Americké zastoupení značky Audi uvádí na trh novou speciální edici modelu A8 L s označením 4.0T Sport. Nabídne vyšší výkon, lepší vzhled a také velkou porci exkluzivity.
Ve srovnání s předchozí verzí současného modelového roku dostala tato edice navrch 15 koní, takže její twin-turbo zážehový 4,0-litrový osmiválec nabízí celkem 450 koní. Prodloužený sedan je navíc o něco více agresivní a to díky agresivně vypadajícímu přednímu nárazníku a lehkému opti paketu karoserie.
Vzadu najdeme taktéž upravený nárazník a chromové akcenty. Standardně vůz stojí na 20-palcové sadě litých kol s pěti dvojitými paprsky, avšak zákazníci mají možnost objednat si větší 21-palcové disky se sportovními pneumatikami.
Uvnitř Audi A8 L 4.0T jsou ve standardu 22-směry nastavitelná komfortní sedadla s kůži Valcona s diamantovým vzorem. Řidič se spolujezdcem si navíc mohou vychutnávat ventilační a masážní funkci, zatímco panoramatické střešní okno a akustická boční okna pomohou navodit správnou atmosféru i cestujícím vzadu.
Audi bude chít za každý kus 90.500 dolarů a zatím neni jasné, kolik kusů se vlastně vyrobí. Masová produkce to ale rozhodně nebude.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.