Supersporty byly vždy výsadou evropských automobilek. Poslední dobou se nám ale začínají ojevovat supersporty i v jiných koutech světa. Stačí si připomenout Ford GT z USA nebo mexickou Mastrettu MXT. A jak to vypadá, rodinu supersportů brzo rozšíří i kousek vyrobený v Indii.
Když se mluví o druhé nejlidnatější zemi na světě a automobilovém průmyslu, jistě každému okamžitě vytane na mysl koncern Tata. Pokud ale budeme hovořit o sportovních automobilech které stoprocentně pochází z Indie můžeme hovořit pouze o sporťáku DC Avanti, o kterém jsme vás nedávno informovali.
ČLÁNEK O ZMIŇOVANÉM DC AVANTI
Je tak očividné, že Indii stále chybí opravdový supersport. To se ale rozhodl změnit teprve jednadvacetiletý indický inženýr Sarthak Paul. Ten nedávno založil společnost Mean Metal Motors (MMM). Tato nově vzniklá automobilka již pilně spolupracuje s Manipalským technologickým institutem na vývoji prvního indického supersportovního automobilu.
O tom, že vývoj probíhá opravdu intenzivně svědčí i fakt, že již vznikl druhý a vylepšený koncept. Stále jde ale pouze o virtuální podobu vozu. Společnost však doufá, že již na příštím pařížském autosalonu se nám představí koncept s názvem M-Zero ve své fyzické podobě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.