Novela zákona o pravidlech provozu na pozemních komunikacích přináší s sebou naprostou a díky bohu užitečnou novinku.
Přihlášení vašeho vozu totiž bude možné od poloviny příštího roku provést na kterémkoliv příslušném úřadě. To znamená, že už nebude potřeba aplikovat dosavadní postup, jenž nařizoval registraci auta na úřadu města, ve kterém máte trvalé bydliště. Celý nápad ještě musí projít vládou a Poslaneckou sněmovnou a pokud bude schválen, mnohým z nás se výrazně uleví.
Jedná se o tzv. zrušení místní příslušnosti úřadů registru vozidel a od ledna už tak nemusí při převodu vozu na registr chodit prodávající i kupující zvlášť. Od ledna příštího roku se navíc chystá další novinka, a tou je start registračních značek na přání. Každý zájemce o tuto značku si bude moct za poplatek nechat vyrobit registrační tabulku s vlastním textem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.