Čtvrtá generace Chevroletu Spark přijela na americký i jihokorejský trh poměrně nedávno, technický základ Opelu Karl však dává tušit, že opět půjde spíš o pohodlný městský dostavník. Přesto by v USA rádi přidali špetku sportovního koření.
Na veletrh SEMA do Las Vegas tak míří Spark RS, koncept vyšperkovaný karbonovým bodykitem, 17palcovými koly a sníženým podvozkem. Bodykit se skládá z předního splitteru, nástavců prahů a spodní části zadního difuzoru, v němž nechybí atypicky tvarovaná dvojitá koncovka výfuku.
Páté dveře zdobí výrazný střešní spoiler, okolí mlhovek v předním nárazníku zase potěší oko okolím z uhlíkových vláken. Celek dotváří stříbrný lak Dark Liquid Switchblade s černým „rychlým“ pruhem a červené logo RS na masce chladiče.
Vedle Sparku RS zazáří na stánku Chevroletu Trax, Malibu, Camaro, Colorado a Silverado v provedení Red Line se stříbrným lakem Enhanced, střechou v odstínu Charcoal a několika červenými prvky. Vedle vymazleného laku mají všechna auta větší kola, zatmavená světla a v případě pickupů a SUV také střešní nosiče, respektive kotvící oka na ložné ploše.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?