V červnu letošního roku jsme vám přinesli informaci, že extrémně levný crossover určený pro indický trh, Renault Kwid, se dočká bratra. Kdo jím bude?
Aliance Renaul-Nissan spolu již na počátku letošního roku odhalila novou podvozkovou platformu s názvem CMF-A. Na jejím základě vznikl vůz s názvem Kwid. Jedná se prakticky o zmenšenou verzi Dacie Duster určenou pro indický trh.
Na základě této platformy má nyní vzniknout i vůz Nissanu. Ten ale bude vyráběn pod značkou Datsun. Novinka by mělo co do rozměrů značně kopírovat indický Kwid.
Tento koncept by měl být zveřejněn již na tokijském autosalonu, který proběhne již na konci letošního roku.
Předpokládá se ale, že vůz bude velice podobný Kwidu i po straně rozměrů a motorizace. To znamená 3,68 m na délku, 1,58 m na šířku a pod kapotou by se měl nacházet nový levný tříválec s objemem 0,8 litru a titěrným výkonem 57 koní.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?