Hned několik fantastických modelů s mnichovskou vrtulí má přímo či nepřímo nahradit nové kupé M2. Asi nejblíže má k přísně limitované sérii kupé 1M, svou koncepcí ale dává vzpomenout také na 2002 Turbo s M3 E30.
Nejdůležitějším prvkem je samozřejmě motor, v případě kompaktního BMW třílitrový šestiválec, přeplňovaný twin-scroll turbodmychadlem. Jedná se o stejnou jednotku, jakou v útrobách minulý týden představené SUV X4 M40i, naladěnou však na 370 koní při 6500 ot./min a 465 Nm mezi 1400 - 5560 ot./min. M2 je vybavena funkcí overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment na 500 Nm mezi 1450 - 4750 ot./min.
Sílu šestiválce přenáší na zadní kola spolu s diferenciálem Active M šestistupňová manuální (auto váží 1590 kg) nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka (auto váží 1565 kg) s režimy Comfort, Sport a Sport+ a funkcemi launch control, respektive Smoky Burnout. V prvním případě proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, automat je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h.
Hliníkové nápravy (vpředu McPherson, vzadu pětiprvek) pocházejí od většího sourozence M3/M4, s dalšími modely divize M koresponduje také naladění elektronického posilovače řízení. Oproti M235i, dosavadnímu vrcholu řady 2, byl o 64 mm rozšířen rozchod kol vpředu a o 71 mm vzadu. Sílu krotí kotouče o průměru 380 mm vpředu a 370 mm vzadu.
Většina změn na karosérii proběhla ve jménu aerodynamiky, máme tu tedy nové nárazníky, nástavce prahů, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku nebo minimalistický zadní spoiler. Rozšířené blatníky ukrývají 19palcová kovaná hliníková kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu. Sportovní sedadla jsou čalouněná kůží Dakota a spolu s dalšími prvky mají modré prošívání. Useň byla použita také na volant, před nímž je přístrojový panel s (oproti M235i) upravenou grafikou. Palubní desku zdobí především karbonové dekory.
Prodej BMW M2 začne na jaře příštího roku, cena ve Velké Británii je 44 070 liber (cca 1 598 000 korun). Nürburgring mimochodem kupé projelo za 7 minut a 58 sekund.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?