Audi přiváží RS6 a RS7 Sportback performance, dynamikou se blíží supersportům

Síla se probouzí, Audi RS6 Avant performance.
Síla se probouzí, Audi RS6 Avant performance., foto: Audi
ar6 24. října 2015 6:00
Sdílej:

Honba za co nejvyšším výkonem, a tím pádem i co nejlepší dynamikou, přerostla u „übermodelů“ vyšší střední třídy až do téměř absurdních rozměrů. Nová Audi RS6 Avant a RS7 Sportback performance se tak chlubí dynamikou supersportů a spotřebou rodinného MPV.

Pod kapotami obou modelů je i nadále čtyřlitrový osmiválec TFSI, avšak posílený na 605 koní a 700 Nm (s funkcí overboost krátkodobě 750 Nm). 45 koní navíc se z agregátu povedlo vydolovat díky přeprogramované řídící jednotce, zvýšení otáček a zvýšení plnícího tlaku. Přes osmistupňový automat Tiptronic s manuálním režimem a pádly pod volantem jsou i nadále poháněna všechna kola s funkcí rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Za příplatek jsou čtyři kruhy schopny nabídnout sportovní diferenciál na zadní nápravě s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi vnitřní a vnější kolo.

Oba modely všechny tyto prvky dohromady vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a z 0 na 200 km/h za 12,1 sekundy, obligátních maximálních 250 km/h lze s příplatkovým dynamickým paketem posunout na 280 km/h nebo dokonce 305 km/h. Průměrná spotřeba RS7 Sportback je přitom pouhých 9,5 l/100 km a RS6 Avant 9,6 l/100 km, k čemuž určitě přispívá optimalizovaná funkce vypínání válců.

Součástí sériové výbavy je adaptivní vzduchové odpružení s dynamickým nastavením, které snižuje světlou výšku obou modelů o 20 milimetrů a mění charakteristiku v závislosti na stavu vozovky, stylu řízení a řidičem zvoleném režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Jako alternativu nabízí Audi tužší sportovní podvozek RS sport suspension plus se systémem Dynamic Ride Control. Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem.

Již zmíněný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select upravuje pouhým stiskem tlačítka na volantu řízení, motor včetně zvukového projevu, převodovku Tiptronic a na přání dodávaný sportovní diferenciál do jednoho z režimů Auto, Comfort, Dynamic a Individual. Zastavení mají na starosti kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a vlnitými okraji, jež mohou být nahrazeny keramickými kotouči s uhlíkovými vlákny. Dobrou zprávou je možnost úplné deaktivace ESP.

Zvenku modely performance odlišíte prostřednictvím 21palcových kol s pneumatikami o rozměru 285/30 u RS6 Avant a 275/30 u RS7 Sportback, nárazníků s velkými otvory pro přívod vzduchu na přídi, výrazně tvarovaného difuzoru na zádi, leskle černé voštinové mřížky masky chladiče a rozšířených bočních prahů. Premiéru slaví metalický modrý lak Ascari.

Uvnitř čekají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami. Spolu se stylistickým paketem RS dorazí sedačky čalouněné kombinací kůže a Alcantary s voštinovým vzorkem a barevně sladěným kontrastním prošíváním na loketních opěrkách, ovládacích prvcích a podlahových rohožích. Toto schéma doplňují opěrky pro kolena čalouněné Alcantarou a ozdobné obložení v modrém karbonu. Přístroje mají černý podklad, bílé stupnice a červené ručičky.

Audi RS6 Avant performance stojí v Německu 117 000 eur (cca 3 168 000 korun), Audi RS7 Sportback performance pak 121 700 eur (cca 3 295 000 korun). Oba nové modely vstoupí do předprodeje v listopadu.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.