Kombinace hot rodu a buggyny od Toyoty nám má vrátit lásku k autům

ar6, 16. října 2015, 14:35 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Dnešní automobily jsou většinou elektronické hračky, jejichž dráty jsou obaleny silnou vrstvou plechů, plastů nebo karbonu. Připomenout fakt, že auta jsou primárně dílem lidské tvořivosti nám chce Toyota s „odhaleným“ konceptem Kikai (v překladu příležitost).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V jednoduchosti je síla, Toyota Kikai.

V jednoduchosti je síla, Toyota Kikai. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Podle tiskové zprávy má 3400 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1550 mm vysoký kříženec hot rodu a buggyny ztělesňovat „jemné řemeslné zpracování, krásu, jednoduchost a fascinaci základními principy, ze kterých vycházejí všechny automobily.“ Demonstrovat to mají odhalené části karosérie jako palivové nádrž, výfukové potrubí, motor nebo odpružení kol.

Kabina je striktně trojmístná, kdy řidič sedí na centrálně umístěném sedadle a dva spolujezdci mají svá místa po stranách. S touto trojúhelníkovou konfigurací přišel už kdysi McLaren F1 a dodnes se pro ty, kteří chtějí navrhovat auto pevně spojená s člověkem, zdá být nepřekonatelná.

Velice zajímavým prvkem jsou dvě malá okénka u nohou řidiče, skrze něž lze sledovat pohyb pneumatik i zavěšení kol nebo záludnosti povrchu vozovky. Prostor kolem volantu vyplňuje, vzhledem ke kapesním rozměrům, už jen zakřivená kovová tyč, na níž jsou separátně umístěny čtyři budíky. Pod ní se pak nachází několik tlačítek.

Na případnou sériovou výrobu můžeme podle Toyoty zapomenout. Kikai je čistým showcarem, který po tokijském autosalonu nejspíše skončí v továrním muzeu. Nápaditost tohoto stroje je ale obdivuhodná.

Vytisknout

Diskuze: Kombinace hot rodu a buggyny od Toyoty nám má vrátit lásku k autům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Škoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo

Pro přihlášení vozu nebude nutné chodit na úřad v místě trvalého bydliště

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud