Pokud chcete nějakou speciální verzi WRX STI, musíte si po ní odskočit do Japonska, kde se to přísně limitovanými verzemi jenom hemží. Tou zatím poslední je S207, které to především ve žlutém laku náramně sluší.
Nejsou to ale jen exkluzivní série, pro něž se vyplatí navštívit Zemi vycházejícího slunce. Pod kapotou WRX STI tam například mají přeplňovaný dvoulitr v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a samozřejmě pohonem všech kol. Verze S207, díky přeprogramované řídící jednotce nebo upraveném twin-scroll turbodmychadlu, z této soustavy doluje 328 koní při 7200 ot./min a 431 Nm mezi 3200 - 4800 ot./min, což znamená 20 koní a 38 Nm k dobru oproti klasickému provedení.
Není to ale jen o výkonu, což japonská škola zná asi nejlépe na světě. WRX STI S207 tak má upravený převod řízení na 11:1, vektorování točivého momentu na všech kolech, přední zavěšení DampMatic II se stavitelnými tlumiči Bilstein, speciálně nastavené zadní tlumiče od stejného výrobce, nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami nebo brzdy Brembo se šestipítkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu.
Kotouče se schovávají za černými 19palcovými koly BBS s pneumatikami Dunlop Sport Maxx o rozměru 255/35. Speciálně pro tuto 400kusovou sérii je určena maska chladiče s logem S207, přední splitter, nástavce prahů nebo zadní nárazník s červeným pruhem nad difuzorem. Karosérie může být v modré Pearl, bílé Crystal Pearl nebo černé Crystal Silica.
Uvnitř najdeme kožená sedadla Recaro se stříbrnými bočnicemi, prošívání stříbrnou nití, přepracovaný přístrojový panel, nový kožený volant, tlačítko pro startování motoru s logem STI, hlavici řadící páky s logem STI, audio s osmi reproduktory a plaketku s pořadovým číslem modelu.
Celých 200 ze 400 vyrobených kusů může být vybaveno paketem NBR Challenge, odkazujícím na úspěchy týmu Subaru ve 24hodinovce na Nürburgringu. Jeho součástí je zadní spoiler ze suchého karbonu, semišový volant, červené pásy, kovaná hliníková kola BBS o rozměru 19 palců a logo na víku kufru. Exkluzivnější formou je pouze stokusová verze paketu NBR Challenge, nazvaná Yellow Edition, která má navíc černá zrcátka, žluté prahové lišty s nápisem S207, černé pruhy na nástavcích prahů a samozřejmě žlutý lak Sunrise.
Oněch 400 vyrobených kusů musí být objednáno do 6. března příštího roku, paket NBR Challenge Yellow Edition však zákazník dostane jen do 30. listopadu tohoto roku. Cena za „standardní“ S207 je 5 994 000 jenů (cca 1 221 000 korun), NBR Challenge přijde na 6 318 000 jenů (cca 1 287 000 korun) a NBR Challenge Yellow Edition dokonce na 6 372 000 jenů (cca 1 298 000 korun).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.