Supersporty byly vždy výsadou evropských automobilek. Poslední dobou se nám ale začínají ojevovat supersporty i v jiných koutech světa. Stačí si připomenout Ford GT z USA nebo mexickou Mastrettu MXT. A jak to vypadá, rodinu supersportů brzo rozšíří i kousek vyrobený v Indii.
Když se mluví o druhé nejlidnatější zemi na světě a automobilovém průmyslu, jistě každému okamžitě vytane na mysl koncern Tata. Pokud ale budeme hovořit o sportovních automobilech které stoprocentně pochází z Indie můžeme hovořit pouze o sporťáku DC Avanti, o kterém jsme vás nedávno informovali.
ČLÁNEK O ZMIŇOVANÉM DC AVANTI
Je tak očividné, že Indii stále chybí opravdový supersport. To se ale rozhodl změnit teprve jednadvacetiletý indický inženýr Sarthak Paul. Ten nedávno založil společnost Mean Metal Motors (MMM). Tato nově vzniklá automobilka již pilně spolupracuje s Manipalským technologickým institutem na vývoji prvního indického supersportovního automobilu.
O tom, že vývoj probíhá opravdu intenzivně svědčí i fakt, že již vznikl druhý a vylepšený koncept. Stále jde ale pouze o virtuální podobu vozu. Společnost však doufá, že již na příštím pařížském autosalonu se nám představí koncept s názvem M-Zero ve své fyzické podobě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.