Americké zastoupení značky Audi uvádí na trh novou speciální edici modelu A8 L s označením 4.0T Sport. Nabídne vyšší výkon, lepší vzhled a také velkou porci exkluzivity.
Ve srovnání s předchozí verzí současného modelového roku dostala tato edice navrch 15 koní, takže její twin-turbo zážehový 4,0-litrový osmiválec nabízí celkem 450 koní. Prodloužený sedan je navíc o něco více agresivní a to díky agresivně vypadajícímu přednímu nárazníku a lehkému opti paketu karoserie.
Vzadu najdeme taktéž upravený nárazník a chromové akcenty. Standardně vůz stojí na 20-palcové sadě litých kol s pěti dvojitými paprsky, avšak zákazníci mají možnost objednat si větší 21-palcové disky se sportovními pneumatikami.
Uvnitř Audi A8 L 4.0T jsou ve standardu 22-směry nastavitelná komfortní sedadla s kůži Valcona s diamantovým vzorem. Řidič se spolujezdcem si navíc mohou vychutnávat ventilační a masážní funkci, zatímco panoramatické střešní okno a akustická boční okna pomohou navodit správnou atmosféru i cestujícím vzadu.
Audi bude chít za každý kus 90.500 dolarů a zatím neni jasné, kolik kusů se vlastně vyrobí. Masová produkce to ale rozhodně nebude.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?