Před třemi lety vstupoval čínsko-izraelský Qoros do Evropy s velkými ambicemi vyrovnat se zavedeným německým, francouzským či japonským výrobcům. Pilotní zemí pro postupnou expanzi se stalo Slovensko, kde však prodeje zůstaly daleko za očekáváním a Qoros se tak rozhodl ze starého kontinentu na čas stáhnout. Jeho další aktivity to ale nezastavilo, proto se aktuálně prezentuje novým SUV 5.
Premiéra 4587 mm dlouhého konkurenta Hondy CR-V nebo Toyoty RAV4 proběhne na domácím autosalonu v Guangzhou, jako místo předpremiéry si však Qoros vybral trochu překvapivě milánské Expo. Překvapení je to hlavně z toho pohledu, že evropské aktivity značky jsou zatím u ledu a primárně se vedení soustředí na domácí čínský trh, protože ani tam není pozice tak růžová, jak bylo původně plánováno.
Nechme ale místo premiéry stranou a raději se věnujme samotnému autu, o němž každopádně zatím příliš nevíme. Jeho vzhled byl vytvořen v souladu s třemi principy - jednoduchost, symetrie a proporce. Qoros pak v tiskové zprávě uvádí, že SUV 5 nabídne dokonalou vyváženost mezi evropskou jednoduchostí a východním duchem.
Přední část nese typické velké logo výrobce, některými liniemi nicméně připomene v Číně populární Range Rover Evoque. Nejhezčí pohled na Qoros 5 je tak z profilu, kde vyniknou 19palcová kola, vyšší světlá výška i plastem obehnané blatníky a prahy dveří. Vzadu je to opět typický model čínského výrobce s výraznou převahou oceli nad sklem.
O technice se tisková zpráva nezmiňuje, podle zákulisních informací čínských médií se ale pod kapotou objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?