V průběhu minulého týdne představilo čínské Geely novou podobu tradičního černého londýnského taxíku, který na silnice vyrazí někdy v roce 2017. Na tokijském autosalonu se už ve středu chystá premiéra podobně koncipovaného modelu od Toyoty.
JPN Taxi se v hodně futuristické formě představilo už na minulém autosalonu v japonském hlavním městě, konaném před dvěma roky. Aktuální podoba je pak téměř připravena vyjet na silnice, což má nastat v roce 2018. Jak už z názvu vypovídá, hlavním cílem Toyoty je nahradit tímto moderním vozem, v roli taxíků, pomalu zastarávající sedany Crown.
Stejně jako LTC TX5 má JPN Taxi karosérii typu hatchback se zvýšenou střechou, velké boční posuvné dveře a nízko položenou podlahu pro pohodlný nástup hendikepových pasažérů. Před vstupem na trh nicméně japonská automobilka provede ještě určitě změny tak, aby její model plně vyhověl nařízením státu ohledně bezbariérových taxíků a autobusů.
Až se auto dostane na silnice, objeví se pod kapotou LPG poháněný hybrid, který má "být kamarád" s přísnými ekologickými limity. Pohonné ústrojí je ale aktuálně stále ve vývoji a inženýři pracují především na prodloužení dojezdu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?