Pokud chcete nějakou speciální verzi WRX STI, musíte si po ní odskočit do Japonska, kde se to přísně limitovanými verzemi jenom hemží. Tou zatím poslední je S207, které to především ve žlutém laku náramně sluší.
Nejsou to ale jen exkluzivní série, pro něž se vyplatí navštívit Zemi vycházejícího slunce. Pod kapotou WRX STI tam například mají přeplňovaný dvoulitr v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a samozřejmě pohonem všech kol. Verze S207, díky přeprogramované řídící jednotce nebo upraveném twin-scroll turbodmychadlu, z této soustavy doluje 328 koní při 7200 ot./min a 431 Nm mezi 3200 - 4800 ot./min, což znamená 20 koní a 38 Nm k dobru oproti klasickému provedení.
Není to ale jen o výkonu, což japonská škola zná asi nejlépe na světě. WRX STI S207 tak má upravený převod řízení na 11:1, vektorování točivého momentu na všech kolech, přední zavěšení DampMatic II se stavitelnými tlumiči Bilstein, speciálně nastavené zadní tlumiče od stejného výrobce, nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami nebo brzdy Brembo se šestipítkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu.
Kotouče se schovávají za černými 19palcovými koly BBS s pneumatikami Dunlop Sport Maxx o rozměru 255/35. Speciálně pro tuto 400kusovou sérii je určena maska chladiče s logem S207, přední splitter, nástavce prahů nebo zadní nárazník s červeným pruhem nad difuzorem. Karosérie může být v modré Pearl, bílé Crystal Pearl nebo černé Crystal Silica.
Uvnitř najdeme kožená sedadla Recaro se stříbrnými bočnicemi, prošívání stříbrnou nití, přepracovaný přístrojový panel, nový kožený volant, tlačítko pro startování motoru s logem STI, hlavici řadící páky s logem STI, audio s osmi reproduktory a plaketku s pořadovým číslem modelu.
Celých 200 ze 400 vyrobených kusů může být vybaveno paketem NBR Challenge, odkazujícím na úspěchy týmu Subaru ve 24hodinovce na Nürburgringu. Jeho součástí je zadní spoiler ze suchého karbonu, semišový volant, červené pásy, kovaná hliníková kola BBS o rozměru 19 palců a logo na víku kufru. Exkluzivnější formou je pouze stokusová verze paketu NBR Challenge, nazvaná Yellow Edition, která má navíc černá zrcátka, žluté prahové lišty s nápisem S207, černé pruhy na nástavcích prahů a samozřejmě žlutý lak Sunrise.
Oněch 400 vyrobených kusů musí být objednáno do 6. března příštího roku, paket NBR Challenge Yellow Edition však zákazník dostane jen do 30. listopadu tohoto roku. Cena za „standardní“ S207 je 5 994 000 jenů (cca 1 221 000 korun), NBR Challenge přijde na 6 318 000 jenů (cca 1 287 000 korun) a NBR Challenge Yellow Edition dokonce na 6 372 000 jenů (cca 1 298 000 korun).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.