Dnešní automobily jsou většinou elektronické hračky, jejichž dráty jsou obaleny silnou vrstvou plechů, plastů nebo karbonu. Připomenout fakt, že auta jsou primárně dílem lidské tvořivosti nám chce Toyota s „odhaleným“ konceptem Kikai (v překladu příležitost).
Podle tiskové zprávy má 3400 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1550 mm vysoký kříženec hot rodu a buggyny ztělesňovat „jemné řemeslné zpracování, krásu, jednoduchost a fascinaci základními principy, ze kterých vycházejí všechny automobily.“ Demonstrovat to mají odhalené části karosérie jako palivové nádrž, výfukové potrubí, motor nebo odpružení kol.
Kabina je striktně trojmístná, kdy řidič sedí na centrálně umístěném sedadle a dva spolujezdci mají svá místa po stranách. S touto trojúhelníkovou konfigurací přišel už kdysi McLaren F1 a dodnes se pro ty, kteří chtějí navrhovat auto pevně spojená s člověkem, zdá být nepřekonatelná.
Velice zajímavým prvkem jsou dvě malá okénka u nohou řidiče, skrze něž lze sledovat pohyb pneumatik i zavěšení kol nebo záludnosti povrchu vozovky. Prostor kolem volantu vyplňuje, vzhledem ke kapesním rozměrům, už jen zakřivená kovová tyč, na níž jsou separátně umístěny čtyři budíky. Pod ní se pak nachází několik tlačítek.
Na případnou sériovou výrobu můžeme podle Toyoty zapomenout. Kikai je čistým showcarem, který po tokijském autosalonu nejspíše skončí v továrním muzeu. Nápaditost tohoto stroje je ale obdivuhodná.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?