkou policie tak záleží hlavně na tom, jak byl manévr nebezpečný, zda došlo k dopravní nehodě a případně ke zranění. I tak bychom jej ale zásadně zákázali a každý, kdo tohle dělá, je naprostý tupec.

Souvislá jízda v levém pruhu na dálnici

Tahle situace je taktéž každodenní součástí jízd po našich dálnicích a někteří řidiči zkrátka a jednoduše jedou souvislou pomalejší jízdou v levém pruhu. Přitom je vůbec nezajímá, že levý pruh je určen pouze pro předjetí pomalejšího vozu v pravém pruhu a nikoliv k souvislé jízdě! Zákon navíc hovoří jasně : Na dálnici a silnici pro motorová vozidla o více pruzích se jezdí zásadně v pravém pruhu a levý slouží pouze k předjíždění.

Při porušení tohoto pravidla je pak narušena plynulost provozu a nedej bože, aby jste pomalu jedoucí vůz v levém pruhu problikali, to se pak můžete dostat k situaci, kterou jsem popsal v bodě prvním.

Nedodržování pravidla zipu

Možná nejdebilnější prohřešek ze čtyř zde uvedených. Pravidlo střídavého řazení do jednoho ze dvou pruhů v Česku platí od roku 2000 a spousta řidičů jej naprosto ignoruje a chová se, jako kdyby o něm nikdy neslyšela. Asi jste se i vy někdy setkali s tím, že řidič, před kterého se chcete zařadit v zůžení, o vás prokazatelně ví, ale mermomocí čumí dopředu a nechce vás pustit, protože on si přece vystál tu dlouhou frontu v pravém pruhu a vy jste jej hulvátsky předjeli v levém volnějším a nacpali se před něj.

Jenže i takovým jednáním ze strany nepouštějících řidičů dochází hlavně k narušení plynulosti dopravy. Za nedodržení pravidla zipu hrozí bloková pokuta do výše 2000 Kč nebo správní řízení a aby bylo jasno, v případě zipu a oznámení o něm dopravní značkou, je vhodné, aby řidič dojel v dotyčném pruhu až na konec a současně se střídali v tom, kdo vjede do určeného jednoho jízdního pruhu.

Špatné používání mlhovek

Tohle téma jsme tu nedávno probírali v souvislosti s reportáží TV Nova, která oznamovala, že mlhovky je potřeba používat vždy, když si myslíte, že je špatně vidět a nebo je šero. No nevím jak vy, ale já jsem po odvysílání tohoto blábolu potkával denodenně alespoň deset řidičů, kteří mi vypalovali do očí jejich mlhové světlomety a to přitom byl klasický lehce šerý den.

Je tak dobré zopakovat, že přední mlhová světla ozáří pouze bezprostřední prostor před předním nárazníkem a řidiče protijedoucích vozidel nepříjemně oslňují. Ještě mnohem horší je to u zadních mlhovek a tak jejich použití je krajně nezbytné až v případě husté mlhy, deště a nebo sněžení.

Vytisknout

Diskuze: Čtyři největší prohřešky co dělají čeští řidiči na silnicích, děláte je taky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Systém autonomního řízení nového konceptu Nissanu

Měli bychom se bát. Ani supersporty neuniknou autonomnímu řízení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud