Audi připravilo limitovanou edici aktuální generace modelu A5 s názvem DTM. Ta má jít do prodeje někdy v příštím roce.
Je to defacto jedna z posledních speciální edic na základě odchozího modelu a vůz dostal loga DTM, quattro a Audi Sport. Karoserie je potažena červenou barvou Misano v kombinaci s lesklým černým lakem. Sportovně smýšlející edici půjde poznat i podle přepracovaného předního spoileru a větších otvorů pro přívod vzduchu. Svůj podíl na výsledném vzhledu mají i 20palcová kola z lehkých slitin s pěti dualními paprsky a pneumatikami o rozměru 265/30 R20.
Pokud jde o výkon, nová Audi A5 DTM má pod kapotou naftový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 245 koní a 580 Nm točivého momentu. Vůz tak dovede zrychlit z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. Na všechna kola jde výkon prostřednictvím 7rychlostního automatu S tronic a vysoce výkonné dieselové kupé spotřebuje jen 6,3 litru na 100 km.
Po usazení do kabiny se jasně přesvědčíte o tom, že tohle není běžná A5ka. V interiéru jsou totiž speciální prahové lišty s nápisem Audi Sport, nechybí sedadla z verze RS5 a hliníkové dekory na palubní desce a ve dveřích. Kůží potažený volant, pedály z lehkých slitin a zadní zatmavená okna jsou pak pouhou třešničkou na dortu.
Audi navíc hodlá vyrobit pouhých 50 kusů a prozatím oznámilo cenu na domácím trhu v Německu - 74 540 Eur.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?