Japonská automobilka Toyota je nucena svolat po celém světě zhruba 6,5 miliónu aut ke kontrole. Důvodem je závadný spínač elektrického otevírání oken, jenž dokáže způsobit velké problémy.
Svolávací akce se týká modelů Yaris, Corolla a Camry, vyrobených od ledna 2005 do prosince roku 2010. Z toho je 2,7 miliónu kusů v Severní Americe, 1,2 miliónu v Evropě a nebo 600 tisíc v Japonsku. Sama Toyota říká, že moduly ve spínači elektrického ovládání oken mohly být při výrobě nedostatečně promazány. Díky tomu hrozí, že u spínače může dojít ke zkratu a v nejhorším případě i k následnému požáru.
Svolávací akce je tak celkem podstatná a její ignorování není úplně nejlepší. Probíhající šetření pak v nejbližší době ukáže, jaké země v Evropě dotyčná poruchová auta prodávala a je dost možné, že se to může týkat i vaší Toyoty.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?