Audi přiváží RS6 a RS7 Sportback performance, dynamikou se blíží supersportům

Síla se probouzí, Audi RS6 Avant performance.
Síla se probouzí, Audi RS6 Avant performance., foto: Audi
ar6 24. října 2015 06:00
Sdílej:

Honba za co nejvyšším výkonem, a tím pádem i co nejlepší dynamikou, přerostla u „übermodelů“ vyšší střední třídy až do téměř absurdních rozměrů. Nová Audi RS6 Avant a RS7 Sportback performance se tak chlubí dynamikou supersportů a spotřebou rodinného MPV.

Pod kapotami obou modelů je i nadále čtyřlitrový osmiválec TFSI, avšak posílený na 605 koní a 700 Nm (s funkcí overboost krátkodobě 750 Nm). 45 koní navíc se z agregátu povedlo vydolovat díky přeprogramované řídící jednotce, zvýšení otáček a zvýšení plnícího tlaku. Přes osmistupňový automat Tiptronic s manuálním režimem a pádly pod volantem jsou i nadále poháněna všechna kola s funkcí rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Za příplatek jsou čtyři kruhy schopny nabídnout sportovní diferenciál na zadní nápravě s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi vnitřní a vnější kolo.

Oba modely všechny tyto prvky dohromady vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a z 0 na 200 km/h za 12,1 sekundy, obligátních maximálních 250 km/h lze s příplatkovým dynamickým paketem posunout na 280 km/h nebo dokonce 305 km/h. Průměrná spotřeba RS7 Sportback je přitom pouhých 9,5 l/100 km a RS6 Avant 9,6 l/100 km, k čemuž určitě přispívá optimalizovaná funkce vypínání válců.

Součástí sériové výbavy je adaptivní vzduchové odpružení s dynamickým nastavením, které snižuje světlou výšku obou modelů o 20 milimetrů a mění charakteristiku v závislosti na stavu vozovky, stylu řízení a řidičem zvoleném režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Jako alternativu nabízí Audi tužší sportovní podvozek RS sport suspension plus se systémem Dynamic Ride Control. Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem.

Již zmíněný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select upravuje pouhým stiskem tlačítka na volantu řízení, motor včetně zvukového projevu, převodovku Tiptronic a na přání dodávaný sportovní diferenciál do jednoho z režimů Auto, Comfort, Dynamic a Individual. Zastavení mají na starosti kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a vlnitými okraji, jež mohou být nahrazeny keramickými kotouči s uhlíkovými vlákny. Dobrou zprávou je možnost úplné deaktivace ESP.

Zvenku modely performance odlišíte prostřednictvím 21palcových kol s pneumatikami o rozměru 285/30 u RS6 Avant a 275/30 u RS7 Sportback, nárazníků s velkými otvory pro přívod vzduchu na přídi, výrazně tvarovaného difuzoru na zádi, leskle černé voštinové mřížky masky chladiče a rozšířených bočních prahů. Premiéru slaví metalický modrý lak Ascari.

Uvnitř čekají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami. Spolu se stylistickým paketem RS dorazí sedačky čalouněné kombinací kůže a Alcantary s voštinovým vzorkem a barevně sladěným kontrastním prošíváním na loketních opěrkách, ovládacích prvcích a podlahových rohožích. Toto schéma doplňují opěrky pro kolena čalouněné Alcantarou a ozdobné obložení v modrém karbonu. Přístroje mají černý podklad, bílé stupnice a červené ručičky.

Audi RS6 Avant performance stojí v Německu 117 000 eur (cca 3 168 000 korun), Audi RS7 Sportback performance pak 121 700 eur (cca 3 295 000 korun). Oba nové modely vstoupí do předprodeje v listopadu.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.