Qoros přichází s klasickým SUV, znamená pro zavedenou konkurenci nebezpečí?

ar6, 16. října 2015, 17:55 Aktualizováno 17.10.2015, 01:14 Google+

Před třemi lety vstupoval čínsko-izraelský Qoros do Evropy s velkými ambicemi vyrovnat se zavedeným německým, francouzským či japonským výrobcům. Pilotní zemí pro postupnou expanzi se stalo Slovensko, kde však prodeje zůstaly daleko za očekáváním a Qoros se tak rozhodl ze starého kontinentu na čas stáhnout. Jeho další aktivity to ale nezastavilo, proto se aktuálně prezentuje novým SUV 5.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Z profilu je na nové SUV nejhezčí pohled, Qoros 5.

Z profilu je na nové SUV nejhezčí pohled, Qoros 5. | foto: Qoros

Sdílejte článek

Premiéra 4587 mm dlouhého konkurenta Hondy CR-V nebo Toyoty RAV4 proběhne na domácím autosalonu v Guangzhou, jako místo předpremiéry si však Qoros vybral trochu překvapivě milánské Expo. Překvapení je to hlavně z toho pohledu, že evropské aktivity značky jsou zatím u ledu a primárně se vedení soustředí na domácí čínský trh, protože ani tam není pozice tak růžová, jak bylo původně plánováno.

Nechme ale místo premiéry stranou a raději se věnujme samotnému autu, o němž každopádně zatím příliš nevíme. Jeho vzhled byl vytvořen v souladu s třemi principy - jednoduchost, symetrie a proporce. Qoros pak v tiskové zprávě uvádí, že SUV 5 nabídne dokonalou vyváženost mezi evropskou jednoduchostí a východním duchem.

Přední část nese typické velké logo výrobce, některými liniemi nicméně připomene v Číně populární Range Rover Evoque. Nejhezčí pohled na Qoros 5 je tak z profilu, kde vyniknou 19palcová kola, vyšší světlá výška i plastem obehnané blatníky a prahy dveří. Vzadu je to opět typický model čínského výrobce s výraznou převahou oceli nad sklem.

O technice se tisková zpráva nezmiňuje, podle zákulisních informací čínských médií se ale pod kapotou objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Vytisknout

Diskuze: Qoros přichází s klasickým SUV, znamená pro zavedenou konkurenci nebezpečí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ostrá verze Huayry s maskováním

Extrémní Pagani Huayra přistižena při testování! Dočkáme se jí již brzy, tedy…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud