Novela zákona o pravidlech provozu na pozemních komunikacích přináší s sebou naprostou a díky bohu užitečnou novinku.
Přihlášení vašeho vozu totiž bude možné od poloviny příštího roku provést na kterémkoliv příslušném úřadě. To znamená, že už nebude potřeba aplikovat dosavadní postup, jenž nařizoval registraci auta na úřadu města, ve kterém máte trvalé bydliště. Celý nápad ještě musí projít vládou a Poslaneckou sněmovnou a pokud bude schválen, mnohým z nás se výrazně uleví.
Jedná se o tzv. zrušení místní příslušnosti úřadů registru vozidel a od ledna už tak nemusí při převodu vozu na registr chodit prodávající i kupující zvlášť. Od ledna příštího roku se navíc chystá další novinka, a tou je start registračních značek na přání. Každý zájemce o tuto značku si bude moct za poplatek nechat vyrobit registrační tabulku s vlastním textem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?