Dnešní automobily jsou většinou elektronické hračky, jejichž dráty jsou obaleny silnou vrstvou plechů, plastů nebo karbonu. Připomenout fakt, že auta jsou primárně dílem lidské tvořivosti nám chce Toyota s „odhaleným“ konceptem Kikai (v překladu příležitost).
Podle tiskové zprávy má 3400 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1550 mm vysoký kříženec hot rodu a buggyny ztělesňovat „jemné řemeslné zpracování, krásu, jednoduchost a fascinaci základními principy, ze kterých vycházejí všechny automobily.“ Demonstrovat to mají odhalené části karosérie jako palivové nádrž, výfukové potrubí, motor nebo odpružení kol.
Kabina je striktně trojmístná, kdy řidič sedí na centrálně umístěném sedadle a dva spolujezdci mají svá místa po stranách. S touto trojúhelníkovou konfigurací přišel už kdysi McLaren F1 a dodnes se pro ty, kteří chtějí navrhovat auto pevně spojená s člověkem, zdá být nepřekonatelná.
Velice zajímavým prvkem jsou dvě malá okénka u nohou řidiče, skrze něž lze sledovat pohyb pneumatik i zavěšení kol nebo záludnosti povrchu vozovky. Prostor kolem volantu vyplňuje, vzhledem ke kapesním rozměrům, už jen zakřivená kovová tyč, na níž jsou separátně umístěny čtyři budíky. Pod ní se pak nachází několik tlačítek.
Na případnou sériovou výrobu můžeme podle Toyoty zapomenout. Kikai je čistým showcarem, který po tokijském autosalonu nejspíše skončí v továrním muzeu. Nápaditost tohoto stroje je ale obdivuhodná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.