Americké zastoupení značky Audi uvádí na trh novou speciální edici modelu A8 L s označením 4.0T Sport. Nabídne vyšší výkon, lepší vzhled a také velkou porci exkluzivity.
Ve srovnání s předchozí verzí současného modelového roku dostala tato edice navrch 15 koní, takže její twin-turbo zážehový 4,0-litrový osmiválec nabízí celkem 450 koní. Prodloužený sedan je navíc o něco více agresivní a to díky agresivně vypadajícímu přednímu nárazníku a lehkému opti paketu karoserie.
Vzadu najdeme taktéž upravený nárazník a chromové akcenty. Standardně vůz stojí na 20-palcové sadě litých kol s pěti dvojitými paprsky, avšak zákazníci mají možnost objednat si větší 21-palcové disky se sportovními pneumatikami.
Uvnitř Audi A8 L 4.0T jsou ve standardu 22-směry nastavitelná komfortní sedadla s kůži Valcona s diamantovým vzorem. Řidič se spolujezdcem si navíc mohou vychutnávat ventilační a masážní funkci, zatímco panoramatické střešní okno a akustická boční okna pomohou navodit správnou atmosféru i cestujícím vzadu.
Audi bude chít za každý kus 90.500 dolarů a zatím neni jasné, kolik kusů se vlastně vyrobí. Masová produkce to ale rozhodně nebude.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.