Hned několik fantastických modelů s mnichovskou vrtulí má přímo či nepřímo nahradit nové kupé M2. Asi nejblíže má k přísně limitované sérii kupé 1M, svou koncepcí ale dává vzpomenout také na 2002 Turbo s M3 E30.
Nejdůležitějším prvkem je samozřejmě motor, v případě kompaktního BMW třílitrový šestiválec, přeplňovaný twin-scroll turbodmychadlem. Jedná se o stejnou jednotku, jakou v útrobách minulý týden představené SUV X4 M40i, naladěnou však na 370 koní při 6500 ot./min a 465 Nm mezi 1400 - 5560 ot./min. M2 je vybavena funkcí overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment na 500 Nm mezi 1450 - 4750 ot./min.
Sílu šestiválce přenáší na zadní kola spolu s diferenciálem Active M šestistupňová manuální (auto váží 1590 kg) nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka (auto váží 1565 kg) s režimy Comfort, Sport a Sport+ a funkcemi launch control, respektive Smoky Burnout. V prvním případě proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, automat je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h.
Hliníkové nápravy (vpředu McPherson, vzadu pětiprvek) pocházejí od většího sourozence M3/M4, s dalšími modely divize M koresponduje také naladění elektronického posilovače řízení. Oproti M235i, dosavadnímu vrcholu řady 2, byl o 64 mm rozšířen rozchod kol vpředu a o 71 mm vzadu. Sílu krotí kotouče o průměru 380 mm vpředu a 370 mm vzadu.
Většina změn na karosérii proběhla ve jménu aerodynamiky, máme tu tedy nové nárazníky, nástavce prahů, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku nebo minimalistický zadní spoiler. Rozšířené blatníky ukrývají 19palcová kovaná hliníková kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu. Sportovní sedadla jsou čalouněná kůží Dakota a spolu s dalšími prvky mají modré prošívání. Useň byla použita také na volant, před nímž je přístrojový panel s (oproti M235i) upravenou grafikou. Palubní desku zdobí především karbonové dekory.
Prodej BMW M2 začne na jaře příštího roku, cena ve Velké Británii je 44 070 liber (cca 1 598 000 korun). Nürburgring mimochodem kupé projelo za 7 minut a 58 sekund.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?