Hned několik fantastických modelů s mnichovskou vrtulí má přímo či nepřímo nahradit nové kupé M2. Asi nejblíže má k přísně limitované sérii kupé 1M, svou koncepcí ale dává vzpomenout také na 2002 Turbo s M3 E30.
Nejdůležitějším prvkem je samozřejmě motor, v případě kompaktního BMW třílitrový šestiválec, přeplňovaný twin-scroll turbodmychadlem. Jedná se o stejnou jednotku, jakou v útrobách minulý týden představené SUV X4 M40i, naladěnou však na 370 koní při 6500 ot./min a 465 Nm mezi 1400 - 5560 ot./min. M2 je vybavena funkcí overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment na 500 Nm mezi 1450 - 4750 ot./min.
Sílu šestiválce přenáší na zadní kola spolu s diferenciálem Active M šestistupňová manuální (auto váží 1590 kg) nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka (auto váží 1565 kg) s režimy Comfort, Sport a Sport+ a funkcemi launch control, respektive Smoky Burnout. V prvním případě proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, automat je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h.
Hliníkové nápravy (vpředu McPherson, vzadu pětiprvek) pocházejí od většího sourozence M3/M4, s dalšími modely divize M koresponduje také naladění elektronického posilovače řízení. Oproti M235i, dosavadnímu vrcholu řady 2, byl o 64 mm rozšířen rozchod kol vpředu a o 71 mm vzadu. Sílu krotí kotouče o průměru 380 mm vpředu a 370 mm vzadu.
Většina změn na karosérii proběhla ve jménu aerodynamiky, máme tu tedy nové nárazníky, nástavce prahů, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku nebo minimalistický zadní spoiler. Rozšířené blatníky ukrývají 19palcová kovaná hliníková kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu. Sportovní sedadla jsou čalouněná kůží Dakota a spolu s dalšími prvky mají modré prošívání. Useň byla použita také na volant, před nímž je přístrojový panel s (oproti M235i) upravenou grafikou. Palubní desku zdobí především karbonové dekory.
Prodej BMW M2 začne na jaře příštího roku, cena ve Velké Británii je 44 070 liber (cca 1 598 000 korun). Nürburgring mimochodem kupé projelo za 7 minut a 58 sekund.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?