Hned několik fantastických modelů s mnichovskou vrtulí má přímo či nepřímo nahradit nové kupé M2. Asi nejblíže má k přísně limitované sérii kupé 1M, svou koncepcí ale dává vzpomenout také na 2002 Turbo s M3 E30.
Nejdůležitějším prvkem je samozřejmě motor, v případě kompaktního BMW třílitrový šestiválec, přeplňovaný twin-scroll turbodmychadlem. Jedná se o stejnou jednotku, jakou v útrobách minulý týden představené SUV X4 M40i, naladěnou však na 370 koní při 6500 ot./min a 465 Nm mezi 1400 - 5560 ot./min. M2 je vybavena funkcí overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment na 500 Nm mezi 1450 - 4750 ot./min.
Sílu šestiválce přenáší na zadní kola spolu s diferenciálem Active M šestistupňová manuální (auto váží 1590 kg) nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka (auto váží 1565 kg) s režimy Comfort, Sport a Sport+ a funkcemi launch control, respektive Smoky Burnout. V prvním případě proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, automat je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h.
Hliníkové nápravy (vpředu McPherson, vzadu pětiprvek) pocházejí od většího sourozence M3/M4, s dalšími modely divize M koresponduje také naladění elektronického posilovače řízení. Oproti M235i, dosavadnímu vrcholu řady 2, byl o 64 mm rozšířen rozchod kol vpředu a o 71 mm vzadu. Sílu krotí kotouče o průměru 380 mm vpředu a 370 mm vzadu.
Většina změn na karosérii proběhla ve jménu aerodynamiky, máme tu tedy nové nárazníky, nástavce prahů, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku nebo minimalistický zadní spoiler. Rozšířené blatníky ukrývají 19palcová kovaná hliníková kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu. Sportovní sedadla jsou čalouněná kůží Dakota a spolu s dalšími prvky mají modré prošívání. Useň byla použita také na volant, před nímž je přístrojový panel s (oproti M235i) upravenou grafikou. Palubní desku zdobí především karbonové dekory.
Prodej BMW M2 začne na jaře příštího roku, cena ve Velké Británii je 44 070 liber (cca 1 598 000 korun). Nürburgring mimochodem kupé projelo za 7 minut a 58 sekund.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.