Audi připravilo limitovanou edici aktuální generace modelu A5 s názvem DTM. Ta má jít do prodeje někdy v příštím roce.
Je to defacto jedna z posledních speciální edic na základě odchozího modelu a vůz dostal loga DTM, quattro a Audi Sport. Karoserie je potažena červenou barvou Misano v kombinaci s lesklým černým lakem. Sportovně smýšlející edici půjde poznat i podle přepracovaného předního spoileru a větších otvorů pro přívod vzduchu. Svůj podíl na výsledném vzhledu mají i 20palcová kola z lehkých slitin s pěti dualními paprsky a pneumatikami o rozměru 265/30 R20.
Pokud jde o výkon, nová Audi A5 DTM má pod kapotou naftový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 245 koní a 580 Nm točivého momentu. Vůz tak dovede zrychlit z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. Na všechna kola jde výkon prostřednictvím 7rychlostního automatu S tronic a vysoce výkonné dieselové kupé spotřebuje jen 6,3 litru na 100 km.
Po usazení do kabiny se jasně přesvědčíte o tom, že tohle není běžná A5ka. V interiéru jsou totiž speciální prahové lišty s nápisem Audi Sport, nechybí sedadla z verze RS5 a hliníkové dekory na palubní desce a ve dveřích. Kůží potažený volant, pedály z lehkých slitin a zadní zatmavená okna jsou pak pouhou třešničkou na dortu.
Audi navíc hodlá vyrobit pouhých 50 kusů a prozatím oznámilo cenu na domácím trhu v Německu - 74 540 Eur.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?