Land Rover Discovery se pomalu chystá do automobilového důchodu, protože už příští rok Britové představí moderně střiženého nástupce s nejnovějšími technologiemi. Podpořit dobré prodeje stávající generace i v posledních měsících života přicházejí edice Landmark a Graphite.
Discovery Landmark vychází z výbavové linie HSE, oproti níž přináší lesklé střešní ližiny, černou na masce chladiče, přívodech vzduchu na blatnících a krytech zrcátek, stříbrné znaky na kapotě a zadních dveřích, loga speciální série nebo 20palcová litá kola.
Speciálně pro tuto edici je vyhrazen odstín Zanzibar, doplňující čtveřici Waitomo Grey, Santorini Black, Yulong White a Indus Silver. Kabina dostala sedadla čalouněná kůží Windsor, o výplně dveří a přístrojovou desku byl rozšířen kožený paket. Aby barva usně ladila s karosérií, byl její výběr omezen na odstíny Ebony, Almond a Tan.
Samostatnou kapitolu tvoří luxusní volant s dřevěným obložením a koženým čalouněním v barvách Grand Black Lacquer nebo Straight Grained Walnut, ve standardu jsou ale používány ještě další dva odlišné typy volantu.
Pod kapotou najdeme třílitrový naftový šestiválec TDV6 o výkonu 211 koní nebo SDV6 o výkonu 256 koní. Přes osmistupňový automat ZF jsou vždy poháněna všechna kola. Cena za slabší motor byla stanovena na 1 667 259 korun, výkonnější diesel přijde na 1 908 049 korun.
Discovery Graphite navazuje na verzi Black Pack a jeho největší vizuální novinkou je šedé grafitové zpracování výdechů na blatnících a masce chladiče s lesklým černým a světle šedým rámečkem. 19palcová kola v tmavě šedém lesklém odstínu jsou speciálně určena pro toto provedení.
Bez větších podrobností Land Rover nabídne devět laků karosérie a dvě barevná provedení interiéru. Pod kapotou najdeme v českém ceníku pouze slabší diesel TDV6 se startovací cenou 1 591 634 korun. Oba modely je možné objednávat od konce října, k zákazníkům se dostanou v lednu příštího roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?