Honba za co nejvyšším výkonem, a tím pádem i co nejlepší dynamikou, přerostla u „übermodelů“ vyšší střední třídy až do téměř absurdních rozměrů. Nová Audi RS6 Avant a RS7 Sportback performance se tak chlubí dynamikou supersportů a spotřebou rodinného MPV.
Pod kapotami obou modelů je i nadále čtyřlitrový osmiválec TFSI, avšak posílený na 605 koní a 700 Nm (s funkcí overboost krátkodobě 750 Nm). 45 koní navíc se z agregátu povedlo vydolovat díky přeprogramované řídící jednotce, zvýšení otáček a zvýšení plnícího tlaku. Přes osmistupňový automat Tiptronic s manuálním režimem a pádly pod volantem jsou i nadále poháněna všechna kola s funkcí rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Za příplatek jsou čtyři kruhy schopny nabídnout sportovní diferenciál na zadní nápravě s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi vnitřní a vnější kolo.
Oba modely všechny tyto prvky dohromady vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a z 0 na 200 km/h za 12,1 sekundy, obligátních maximálních 250 km/h lze s příplatkovým dynamickým paketem posunout na 280 km/h nebo dokonce 305 km/h. Průměrná spotřeba RS7 Sportback je přitom pouhých 9,5 l/100 km a RS6 Avant 9,6 l/100 km, k čemuž určitě přispívá optimalizovaná funkce vypínání válců.
Součástí sériové výbavy je adaptivní vzduchové odpružení s dynamickým nastavením, které snižuje světlou výšku obou modelů o 20 milimetrů a mění charakteristiku v závislosti na stavu vozovky, stylu řízení a řidičem zvoleném režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Jako alternativu nabízí Audi tužší sportovní podvozek RS sport suspension plus se systémem Dynamic Ride Control. Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem.
Již zmíněný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select upravuje pouhým stiskem tlačítka na volantu řízení, motor včetně zvukového projevu, převodovku Tiptronic a na přání dodávaný sportovní diferenciál do jednoho z režimů Auto, Comfort, Dynamic a Individual. Zastavení mají na starosti kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a vlnitými okraji, jež mohou být nahrazeny keramickými kotouči s uhlíkovými vlákny. Dobrou zprávou je možnost úplné deaktivace ESP.
Zvenku modely performance odlišíte prostřednictvím 21palcových kol s pneumatikami o rozměru 285/30 u RS6 Avant a 275/30 u RS7 Sportback, nárazníků s velkými otvory pro přívod vzduchu na přídi, výrazně tvarovaného difuzoru na zádi, leskle černé voštinové mřížky masky chladiče a rozšířených bočních prahů. Premiéru slaví metalický modrý lak Ascari.
Uvnitř čekají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami. Spolu se stylistickým paketem RS dorazí sedačky čalouněné kombinací kůže a Alcantary s voštinovým vzorkem a barevně sladěným kontrastním prošíváním na loketních opěrkách, ovládacích prvcích a podlahových rohožích. Toto schéma doplňují opěrky pro kolena čalouněné Alcantarou a ozdobné obložení v modrém karbonu. Přístroje mají černý podklad, bílé stupnice a červené ručičky.
Audi RS6 Avant performance stojí v Německu 117 000 eur (cca 3 168 000 korun), Audi RS7 Sportback performance pak 121 700 eur (cca 3 295 000 korun). Oba nové modely vstoupí do předprodeje v listopadu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?