Řadu AMG Sports založil Mercedes na jaře letošního roku spolu s modely C 450 AMG a GLE 450 AMG Coupé. Nyní se do světa „falešných AMG“ dostává také standardní GLE.
Stejně jako výše zmíněná dvojice, i GLE 450 AMG využívá služeb dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce o výkonu 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min s točivým momentem 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Tuto sílu přenáší na všechna kola (systém 4Matic s distribucí točivého momentu v poměru 40:60) devítistupňový automat 9G-Tronic, s nímž 4816 mm dlouhé SUV akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy, dosahuje maximálně 250 km/h a spotřebuje průměrně 8,6 l/100 km. I u tohoto modelu najdeme řízení zadní nápravy 4ETS.
Uvnitř nechybí ovladač voliče jízdních režimů, upravující odezvu plynu, rychlost převodovky, řízení, zvuk motoru, podvozek nebo vzhled přístrojů do režimu Individual, Comfort, Slippery, Sport nebo Sport Plus. Vedle něj je novinkou kůží Nappa potažený sportovní volant, hliníkové dekorační lišty, pedály z kartáčované nerezové oceli a přepracovaný přístrojový panel s rychloměrem, ocejchovaným do 280 km/h.
Zvenku povahu auta odhalíte především skrze 20palcová pětipaprsková kola (alternativou jsou 21palcové ráfky) s pneumatikami o rozměru 265/45 vpředu i vzadu, sportovněji tvarované nárazníky s černými segmenty a dvojitou chromovanou koncovku výfuku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.