V červnu letošního roku jsme vám přinesli informaci, že extrémně levný crossover určený pro indický trh, Renault Kwid, se dočká bratra. Kdo jím bude?
Aliance Renaul-Nissan spolu již na počátku letošního roku odhalila novou podvozkovou platformu s názvem CMF-A. Na jejím základě vznikl vůz s názvem Kwid. Jedná se prakticky o zmenšenou verzi Dacie Duster určenou pro indický trh.
Na základě této platformy má nyní vzniknout i vůz Nissanu. Ten ale bude vyráběn pod značkou Datsun. Novinka by mělo co do rozměrů značně kopírovat indický Kwid.
Tento koncept by měl být zveřejněn již na tokijském autosalonu, který proběhne již na konci letošního roku.
Předpokládá se ale, že vůz bude velice podobný Kwidu i po straně rozměrů a motorizace. To znamená 3,68 m na délku, 1,58 m na šířku a pod kapotou by se měl nacházet nový levný tříválec s objemem 0,8 litru a titěrným výkonem 57 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?