Před třemi lety vstupoval čínsko-izraelský Qoros do Evropy s velkými ambicemi vyrovnat se zavedeným německým, francouzským či japonským výrobcům. Pilotní zemí pro postupnou expanzi se stalo Slovensko, kde však prodeje zůstaly daleko za očekáváním a Qoros se tak rozhodl ze starého kontinentu na čas stáhnout. Jeho další aktivity to ale nezastavilo, proto se aktuálně prezentuje novým SUV 5.
Premiéra 4587 mm dlouhého konkurenta Hondy CR-V nebo Toyoty RAV4 proběhne na domácím autosalonu v Guangzhou, jako místo předpremiéry si však Qoros vybral trochu překvapivě milánské Expo. Překvapení je to hlavně z toho pohledu, že evropské aktivity značky jsou zatím u ledu a primárně se vedení soustředí na domácí čínský trh, protože ani tam není pozice tak růžová, jak bylo původně plánováno.
Nechme ale místo premiéry stranou a raději se věnujme samotnému autu, o němž každopádně zatím příliš nevíme. Jeho vzhled byl vytvořen v souladu s třemi principy - jednoduchost, symetrie a proporce. Qoros pak v tiskové zprávě uvádí, že SUV 5 nabídne dokonalou vyváženost mezi evropskou jednoduchostí a východním duchem.
Přední část nese typické velké logo výrobce, některými liniemi nicméně připomene v Číně populární Range Rover Evoque. Nejhezčí pohled na Qoros 5 je tak z profilu, kde vyniknou 19palcová kola, vyšší světlá výška i plastem obehnané blatníky a prahy dveří. Vzadu je to opět typický model čínského výrobce s výraznou převahou oceli nad sklem.
O technice se tisková zpráva nezmiňuje, podle zákulisních informací čínských médií se ale pod kapotou objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.