Pokud chcete nějakou speciální verzi WRX STI, musíte si po ní odskočit do Japonska, kde se to přísně limitovanými verzemi jenom hemží. Tou zatím poslední je S207, které to především ve žlutém laku náramně sluší.
Nejsou to ale jen exkluzivní série, pro něž se vyplatí navštívit Zemi vycházejícího slunce. Pod kapotou WRX STI tam například mají přeplňovaný dvoulitr v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a samozřejmě pohonem všech kol. Verze S207, díky přeprogramované řídící jednotce nebo upraveném twin-scroll turbodmychadlu, z této soustavy doluje 328 koní při 7200 ot./min a 431 Nm mezi 3200 - 4800 ot./min, což znamená 20 koní a 38 Nm k dobru oproti klasickému provedení.
Není to ale jen o výkonu, což japonská škola zná asi nejlépe na světě. WRX STI S207 tak má upravený převod řízení na 11:1, vektorování točivého momentu na všech kolech, přední zavěšení DampMatic II se stavitelnými tlumiči Bilstein, speciálně nastavené zadní tlumiče od stejného výrobce, nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami nebo brzdy Brembo se šestipítkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu.
Kotouče se schovávají za černými 19palcovými koly BBS s pneumatikami Dunlop Sport Maxx o rozměru 255/35. Speciálně pro tuto 400kusovou sérii je určena maska chladiče s logem S207, přední splitter, nástavce prahů nebo zadní nárazník s červeným pruhem nad difuzorem. Karosérie může být v modré Pearl, bílé Crystal Pearl nebo černé Crystal Silica.
Uvnitř najdeme kožená sedadla Recaro se stříbrnými bočnicemi, prošívání stříbrnou nití, přepracovaný přístrojový panel, nový kožený volant, tlačítko pro startování motoru s logem STI, hlavici řadící páky s logem STI, audio s osmi reproduktory a plaketku s pořadovým číslem modelu.
Celých 200 ze 400 vyrobených kusů může být vybaveno paketem NBR Challenge, odkazujícím na úspěchy týmu Subaru ve 24hodinovce na Nürburgringu. Jeho součástí je zadní spoiler ze suchého karbonu, semišový volant, červené pásy, kovaná hliníková kola BBS o rozměru 19 palců a logo na víku kufru. Exkluzivnější formou je pouze stokusová verze paketu NBR Challenge, nazvaná Yellow Edition, která má navíc černá zrcátka, žluté prahové lišty s nápisem S207, černé pruhy na nástavcích prahů a samozřejmě žlutý lak Sunrise.
Oněch 400 vyrobených kusů musí být objednáno do 6. března příštího roku, paket NBR Challenge Yellow Edition však zákazník dostane jen do 30. listopadu tohoto roku. Cena za „standardní“ S207 je 5 994 000 jenů (cca 1 221 000 korun), NBR Challenge přijde na 6 318 000 jenů (cca 1 287 000 korun) a NBR Challenge Yellow Edition dokonce na 6 372 000 jenů (cca 1 298 000 korun).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?